Syaz pov;
Tepat jam 5 pagi tadi mata aku dah terbeliak tak dapat tidur dah.. selalu nya Ziey akan kejutkan aku pada pukul 5.30..tapi harini awal... Aku terasa cemas.... Nak terkencing pun ada sekarang ni....
Mata aku tertumpu pada guru pemantau pelajar SPM yang berjalan di sekeliling dewan sekolah kami....... Korang mesti dapat teka right?? Aku dah mula SPM dah hari ni.....
Tentang aku dan Ziey semua nya baik - baik... Syukur.. Ziey sangat memahami....... Pagi ni dia siap berdoa dulu untuk aku sebelum kami turun ke sekolah... Dia bagi pelukan hangat dan ciuman kasih sayang di pipi sebelum aku masuk ke dalam dewan peperiksaan. Ofcouse tak kat public dia buat cam tu kan... Kami kat tandas hehe..
Aku dapat rasa dia pun cemas... Aku pula jangan cakap.. seluruh tangan berpeluh... Agak kecewa di dalam dada apabila teringat kat family.... Sepatutnya mereka yang bagi semangat untuk aku hari ni...tapi malangnya kini tinggal hanya Ziey yang sentiasa di sana menyokong aku...
"Semua dah sedia?"- tanya pemantau pemeriksaan.... Aku baru sedar yang kertas soalan dah berada di atas meja aku sekarang ni...
Aku tarik nafas sedalam yang mungkin.....
Buat dengan sehabis baik yang mungkin Syaz. Kalau sekarang family sayang tak akui yang sayang tu family mereka jangan risau.. dengan keputusan yang cemerlang itu mereka akan sedar bahawa kita bukan sahaja bercinta untuk nafsu tetapi ada juga kehendak takdir untuk menyatukan kita..... Salah satu kehendaknya adalah untuk mengubah awak Syaz. Takdir satukan awak dan saya sebab nak saya ajarkan awak erti kehidupan dalam pelajaran.
Kata - kata Ziey masih berlinang dalam kepala aku.... Aku pun percaya kenapa takdir satukan kami....bukan hanya atas dasar cinta tetapi sebab dia nak Ziey ubah aku. Kalau tiada Ziey yang muncul mungkin aku masih seorang yang berfikiran sempit , berfikiran cetek.
"Baiklah sekarang anda semua boleh mula menjawab."- kata pemantau pemeriksaan lagi.
Aku memandang kertas soalan dan mula memjawabnya..................~~~~
Jam pada pangkalan lengan ku dah menunjukkan pada pukul 2 petang.....syukur hari pertama SPM berjalan dengan lancar....
Aku kemas barang aku lepas tu lepak kejap ngan si Zara.... Banyak juga kami borakkan tadi.. sampai tak tahu pun yang Ziey dah tunggu kat luar bilik guru... Aku hanya tersengih je tengok muka merajuk dia tadi..
"Banyak borak ngan Zara harini.."- kata Ziey . Aku dan dia otw balik rumah.
"Hurmm... Dia cakap tentang pakwe dia.. mereka gadoh. Lepas tu saya cakap lah kalau gadoh time ni jangan terbawa sangat kat exam... Dia angguk jee"- balas aku lepas tu pejamkan mata kejap... Hari ni mata aku langsung tak tutup selama 5 minit...kalau di ujian sebelum ni kan satu kertas tu tempoh dia 2 jam...2jam itu juga lah aku tidur.. hehehe..
"Betuk itu je korang borak tadi ??"- tanya Ziey lagi.... Ini memang sah dia jealous ni...alahai awek aku ni kan...patut aku sayang..
"Nape sayang tanya cam tu eh?? Ade orang di sanee jealous kerr"- usik aku lalu ketawa... Ziey bagi jelingan before jawap..
"Orang tanye jerr la..mane dee jealous ishh.."- balas dia .
Aku terus angkat tangan then cubit pipi sebelah kiri dia....
"Sayang sakit la!!"- marah dia tambah ngan rajuk nya yang belum habis lagi tu....lagilah aku ketawa tengok muka dia .....
"Okay² sorry eh...sorry sayang alahaii ... Merah² dah tu.."- kata aku then dekatkan bibir aku kat pipi dia yang merah - merah tu then ofcouse a sweet kiss aku bagi.....
Then dia tersenyum maluu...
"Haa camni ler Ziey saya....senyum malu malu kucing"- usik aku lagi lepas tu dia tersenyum manis..
Diam melanda aku dan Ziey sekarang...
"Sayang.."- panggil dia setelah lama mendiam.
"Hurmm "- jawap aku dengan mata tertutup.
"Love you"- kata dia lalu tersengih..
Word tu buat mata aku terbuka luass..
"What baby?? I can't hear you"- kata aku berpura pura .... Tapi snyum aku memang tak dapat ditahan lagi dah...
"Elehhh... Hate youu!"- kata dia sekarang..
"Yesyess iloveyou moreee than anything."- jawap aku.... Lepas tu aku dan dia sama2 tersengih...
Bahagia..
~~~~~~
Malam pun menjelmaa... Jam pun tak awal lagi...tinggal 3 muka surat lagi aku perlu ulang kaji..... Aku lepaskan keluhan berat.... Letih guys.....
Aku terkejut apabila terasa tangan Ziey yang sejuk tu menyentuh bahu aku... Dia mengurut sekejap bahu aku lepas tu bagi aku segelas air putih....
"Minum dulu..dari tadi tak sentuh air...macam mana nak hafal kalau takda air dekat otak.."- kata dia lepas tu teruskan urutan di bahu aku... Tadi sebelah jer sekarang dua - dua bahu aku diurut perlahan...... Jari jemari lembut Ziey membuatkan bahu aku terasa sedikit lega..
"Thanks sayang.."- kata aku lepas tu genggam tangan dia yang kat bahu aku tu.... Then aku bagis ciuman sekilas kat belakang tangan Ziey..... Dia tersenyum maniss..
"Dah sambung baca tu..nanti tak habis macam mana nak jawap exam esok."- kata dia aku tersenyum.
"Yee sayangg...awak baring la dulu. Saya akan baring kemudian."- kata aku..
"No. Saya nak tunggu awak juga.. saya akan duduk di depan ni"- jawap dia..
Itulah Ziey. Setiap kali aku tak tidur dia pun tak juga.... Dia degil nak tunggu sampai aku siap dengan ulang kaji aku...
"Yela sayang..."- kata aku lepas tu sambung baca semula nota - nota .......
Lepas 25 minit baca semua...akhirnya selesai pun.... Aku kemas semua barang - barang aku
.. then aku mengukirkan senyum apabila terlihat susuk tubuh Ziey yang sudah longlai tidur bersandar kat birai katil.... Tadi aku suruh baring tak nak... dia pun letih juga .....Aku baringkan perlahan badan dia di atas katil lepas tu aku tutup lampu bilik kami, Ziey seperti bercakap sesuatu tpi tak dengar sangat... Aku baringkan diri aku perlahan sebelah dia sebab taknak kejutakn dia...
Aku dekatkan lagi telinga aku kat bibir dia yang bergerak perlahan tu....
"S-s-ya-z...."- kata Ziey dengan bibir yang bergerak .... aku tersenyum...masa tidur pun sebut nama aku..
Aku kiss bibir diaa sekilas lepas tu kat dahi dia kucupan kasih sayang aku berikan...then aku dekatkan badan aku dengan dia......
"Iloveyou sayang."- bisik aku .. lepas tu mimpi mula bertandang.......
~
~
~
~
~
Sorry sebab tak update lama sangat.. huhu saya pun hampir lupa... nasib baik juga idea hari ni full... So harap sesangat korang stay tune . Stay love my story. Stay tunggu saya update yang baru okay?.Hari ni idea saya full dengan happy - happy idea so chapter kali no takda sedih. Sweet jer.. harap memuaskan lah yee... part spm spm tu memang dalam dunia Syaz Dan Ziey je k..
Me love you all readers ❤❤❤
YOU ARE READING
Cikgu itu aku punya
Teen FictionKisah ini tentang Cikgu dan Student~~ "wei weii, bodoh la kau ni! Kau ingat cikgu tu garang aku takut? bapa ahh memang tak la!"- Syazrina "padan muka sekarang sapa jatuh cinta?"- Zara L.E.S.B.I.A.N ---- (100% imagine!!!)