14. Cum oaia se integreaza in echipa: Sfatul lui Patatu'

11 0 0
                                    

- pe o alee a metropolei, dupa sedinta generala -

Vazand ca introducerea a fost un dezastru oaia era deznadajduita.
Insa, Patatu' ii propuse un plan: sa incerce sa-si faca mai intai, un prieten . Sa inceapa cu unul!
– Uite, o cale usoara de a-ti face prieteni e sa luati masa impreuna. Incearca sa te apropii de ei la pranz, spuse el.
– Dar eu mananc iarba si voi...
– Noi...?
– Voi ce mancati?...
-...
-...

O tacere incomoda se lasa intre ei.
Oaia nu indraznea sa rosteasca si Patatu' nu-i putea citi gandurile.
-...
-...

Pe masura ce tacerea continua, impasul se resimte si mai tare si simturile se ascut.

E incordata, incearca sa ascunda ceva, dar
ce ar putea ascunde, de ce ar fi incomoda in fata mea?
A mea? Sunt doar Patatu'...
...
Poate nu e incomoda in fata mea, ci in fata mea ca si Caine!
Si nu!
Nu e incomoda... simt frica...
E speriata?!
speriata ar fi daca as fi ...

– Oi!?! Crezi ca mancam oi, sesiza Patatu'.

Exact! Stia exact ce gandeste!

– ...Dar sunteti lupi.
– Suntem mai degraba caini-lupi (doar Sefu' e caine-lup) , suntem maidanezi, domesticiti, la generatii departe de stramosii din paduri. Suntem caini de oras si mancam resturi de alimente de la oameni, ce gasim prin tomberoane, ce reusim sa furam, sa scotocim. Suntem mai mult caini decat lupi: in vremurile bune, cea mai mare calitate a noastra era sa scoatem oamenii la plimbare. Multi dintre noi nici nu au vazut vreodata o oaie...
– Dar Turbatu'...
– Turbatu' mai mult latra decat musca. Asa ca invita-i la masa si o sa-ti faci prieteni. Am incredere in tine!

***

In prima zi, introducerea fusese un dezastru si oaia plecase din sedinta lasandu-i pe toti surprinsi de iesirea ei in fata lui Turbatu'.
Minti! O oaie nu are ce cauta la oras! O oaie nu are ce cauta intre lupi! O oaie trebuie sa stea intre oi! " ce spunea Turbatu' era adevarat.
Era clar ca nu are cum sa-i convinga. Niste Lupi nu vor accepta niciodata o oaie!
Va fi izgonita si de aici...
Nu avea nimic si va ramane singura!

Insa,
mai avea o sansa, sa incerce sa urmeze sfatul lui Patatu'... sa-i invite la masa!

– Si nu te ingrijora ca esti singura. Eu sunt primul tau prieten ! zambi Patatu'.

De ce stia mereu ce gandeste...?

pesemne a fi prieten cu cineva...e ceva magic...

***

Oaia incepu astfel prima zi de lucru in echipa de gestionare a proviziilor:
isi va face prieteni in timpul mesei de pranz!

Oare va reusi?

Va urma...

Oaia PierdutaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum