8

5.7K 90 7
                                    

Syazrina pov

"Syazrina?"

"Cikgu Suziey?"

"Kau buat apa kat sini?? Dah malam² buta ni, bahaya la!"- kata aku sedikit marah...

Kalau gf korang keluar malam² mesti korang marah jugak kan?? Haa tapi sayang seribu kali sayang aku bukan sesiapa bagi dia.....

"Kamu tu lagi bahaya, Saya boleh jaga diri.."- jawap dia

"Ekelehhh... Aku boleh tumbuk orang tau! Kau tu dapat kerr?"- kata aku sinis..

"Yela². Kalau takda papa saya nak balik tidur."- kata dia lagi..

Aku masih lagi curious macam mana dia boleh ada kat sini kan??...

"Aku rasa Zara orang tengah yang mempermainkan kita..."- kata aku..

"Hmm ..."- jawap dia simple..

Dia ni memang tak pandai nak buat lawak ke? Sweet ke kan? ... Dah la muka tu macam limau kasturi... Nasih sayang hehe..

"Hmm kau takyah la nak cau cepat sangat . Borak la ngan aku jap²."- kata aku lepas tu tarik tangan dia dan bawa dia duduk di dua kerusi yang memang khas untuk aku dan Zara selalu....

Dia tak membantah pun.. ikut je.. dia ni malu tapi mahu!  Tangan dia sejuk dah macam mayat tak bernyawa...

Suasan antara aku dan dia sunyi sepi... Hanya bunyi angin yang kuat didengar ... Aku rasa tak lama lagi hujan akan turun...

Tertanya - tanya juga.. sekarang ni aku duk ngan manusia or mayat?

"Imissyou..."bisik aku... Dia tak pandang aku...

Hati aku terasa sebak... Bukan sebak sebab dia tak reply ayat aku.. just rasa macam hmm rindu family..

"Kau tahu tak..... Dari kecil semua budak nak kan ibu bapa ... Tapi ada 3 orang budak tu tak da langsung kasih sayang dari parents dia. Mereka tinggal dengan nenek mereka je.. yang bongsu tu selalu je fikir kenapa mereka di takdirkan begitu tetapi bukan orang lain" - kata aku dengan nada yang lemah...

Air mata mengalir...

Cikgu Suziey pandang aku... Dia terkaku...

"Yang bongsu tu inginkan dakapan kasih sayang dari seorang ibu . Inginkan dakapan perlindungan dari seorang bapa. Tapi dia memilikinya... Dia hanya memiliki seorang nenek yang berusaha nak bahagia kan dia. Tapi hakikat nya.. dalam diam dia mencari kekuatan untuk berhidup di dunia nyata ..."- sambung aku lagi...

Aku menangis teresak - esak..... Angin malam ni umpama duri yang seolah - olah menyampaikan  rindu nya yang membuak - buak kepada  ibu bapa nya yang memang sudah tiada di waktu ketika dahulu...

"Awak okay ke??"- tanya dia perlahan...

Tangan dia mengusap lembut rambut pendek ku....

Aku dapat rasa dia dekat kan diri dia dengan aku.... Dan suasana kembali hening  ....

Tiba - tiba hujan mula turun membasahi bumi.

Aku dan dia sama² basah terkena hujan yang mengejut kuat tu.

"Jum ikut aku balik dorm aku.. . Kalau kau balik dorm kau sekarang , nanti kau demam . Hujan lebat ni!"- kata aku separuh menjerit ..

Takut dia tak dengar pulak. Hujan ni lebat giler weiii....

Asrama Cikgu jauh lagi daripada asrama pelajar. Bilik aku di belakang sekali.. sebab aku ni maklumlah pelajar bermasalah.

--- --- --- --- ---

Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now