– in oras, la adapostul central al Lupilor –
– Bine v-am regarsit! Regasit! Gasit! Bine v-am gasit! Sper ca sunteti bine!...Eu sunt bine, nu va vreau raul si sper ca nici voi...Oaia se uita incurcata la Patatu'.
' Spune-ne cateva cuvinte despre tine. Sa te cunoastem mai bine! o incuraja el.Oaia era in mijlocul haitei de Lupi, toti asteptand ca ea sa-si faca introducerea.
Inima ii batea rapid, gura i se uscase, mainile ii erau transpirate si nici nu se putea uita la ei.
Ce sa le zica despre ea ca sa-i convinga sa n-o atace?
Ba mai mult, sa-i faca sa o accepte.
Trebuia sa le dea un motiv sa o accepte!***
– cu 2 ore inainte –
Cand nu ai nimic, nu ai nimic de pierdut.
Oaia a acceptat propunerea lui Patatu' si s-a reintors la haita, dar cu o conditie:
de a vorbi cu seful haitei, Lupu', pentru a i se oferi protectie.Liderul vorbeste cu ea si ii spune ca o primeste sa stea la ei; erau o haita de vagabonzi pana la urma, fara casa nici unul din ei. Insa stabileste ca e responsabilitatea ei sa fie acceptata de haita:
– Ai la dispozitie 3 saptamani in care sa-i convingi sa te accepte, spuse el.
Daca nu reusesti sa te integrezi, atunci nu poti ramane aici!***
– cu 1 ora inainte –
– Bine ai venit in randul nostru! anunta Patatu' in timp ce ii facea turul teritoriului.
Azi vei cunoaste restul trupei. Cei mai faini camarazi! Vor fi incantati sa te cunoasca.
Sa mergem!Pe masura ce se plimbau pe alei dintr-un loc in altul, oaia simtea cum privirile tuturor erau atintite asupra ei si toti maraiau pe la colturi.
– Aici, suntem o haita, o familie si ne impartim sarcinile in functie de specialitatea fiecaruia.
Avem patru mari echipe: cei care se ocupa de cautarea hranei, cei care se ocupa de expansiunea teritoriului, cei care se ocupa de gestionarea proviziilor si stocuri, cei care se ocupa de membrii noi – comitetul de intampinare, adica noi trei, pe care ne stii deja: eu si fratii mei – Negrila si Micutzu!– Suna foarte interesant! spuse oaia incantata.
– Azi iti vom gasi locul intre noi. Spune-mi, de unde ai vrea sa incepi sa ajuti?
– In ce arie m-ar interesa sa ma implic? Nu stiu, n-am mai lucrat cu... lupi pana acum.
– Caini, nu Lupi! Chiar daca ne numim Lupii, doar seful nostru este caine-lup.
Intre noi fie vorba, suntem de fapt caini crescuti pe strada, chiar aici, la oras.
Ca si tine! Tu de unde esti?
-...din oras, da, spuse oaia ezitant.
– Te gandesti ca iti va fi greu sa lucrezi cu noi pentru ca esti singura oaie, dar stai linistita!
E cel mai usor sa lucrezi cu un caine, doar este cel mai bun prieten!
– Al omului...
– Nu trebuie sa-ti faci atatea griji! spuse Patatu' relaxat. Atat timp cat ai spirit de echipa si ii pui pe altii pe primul loc, nu conteaza ce esti. Hai sa vedem cine iti face botezul!
– Adica ce echipa mi se potriveste ...?Oii nu ii venea sa creada ce se intampla. Niciodata nu s-ar fi gandit ca va ajunge sa lucreze alaturi de Lupi (chiar daca erau doar caini de oras, in sinea ei, instinctele ii spuneau altceva).
Cel putin asta insemna ca temporar, avea unde sa stea si ca temporar,
urma sa lucreze undeva, sa aiba un job.– Spune-mi asta: cum stai cu mirosul? Poti sa adulmeci mancare de la distante considerabile? intreba Patatu'.
– Nu m-as baza pe asta...
– Stii sa te lupti, sa-ti arati coltii si sa fii impunatoare?
– ...Nu am colti...
– Poti sa cari pachete cu mancare in diverse locatii si sa tii evidenta la ce ai ingropat si unde? Cum stai cu orientarea?
– ...Am aplicat odata pentru un post de Sofer de caruta...
– Minunat! Atunci ai vrea sa incerci aici?
– Da...spuse oaia inca nedumerita, insa fericita ca a fost acceptata in final undeva si putea incepe munca.Cu un loc de munca va putea sa se puna pe picioare treptat.
Chiar daca o vor respinge dupa trei saptamani, avea un plan: va valorifica timpul la maxim. Cu acest job de inceput va putea sa stranga ceva bani si intre timp sa isi gaseasca ceva sigur in alta parte.
Asa ca puse intrebarea cheie:
– Cat e salariul?Pentru incredere, loialitate si sinceritate, fiecare membru din haita lui Lupu' trebuie sa-si aduca aportul.
Supravietuirea haitei ca intreg depinde de cat de mult fiecare membru este sincer, loial si de incredere fata de ceilalti.
De fiecare data cand cineva cere ajutorul, toti fac ce le sta in putinta sa ajute.
De fiecare data cand cineva greseste, recunoaste sincer si toti il incurajeaza sa gaseasca solutia si sunt alaturi de el pe masura ce incearca lucruri pentru a iesi din impas.
De fiecare data cand cineva primeste o sarcina, este responsabil pentru ea pana la capat, deoarece stie ca familia lui are incredere in el si depinde de reusita lui.Riscurile sunt preluate de sef si haita ii este loiala tocmai pentru ca el, seful,
da totul pentru ei.Incredere, loialitate si sinceritate.
Asta esta rasplata de a face parte din haita lui Lupu'.Patatu' se uita nedumerit la oaie.
– Imi cer scuze ca nu am mentionat, spuse el. Aici nu este o organizatie, chiar daca suntem organizati. Gandeste-te ca suntem ca o familie care iti ofera ce ai nevoie.
Salariul este ceva individual, care poate disparea oricand, dar haita nu. Ceilalti vor avea mereu incredere in tine, vor fi mereu sinceri cu tine si mereu iti vor fi loiali. Astfel, nu vei duce lipsa de nimic, si impreuna vom supravietui chiar si vremurilor cele mai grele, cum este criza actuala prin care trecem.
Nu e mai bine decat un simplu salariu?– Deci nu exista salariu...supse oaia dezamagita.
– Asta nu inseamna ca nu vei avea cele necesare. Daca ai nevoie de ceva, pur si simplu ceri sincer. Putem sa-ti oferim adapost si...ce mananci?
– Iarba...
– Si vom adauga iarba pe lista comitetului de provizii de mancare. De fapt le vom spune chiar acum, deoarece vei lucra chiar cu ei. Vor fi incantati sa te cunoasca! Sa mergem!***
- prezent -
15 perechi de ochi se uitau atintiti la oaie si asteptau sa-si faca introducerea.
Toata haita era adunata acolo, in adapostul central si o inconjurau din toate partile:
corcituri, maidanezi de toate felurile si un caine-lup.
Unii se scarpinau, unii o adulmecau, unii maraiau, unii se jucau intre ei sau se invarteau in jurul cozii, unii ii dadeau tarcoale.– Baieti si fete, v-o prezint pe noua noastra colega! O sa o las pe ea sa spuna cateva vorbe, o introduse Patatu'.
Oaia inghiti in sec si isi lua inima in dinti.
– Bine v-am regarsit! Regasit! Gasit! Bine v-am gasit! Sper ca sunteti bine!...Eu sunt bine, nu va vreau raul si sper ca nici voi...Oaia se uita incurcata la Patatu'.
– Spune-ne cateva cuvinte despre tine. Sa te cunoastem mai bine! o incuraja el.Oaia, speriata si nici nu se putea uita la ei.
Ce sa le zica despre ea ca sa-i convinga sa n-o atace? Ba mai mult, sa o accepte.
Trebuia sa le dea un motiv sa o accepte!***
Oaia are la dispozitie 3 saptamani sa cucereasca Lupii,
sa ii convinga ca merita sa faca parte din echipa lor.
Oare va reusi?Va urma...
CITEȘTI
Oaia Pierduta
AdventureIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!