Syaz pov;
Harini hari Isnin , sepatutnya Ziey tak keluar pergi mana - mana sebab orang dah cuti sekolah ... Tak tahu pulak tiba - tiba dia cakap ada urgent kat sekolah .... So I'm lonely at home..
Takda benda nak buat kecuali tengok tv...layan movie..... Breakfast pun tadi dah makan untuk lunch belum lagi... Aku tak pandai masak so tunggu awek balik laa jawap nya..
Terlalu boring dah layan movie so aku masuk bilik baring and layan handphone...
Aku pandang jam di dinding dah pukul 1.30. Ziey masih lagi tak balik - balik. Aku call dia tak jawap pulak.
Lately ni dia always temenung sorang - sorang kat bilik.. makan tu memang dah biasa dah... Dia always makan sikit. Tak tahu la why dia always takda selera. Pagi tadi pun aku nampak dia rushing sangat time nak keluar. Mybe takut lambat.
Before harini kami ade bincang tentang Kolej yang patut aku masuk lepas results keluar... But yang aku pelik tengok Ziey malam tu time kami bincang dia memang serious habis. Biasanya kami ade gurau sikit but malam tu tak. Dia ade juga keluar kan kad bank dia.. pastu resit bayaran tumah dia and bayaran kereta. Dia beritahu aku semua pasal bayaran kereta dan rumah .. termasuk bil - bil ..
Aku pelik sangat part tu.. tak pernah lagi Ziey tunjukkan semua tu dulu... But maybe aku dah lepasan. Takde masalah pun if dia nak aku bayar.. tak lama lagi aku pun nak kerja.kan..
Kata - kata dia malam tu sampai harini masih lekat kat otak aku.
Flashback~
"Yang ni semua awak kena belajar untuk uruskan . Contoh macam baki bayaran kereta. Setiap bulan awak kena bayar.... Jangan lupa kalau tak kereta akan ditarik. Dan yang ni..-''- kata - kata Ziey belum habis terus aku potong.
"Sayang?? Why eh awak cakap semua ni?? Bukan sebab saya taknak uruskan but it's just rasa pelik .... "- kata aku. Ziey terus mengeluh panjang...."Saya tak selamanya dengan awak Syaz. Something will let you and me apart from each other. Maybe tomorrow or someday. Awak kena belajar uruskan everything start from now sayang.."- jawap Ziey...nada dia kedengaran sayu.
End of fleshback~
Aku tak suka sangat if Ziey start cakap pasal perpisahan antara kami. Seolah - olah macan dia akan tinggalkan aku.
Aku tarik nafas dalam - dalam untuk tenangkan fikiran.....
Tengah layan fikiran diri sendiri.... Mata aku terpandang cebisan kecil kertas terselit kat drawers almari baju aku dan Ziey... Tak pernah pulak aku nampak Ziey letak kertas kat drawers almari baju kami... Dia selalu letak kat almari buku je..
Aku pergi kat almari baju pastu tarik drawers tuu keluar.... Ingatkan kertas kecil jee rupanya kertas putih sama saiz ngan kertas A4..
Aku ambil kertas tu dan baca isi - isi di dalam.
Tak sampai 3 minute aku baca ..... Jantung aku mula berdetak kencang.... darah aku turun naik.... Tangan aku menggengam kuat kertas tu....mata aku terasa panas.... Damn it!Aku nak je cakap yang isi dalam surat tu hanya palsu semata - mata... aku taknak percaya!!!
Aku meraup kasar rambut aku.... Terasa setitis demi setitis air mata aku mengalir.....
Adakah ini yang dia maksudkan perpisahan?
Dia rahsiakan semua ni dari aku. Benda penting erhhhh!! Dia pula rahsiakan benda ni sebab taknak aku risau.. aku tahu dia taknak aku risau..... Yee aku memang akan risau tapi aku taknak biar dia hadapi benda ni sorang je!!
"Why Ziey!!!!!!"- aku jerit sekuat hati.....Peduli apa jiran sebelah dengar ke tak.
Air mata aku mengalir tanpa henti..... Sampai aku tak sedar diri sendiri tertidur........
"Hey..sayang tertidur eh tunggu saya balik?" Tanya si dia lalu mengusap lembut pipi aku....
Dia dah balik.... Aku tak dapat kawal emosi aku tentang benda ru.....
"Why Ziey? Why awk rahsiakan benda tu dari saya?"- aku terus tanya...
Muka dia yang tersenyum tadi terus berubah...
"Rahsiakan apa?? Sayang cakap apa ni?"- jawap dia dengan nada lembut...Aku terus bangun dari katil dan ambik kertas tadi yang aku dah baca dari almari baju kami. Dan bagi kat dia....
Mata dia membesar dan aku nampak muka dia mula kelihatan takut dan sedih sangat... sampai ku sendiri pun tak dapat nak kawal air mata ni dari mengalir...
" Awk hidap penyakit tuu dari sebelum saya SPM lagi...... Tapi saya langsung tak tahu benda ni!!! Why awak?!! Why awak tak beritahu saya?!"- kata aku dengan nada yang tinggi...
Aku tak dapat kawal emosi aku yang bercampur baur sekarang ni.
Dia tak jawap...aku taknak pandang muka dia sekarang ni...tapi aku tahu dia menangis...
"I love you Ziey ..... So much. Saya tahu awk taknak saya risau.. takkan la saya jadi camni je.. tak tahu apa - apa yang awak hadapi.... Terasa diri ni kejam pulak sebab tak jaga awak..."- kata aku dengan nada sayu......
Masih tiada jawapan dari dia.... Tetapi aku dapat rasa kan kehangatan badan dia yang memeluk belakang aku sekarang ni.......
"Cinta saya hanya satu ... Itu hanya untuk awk Syaz. I'm sorry..... Saya taknak beritahu awak sebab yela taknak awak risau.. taknak awk tak fokus kat SPM haritu..... I'm really sorry okay..."- kata dia separuh berbisik......
Aku tenang mendengar bisikkan dia.....
Aku terus memandang sayu wajah dia ..... Tetap cantik.. tetap pujaan hati aku.
"Saya sayang awak Ziey.... Kalau awak takda sekali pun awk tetap special di dalam hati saya."- kata aku.... Lalu mencium dahi dia... Ziey mengusap perlahan pipi aku yang basah dengan air mata tadi....
"Saya harap sangat nak sampai tua macam ni dengan awk Syaz..."- kata dia....
Aku taknak jawap dia... Air mata aku terus mengalir lagi...... Aku terus peluk erat badan Ziey.....
"Kalau awak takda.... Saya pun akan hilang separuh daripada nyawa saya Ziey."- bisik aku.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Haaaa belum habis lagi huhuhu.... Tinggal 2 chapter lagi kot....
Maaf asyik lambat update .. love all of you readers ❤🙆
Keep wait ok.
YOU ARE READING
Cikgu itu aku punya
Teen FictionKisah ini tentang Cikgu dan Student~~ "wei weii, bodoh la kau ni! Kau ingat cikgu tu garang aku takut? bapa ahh memang tak la!"- Syazrina "padan muka sekarang sapa jatuh cinta?"- Zara L.E.S.B.I.A.N ---- (100% imagine!!!)