6

5.9K 89 23
                                    

Second person pov

Sejak dua menjak ni...... Aku tak berapa sihat. Kadang² aku boleh senyum sendiri... Sedih... Mengelamun.....

Aku teringat kat dia... Tiba² hati ini rasa pedih... Kenangan silam belum dapat sembuh sepenuhnya...

Sekarang aku berusia 24 tahun... Baru je graduate hari tu.. and sekarang ni aku di tugaskan untuk mengajar di sekolah asrama penuh.

Bayangkan seorang guru jatuh cinta dengan pelajar nya.... Adakah itu kelihatan normal???

Aku mengeluh perlahan.... Belum dapat pasti jawapan sebenarnya.....

"Oii kak Suziey!!"- panggil seseorang. Aku menoleh... Aku tersenyum memandang dia. Dia Cikgu Hasyima, roommate aku dekat dorm Cikgu sekolah ni... Aku ada rumah sewa just malas nak balik ... Sebab jauh .

"Awak menung² ni mesti stress eh?"- tanya dia..

"Eh awak ni, takla.. saya tak stress pun just ada benda yang pening untuk di fikirkan"- jawap aku.

"Yekerr. Nape ye sejak dua menjak ni ada cikgu² cakap yang Budak bermasalah tu dah berubah sikit demi sedikit..."- kata Cikgu Hasyima..

Jantung aku mula berdegup pantas... Siapa yang tak perasan kalau tiba² budak bermasalah berubah sekelip mata kan. Aku tak tahu kenapa dan macam mana antara aku dan dia seperti wujud nya sesuatu yang tak pernah lagi terjadi sebelum ini....

"Setahu aku kau guru kelas mereka kan? Kau ada ubat ke buat dia sampai berubah?? Ke kau bagi dia panah api cinta?"- usik Cikgu Hasyima.

"Syima... Dia yang punya badan bukan nye saya kan. Kalau dia nak berubah itu tanda nya doa kita sebagai guru ni termakbul tau."- jawap aku.

Even dalam hati ada jawapan yang lain..

End pov

Syazrina pov

Aku tunggu punya tunggu tak juga muka dia muncul² depan tandas ni.. selalu nya dia akan ronda kawasan ini, tapi hari ni tak pula.  Aku cau je la balik bilik dengan hampa wei ...

Buka jaket , pakai t-shirt ,seluar fit, baring and tutup mata.

Cara ni dapat buang segala masalah tau. Tak percaya coba lah k!! Tapi jangan pulak korang fikir lagi benda tu... Korang just tarik nafas dalam² and lepas.. komfom lepas semua...

Tiba² time mata aku dah nak hanyut time tu juga ada ketukan pintu. Ni memang takda orang lain. Si Zara la. Haizz..

"Kau tu orang asing ke? Masuk je la lepas ketok."- jerit aku. Lepas tu dia buka pintu and muncul lah senyuman annoying dia tu fuhhh.

Menyanpah aku tengok.

"Woowww aku dengar story hot² dari perminat kau hari ni tau!'- Zara kata separuh jerit.

Aku masih baring and tutup mata. Tapi telinga dengar ...

"Story hot ?"- tanya aku

"Yup . About you and yours girlfriend."- kata Zara lalu ketawa.

"Org tanya jawap la baik². Kalau taknak cita get out please?!"- marah aku dengan mata pejam.

Aku takda mood ni.. silap2 nanti dia aku telan sekali...

"Eyy kau ni.. cool lerrs. Jangan marah² nanti cepat tua oky Shayang!!"- Jawap Zara lepas tu ketawa.

Aku hanya diam je tunggu cerita sebenarnya.. jarang orang nak gosip pasal benda baik aku.. orang selalu akan gosip benda jahat aku...

"Oky2 the story is , orang cakap yang kau dah mula berubah di sebab kan oleh kedatangan seorang Cikgu baharu, yang muda, muka cantik pakej cukup."- kata Zara lalu memandang aku.

Mata aku terbuka luas... Orang dah perasan ke perubahan aku?? Aku ada berubah ke?? Idontknow who is myself right now...

"Aku ada berubah ke ?"- Tanya aku dan duduk memandang Zara . Mata to mata.

"Yup. Kau semakin hilang ke dunia cinta kau dengan Cikgu Suziey tu... Tapi bagi aku itu perkara yang aku ingin kan sebenarnya. Jika bukan kerana kiss yang aku buat untuk kau hari tu, memang tak lah kau in love kan.."- kata Zara.

"Hm yela tu . Tapi sekarang aku sedang mengundurkan diri..."- jawap aku perlahan..

Bunyi lebih kepada sedih.. aku tundukkan kepala. Suasana antara kami sunyi seketika. Zara memberi aku perluang untuk menenangkan diri dulu..

"Dia Cikgu . Aku pelajar. Dia cukup pakej , dia cukup sempurna untuk seorang lelaki dan bukan aku Zara..... Jika aku dapat melawan takdir aku nak jadi lelaki, aku nak bahagia kan dia . Tapi itu hanya mimpi.. mimpi yang takkan aku dapat capai. Aku undur diri.. aku tak nak teruskan sebab aku pun tahu dia bukan orang yang sama jenis macam aku... Dia takkan terima walaupun aku betul² dah terlanjur mencintai."- kata aku panjang lebar.... Suara lemah...

Zara duduk di sebelah aku dan mengusap belakang aku..

"Sorry Syaz. Kalau bukan aku yang tolak , kau takkan macam ni..."- kata Zara perlahan..

"Kalau kau tak tolak. Aku tetap akan suka dia. Sebab bagi dia ada aura tersendiri. Dia ada benda yang buat aku ingin memilikinya... "- jawap aku lagi..

"Tapi.. kalau kau berusaha untuk dapatkan sesuatu.. Tuhan akan  makbulkan tau. Jangan lah putus asa cam ni wei.. kawan aku kuat, bukan lemah cam ni. Aku nak kau fikir dalam sedalam nya malam ni... Apa salah nya kau cuba pikat hati dia? Mana tahu ada can?"- kata Zara memberi semangat kepada kawan nya..

"Hmm... Aku nak rest. Kau balik lah dulu." Kata aku. Before Zara cau dia sempat bagi aku mini love...

Dia bukan les tapi itu lah dia kawan aku.

.
.
.
.

Cuba untuk pikat ?....??

*
*
*
*
*
*

Keep vote
Keep read
Keep support

And thanks for the readers ❤❤

Understand the typo word oky!!!







Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now