7

937 170 25
                                    

" Kau jangan dekat dengan aku dan Haneul! Kalau aku tahu kau sentuh Haneul lagi, memang kena kau! " ujar Ni-ki kasar

Tanpa mempedulikan pelajar lain Ni-ki menarik tangan Haneul menjauh dan mengabaikan bisikan yang masih kedengaran. Ni-ki geram.

Haneul yang masih terkesima itu hanya memandang bahu Ni-ki lalu turun ke tangannya. Untuk seketika, Haneul lupa akan rasa sakit di tangan kirinya.

" Ni-ki? Kita nak pergi mana ni? "

" Ni-ki? Perlahan sikit boleh tak? "

" Awak tangan saya sakit! "

" Nishimura Riki! "

Haneul menarik tangannya dari pegangan lelaki itu. Ni-ki menoleh dan melihat Haneul yang sedang mengusap tangannya. Kini kedua - dua tangan Haneul sudah merah.

Gadis itu mendongak memandang Ni-ki tajam.

" Saya nak masuk kelas. "

" Nope! "

Haneul mahu melangkah tetapi Ni-ki lebih pantas dengan menarik tangannya. Kali ini Ni-ki memegang tangannya lembut tidak seperti tadi.

Dia membawa Haneul ke klinik sekolah. Dia menyuruh Haneul duduk di katil sementara dia mencari kain dan ais.

Ni-ki tiba bersama sehelai kain yang membalut beberapa ketul ais. Tangannya dihulur ke arah Haneul.

" Meh tangan kau tu. Biar aku tuam. "

" Eh, tak apa. Biar saya bu— "

" Jangan degil Kwon Haneul. Tangan kau. " potong Ni-ki dengan nada tegas.

Mahu tidak mahu Haneul menyambut huluran tangan Ni-ki dan lelaki itu mula menuam tangan kirinya.

Haneul menggigit bibirnya ketika Ni-ki meniup tangannya. Jantungnya berdegup kencang membayangkan Ni-ki mencium tangannya.

" Awak pernah buat semua ni ke? "

" Boleh dikatakan ya, sebab ada jugak sesekali budak dance salah langkah. Kaki dia bengkak dan lebam. " balas Ni-ki sambil sibuk menuam.

Haneul mengangguk perlahan, rasa panas dan sakit mulai berkurangan. Ni-ki bangun untuk membasuh kain itu dan muncul bersama kain pembalut.

Dia membalut tangan kiri Haneul.

" Ingat, selang dua hari ganti pembalut. Kalau bengkak jumpa doktor. Arra? " soal Ni-ki dan Haneul mengangguk laju.

Sudah seperti seorang bapa memarahi anaknya yang bermain - main di sekolah sahaja.

Ni-ki senyum nipis, automatik tangannya mengusap kepala Haneul. Pipi gadis itu memerah dengan tindakannya itu.

" Ni-ki—soal tadi? "

" Oh tu, petang ni jumpa aku dekat bilik tarian. "

+ MOMMA HELP MEHHH 👀

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

+ MOMMA HELP MEHHH 👀

𝐅𝐀𝐓 | 니키Where stories live. Discover now