26

3.1K 46 20
                                    

Author pov

Hari - hari Syaz dan Ziey berlalu dengan pantas.... Hari demi hari hubungan mereka berlalu seperti biasa... Tiada pergaduhan,  tiada ketidaksefahaman... Relay ni kan harus ada sefahaman tau... Kalau tak susah la nak berkekalan...

Syaz busy dengan pelajaran nya dan extra kelas yang memenuhi jadual nya setiap hari...yela nak SPM.. dia berusaha bersungguh - sungguh... Semua nya untuk Ziey. Cikgu - cikgu di sekolah juga sudah mula bangga dengan perubahan sikap si Syaz.. mendengar gosip² tentang si Syaz yang dah berubah tu.. si Ziey hanya mampu tahan senyum dia.. yela girlfriend ofcouse kena bangga kan.

Kadang kala sampai tertidur - tidur si Syaz kat meja belajarnya yang penuh dengan buku - buku... Dan seperti biasa Ziey akan menyelimuti nya.... Dan tidak lupa untuk menyediakan makan,minum,pakaian Syaz setiap hari..

Ziey pun busy juga dengan extra kelas Si Syaz. Dekat sekolah Ziey belajar dengan Cikgu lain... Balik rumah pulak, dia yang akan mengajar Syaz.... walaupun busy as a student and teacher... They both still have time be a lover.

Minggu ni minggu terakhir Syaz bergelar student biasa...start minggu depan dia akan menghadapi SPM nya.....lepas habis exam... Tamat lah diri nya bergelar STUDENT.

End of Author pov//

Syaz pov

"Sorry ganggu... Busy ke??"- Tanya aku dan memeluk dia dari belakang.... tangan  Ziey rancak menekan butang keyboard laptop nya.. Mata dia yang tadi nya tertumpu kat screen laptop beralih memandang aku yang kini merehatkan kepala ku di atas bahu dia..

"Hurmmm sikit lagi..sayang nak tidur dah ke??"- Tanya Ziey... Aku menggeleng perlahan.

"I will wait if you are not done yet.. sayang jangan terlalu letih pulakk..... Esok² dapat buat lagi la.."- kata aku dengan nada yang lembut..

Semakin hari... Aku nampak berat badan Ziey semakin  menurun..kadang - kadang dia tak da selera makan langsung dalam sehari.... Itu yang buat aku risau... Kadang - kadang aku nampak dia macam mudah letih..contoh kalau dia ajar aku beberapa subject time malam....mesti mata dia cepat mengantuk... Dulu tak juga dia cam tu... Ku try nak tanya keadaan badan dia tapi tak sempat - sempat..

"Syaz?? Syaz???"- lambaian Ziey dan goyangan dia di tangan aku membuat kan aku tersedar semula..

"Yes?? "- Tanya aku.

"Mengalamun pulak orang tengah cakap..."- kata Ziey lalu menjeling manja aku... Aku hanya senyum senyum jerr..

Aku tarik tangan dia...dan dia bangun dari kerusi yang dia duduk tadi.... Aku bawa dia duduk di birai katil... Tangan aku menggenggam erat tangan Ziey ... Mata kami bersatu...

"Awak semakin kurus la Ziey.... Risau tau tak."- kata aku... dia tersenyum...tetapi senyuman tu macam ada sesuatu yang tak kena...

"Kenapa tak nak girlfriend sendiri kurus eh?? Nak Saya gemuk ke??"- tanya dia dengan nada bergurau.

"Saya serious ni... Sayang..... Please take care of your body... don't let anything hurt it. Saya nak awak jangan asyik tak makan jee ... Dalam seminggu sekurang kurang nya makan la banyak sikit..ni tak.. nasi kucing pun banyak lagi dari nasi sayang tauu.."- kata aku...

Ziey tergelak perlahan... Dia merehatkan kepala nya di bahu aku... Tangan kami masih bertaut kemas..

"Macam mana kalau saya dah takda nanti ye... Awak akan cari pengganti tak?"- tanya Ziey tiba - tiba...

Aku tergaman.... Kalau Ziey tak da di samping aku.... Percayalah... Separuh roh aku pun melayang sama.

Aku pandang muka dia dengan serious...

"Soalan apa ni?? Saya tak suka awak tanya soalan macam ni." Kata aku lalu melepaskan genggaman jari kami.

Ziey tersenyum...dia menarik semula tangan aku dan mengusap nya perlahan...

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan Syaz.... Cuma.... Kalau saya dah tak da nanti... jangan lama sangat sedih... Bangkit semula tau."- kata Ziey perlahan..... Aku dapat rasakan satu titisan air mata Ziey di tangan aku..

Dengan sepantas kilat aku pandang dia... Aku mengangkat dagu nya ke atas perlahan...supaya dia dapat bertentangan mata dengan aku..... Aku nampak muka dia memerah.....Ziey nangis??

"Sayang...nape ni... Jangan la nangis..... Kita takkan berpisah pun... jangan risau sayang...."- kata aku lalu menarik dia me dalam pelukan... Aku memeluk  Ziey dengan erat..m aku dapat rasa kan badan dia bergetar... Nangis...

Sesugguh nya aku memintaa pada Mu ... Jangan lah pisahkan kami walau apapun keadaan berlaku.....  Diri aku telah dipenuhi dengan dir Ziey... Kalau dia hilang...aku pun hilang.

"Iloveyousoomuch"- bisik aku... Lalu mencium dahi Ziey... Terasa penuh dengan kasih sayang di dada...

End of Syaz pov//

Seminggu sebelum malam tersebut 👆 ~~

Ziey turun dari kereta nya dan berjalan masuk ke dalam Hospital tersebut... Jantung dia berdebar - debar.... Dia datang sendirian tanpa memberitahu Syaz... Yela Syaz kan nak spm dia tak nak ganggu...

"Cik Suziey.... Doktor Silvia sedang menanti kedatangan Cik..."- kata nurse tersebut lalu memberi senyuman kepada Ziey. Ziey membalas senyum nya.... Dia menarik nafas sedalam yang mungkin sebelum memasukki bilik doktor tersebut..

Ziey duduk di kerusi yang berhadapan dengan Doktor Silvia.... Tiada senyuman di wajah doktor Silvia..... Ziey dapat rasakan bahawa benda buruk akan terjadi...

"Cik Suziey....... Sebelum saya mulakan.. saya harap cik dapat bersabar dan tabah...."- kata doktor Silvia.

Ziey mengangguk perlahan..

"Menurut pemeriksaan badan Cik... Kami dapati bahawa Cik mengalami kanser paru - paru... Dan kini di tahap yang sukar kami jelaskan...tetapi untuk kefahaman Cik... Kami mengatakan bahawa penyakit cik sudah di tahap kronik..."-  kata Doktor Silvia....

Setitis demi setitis air mata panas dan jernih mengalir keluar........

*
*
*
*
*
*
*
Thank You for semua readers yang membaca cerita ni.. ILOVEYOU GUYS..saya update chapter ni sebab takut korang semua tinggalkan author huhu
... Sebagai tanda sayang saya update chapter ni untuk semua ye...

#keep love it
#keep wait ye..
#sorry banyak typo...or boring...lama sangat tak tulis hilang idea...sampaikan nama Si Syaz pun author terlupa..hehe😂😂


















Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now