29

2.3K 55 18
                                    

Ziey pov;

Sehari ke sehari semakin berlalu..... Tanpa sedar Syaz telah pun lancar menghadapi peperiksaan selama seminggu... so tinggal seminggu saja lagi... subject dia tinggal 2 je lagi.... Subject penting semua dah selesai...

Aku pun sedar sesuatu yang belaku....badan aku mula lemah..... Cam dah takda nafas dalam badan.... Aku risau dengan sendiri tetapi tetap degil tak beritahu Syaz apa yang aku alami......

Semua penyakit dalam diri aku ni berlaku sebab time kat rumah anak yatim dahulu.. kawasan tu ada 2 kilang....then rumah anak yatim piatu tu pun  berada di tengah so memang nafas yang kami sedut tak bersih....

Tentang relay aku dan Syaz... everything okay. Jarang kan kalau dalam relay tak gadoh...tapi ade juga yang tak gadoh cam aku dan dia.... Sebab maybe kami tak jauh dari antara satu sama lain asyik berkepit jeer..... Perasaan aku pun makin kukuh kat dia... Gila tak sayang si Syaz tu....

Author pov: nape eh rasa cam formal je bila tulis pov si Ziey..😂😂

Orang cakap kalau kita betul - betul sayang orang tu memang kita kena hargai setiap detik dengan dia.. so itu yang aku buat sekarang... Ajal kita bila bila masa je boleh tiba....lagi lagi yang sakit macam aku ni .....

Aku masih lagi dalam dunia sendiri..... Tersedar apabila seseorang memeluk aku dari belakang....

"Jauhhh temenung ehh...fikir apee eh?"- Syaz tanya ...then dia bagi quick kiss kat pipi aku..

"It's nothing sayang.... "- balas aku and bagi kiss kat pipi dia juga.... Then Syaz meletakkan dagu nya di bahu aku....dan kepala nya bersandar kat aku....

"Janhan fikir orang lain tau! Kena hari hari fikirkan saya."- kata Syaz...aku tersenyum kambing..

"Elehh..nape nak fikir sayang je?? Orang lain tak boleh? Contoh cam scandal kat korea... Sayang pun tak suruh fikir juga keee haaa.."- balas aku...sambil usik usik Syaz...tangan dia kemas memeluk pinggang aku..

Muka dia mula merunggut.... Dia memang tak suka korea.... kecuali blackpink .. dia minat Jennie (😂😂😂)

"Eee sayang! No no no no....fikir tu boleh but jangan lebih dari 5 minit...sebab saya mencintai awak lebih dari 5 minit tau...dorang tu tak sayang awak pun werkk.."- kata dia ..

Aku ketawa pastu dia merunggut.... Aku bagi quick kiss kat bibir dia yang merajuk tuu.,..then dia takkan tahan punya..terus dia cantumkan semula bibir kami yang aku baru saja nak lepaskan tadi....

Tangan aku letakkan di atas tengkuk dia... Dan tangan dia pula di pinggang aku.... Kami dalamkan lagi bibir yang bertaut..... Syaz baru je nak turun ke leher ku...tetapi berhenti apabila terdengar handphone dia berbunyi di dalam......

Dia melepaskan pelukan di pinggang aku then bagi sexy winked dia....  Aku hanya tersengih dan tersenyum...

Syaz Syaz... Aku berdiri di balkoni dan menarik nafas sedalam yang mungkin...  kehidupan kami memang hari hari macam tu..gurau senda, tawa dan macam macam la.. dapur nak terbakar pun ada ... Semua sebab i Syaz tu yang nak belajar masak sangat.. dahtu tak pandai pulak...

Aku nampak Syaz berjalan ke balkoni semula dengan handphone di telinga...

"Ye angah??"- kata Syaz lalu memandang aku..... Ohh angah die call.. pasal along dan nenek dia.... Sampai sekarang memang tak dapat maafkan Syaz.... Aku kesian..kadang kadang rasa bersalah pun ada sebenarnya..... Hm...

Aku tahu Syaz kurang kasih sayang.... Dia patut dapat kasih sayang dari keluarga...tetapi demi nak dengan aku Syaz lawan keluarga dia.... Sebab tu dengan aku Syaz always manja..... Maybe I'm her girlfriend, sister and bestfriend....

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now