– in toiul Audientei, in Sala Mare de Sedinte la Asociatia Fermierilor –
Macelarul ceru un pahar pentru degustare si inclina Cutia cu Lapte sa toarne.
Oaia ridica capul.
Toti se bazau pe ea. Toti isi pusesera sperantele in ea ca ii va salva.
Era timpul sa-si tina prezentarea.Macelarul toarna laptele, dar
.
.
.
Nu curge nimic.Mamusha, Lupu, haitele, toti din sala asteapta sa curga lapte.
Cutia era goala.
– Ati mintit! ii acuza Macelarul furios.Nu mai era cale de intoarcere. Toti se uitau la oaie si se intreabau ce s-a intamplat.
Trebuia sa mearga inainte.– Ati incercat sa ne pacaliti bunele intentii, se repede Macelarul la ea.
– E o greseala! intervine Mamusha sarind in apararea ei. Trebuie sa fie lapte in cutie!
Latosii si Lupii, camarazii ei, se uita stupefiati la ea, asteptand explicatia.
– Nu. Nu e lapte in cutie! recunoaste oaia spasita.
Cum e posibil? Ce se intampla? murmura toata sala. Cine a facut asta?
– E vina mea ca nu e lapte in cutie, confirma oaia.
– Veti fi pedepsiti! Ati venit aici si nu aveti nimic, se revolta Macelarul. Ne-ati mintit si ne-ati pierdut timpul degeaba!
– E vina mea. Daca e cineva care trebuie judecat, luati-ma pe mine, spune oaia.
Imi accept orice pedeapsa pentru ca nu am nici o scuza fata de voi
toti cei prezenti care v-ati pus speranta in mine.
Dar,
inainte,
lasati-ma sa-mi spun adevarul. Ei nu au de ce sa suporte consecintele insuficientei mele,
asa ca inainte sa-mi dati pedeapsa,
da-ti-mi voie sa va intreb:
daca in cutie ar fi fost lapte ... atunci ce?– Cum ce?! Ati venit aici sa prezentati ceva si nu aveti nimic! Nu asa a fost intelegerea! V-am dat o sansa tocmai pentru ca ati declarat ca AVETI un produs de oferit. Asa ca acum veti suferi pentru insulta voastra!
Veti fi condamnati la eliminare prin eutanasiere!
Nu avem nevoie de voi!Un tumult impanzeste toata sala.
Vocile haitelor din tribune se agita pregatind revolta. Murmurul creste.– DA, in cutie nu e lapte, rasuna oaia, INSA
asta nu inseamna ca nu avem nimic.
De ce ganditi limitat? De ce vedeti doar lipsurile? Ne rupeti in bucati si spuneti ca nu suntem suficienti
dar
suntem mai mult decat suma partilor noastre!
Lapte? Carne? Oua? Doar atat suntem pentru voi?
In cutie nu e lapte, pentru ca nu dau lapte.
Dar asta nu inseamna ca nu am valoare.
Inseamna doar ca valoarea mea nu e laptele.
Valoarea mea e in puterea echipei.
– Ati venit aici sa va bateti joc de noi! Noi ne asteptam la o propunere de afaceri serioasa
si primim doar vorbe. Puterea echipei...vorbe goale!– Lapte? Carne? Oua? Doar atat suntem pentru voi?
Daca in cutie ar fi fost lapte ...atunci ce? Am fi batut palma si ne-ati fi acceptat imediat?!
Fara sa ne cunoasteti, afacerea nu ar fi izbandit.
Chiar daca ne-am fi apucat de munca, chiar daca produceam tot laptele din lume,
FARA sa ne cunoasteti,
afacerea nu ar fi izbandit.
Noi insemnam mai mult de atat,
noi PUTEM mai mult de atat!
– Incerci sa spui ca cutia e goala pentru ca aveti altceva? Dar n-ati adus nimic. Nimic din ce ati promis. Puteti mai mult?? Ce?? vise?? se porni Macelarul si mai aprig.
Asa m-ai pacalit si prima data si ai fugit de la interviu. Nu facem afaceri cu niste sarlatani ca voi!!!– Lapte? Carne? Oua? Doar atat suntem pentru voi?
Nu pot sa dau lapte, dar asta nu inseamna ca nu am valoare.
Sunt o oaie. Sunt diferita de voi – oameni.
Sunt o oaie. Sunt diferita de voi – caini.
Sunt o oaie. Sunt diferita de alte oi – pentru ca nu dau lapte...
Dar,
In diferenta sta oportunitatea! Sa lucram impreuna, sa ne completam!
Daca lucram impreuna vom putea crea mai mult, mai bine, lucruri nebanuite si
vom merge acolo unde imaginatia nici macar n-a gandit sa creeze.
Vom creea o noua lume, o lume in care visele sunt posibile!
– Vorbesti de vise si de nimic concret. Vorbele tale nu inseamna nimic daca nu sunt insotite de fapte. Pentru toti oamenii care sufera AICI, ACUM, de lipsa hranei: copii, bolnavi, familii. Ei trebuie hraniti. Au nevoie de produse concrete. Nu de vise. Visele nu tin de foame! Nu avem loc pentru voi!
– Putem munci.
– Avem oameni care sa munceasca. Joburile sunt pentru ei. Fiind criza nu se mai porduc asa de multe locuri de munca, iar cele care exista sunt rezervate pentru Oameni, nu pentru javre.
– Putem munci ieftin.
– Mai ieftin inseamna mai prost. Si daca scade calitatea, pe termen lung ne va costa mai mult. Ce ne trebuie sunt produse: oua, lapte carne. Visele nu tin de foame!
Nu avem loc pentru voi, veti fi toti eutanasiati si tu vei fi sacrificata pentru carne.
– Spui ca suntem javre, ca suntem diferiti de voi.
Dar nu ar trebui sa ne cunosti inainte sa spui asta??
Inteleg daca vreti sa ne respingeti, dar mai intai aflati ce anume respingeti cu adevarat.
Lapte? Carne? Oua?
Credeti ca e asa de usor sa ne rezumati la niste produse si ne-ati inteles.
Daca vreti sa puneti egal intre ce producem si cine suntem, mai intai cunoasteti cu adevarat CE putem sa producem.– V-am dat o sansa. Azi a fost. Sa produceti lapte. Asta avem nevoie!
– Lasati-ne sa va ajutam! Sa va aratam ce putem face cu adevarat pentru voi.
– Ati avut o sansa! Ati pierdut-o. Daca nu ne sunteti de folos, mai rau ne incurcati! Veti fi eutanasiati!Haitele se revolta, dar sunt prinsi in custi.
– Ia-ma pe mine in locul lor Da-le drumul! striga oaia.
Un ras puternic zgudui sala.
– Crezi ca e suficient? ranji Macelarul. Crezi ca tu esti suficienta? Crezi ca TU poti sa schimbi ceva? Nu dai lapte! Cine are nevoie de tine acum? Cine e cu tine acum?Oaia se zbate, dar stie ca e in zadar.
– Ai pierdut! trimfa Macelarul. Esti doar o oaie, o oaie care nici macar nu da lapte, o oaie singura.
Nu dai lapte! Cine are nevoie de tine acum?
Cine e cu tine acum?
.
.
.
'- Nu e singura! E cu noi!
Usa se deschide si intra: Agricultorul, Botanistul si Veterinarul.Va urma...
CITEȘTI
Oaia Pierduta
AdventureIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!