16. Cum oaia se integreaza in echipa: la bar

14 0 0
                                    

Brunch-ul era momentul cel mai placut al zilei,
asa de placut incat adeseori se transforma in pranz si se prelungea pana la cina.

Asa ca oaia ii gasi pe toti adunati la locul de masa sau mai bine zis la ceea ce devenise acum barul de noapte. Langa un lac, pe o faleza care fusese odata plina de terase ajunse oaia la finalul primei zile de munca. In spatele tufisurilor cainii se obisnuisera cu acest loc ca fiind locul lor de intalnire si siesta.

Oaia ajunge tarziu si ii priveste dupa colt.
Toti sunt caini aici. Ea este singura oaie...
Dupa o zi de munca toti membrii haitei se strang aici sa sarbatoreasca finalul zilei si sa mai socializeze.
Dupa fiecare tomberon unii lenevesc, altii se joaca, altii sporovaiesc,
doar oaia sta singura intr-o parte.
Nu ii place sa se implice in jocurile lor si nici sa glumeasca aiurea pe subiecte pe care nu le intelege.
Ce ar putea sa aiba in comun cu o haita de caini maidanezi?!

– Era liniste, eram aproape de malul lacului cand m-au inconjurat...
erau Latosii.
Toata lumea il sarbatoreste pe Turbatu' ca a aparat teritoriul de Latosii. In cinstea lui cainii retraiesc povestea primei lupte impotriva dusmanilor lor de moarte: Latosii.
– Eram tanar si nu stiam de nici unele,
schilod si flamand,
dar cu o vointa de leu, povesteste Turbatu'.
Iar ei erau cinci bestii incrancenate care se uitau la mine ca la prada.
Eram doar eu, unu importriva tuturor!
– Spune-le cum ajunsesesi acolo? il intarata prietenul lui, camaradul lui de o viata, Scurtu'.
– Era prima mea misiune, continua Turbatu'.
Lupu' ma gasise si ma luase in haita si trebuia sa ma dovedesc. Pana atunci facusem doar treburi mici dar voiam sa ma afirm, sa imi arat valoarea. Asa ca m-am dus pe teritoriul dusmanilor.
– Spune-le cum ajunsesesi pe malul lacului?
– Nu departe de aici era pe vremea aia o taverna cu peste. Pe atunci era teritoriul Latosilor, o haita care teroriza strazile orasului. Si ma dusesem sa vad cum puteam sa avem acces la bunataturile de acolo.
– De cand iti placea tie pestele? Ha! Ha! Ha! Te dusesesi pentru altceva...sau altcineva...? Spune-le!
– Pe aleea din fata restaurantului era locul de plimbare zilnica a Fridei...
– Aaa... Frida!!!
– Da. Cea mai frumoasa zeita!!! O zana! Un inger! Un pudel alb, maiestos, o cateusa distinsa, pretioasa si scumpa la vedere. Toti faceau coada dupa ea...
– Spune-le ce ai facut!!!
– Si eu stiind ca seara trece pe acolo, am asteptat-o dupa taverna si ca sa ma dau mare, am inceput sa urlu cand a trecut
ca sa-i atrag atentia si...
ce credeti?
In loc sa-i atrag atentia ei,
am atras atentia uneia din spatele tavernei: o batrana garbovita, dar inflacarata, care a inceput imediat sa ma alerge.
-Ha! Ha! Ha! Si te-a prins! continua Scurtu'.
– M-a alergat vreo trei ture de lac, pana sa ma prinda, rase Turbatu'.
Cand dau sa-i zic ca nu pentru ea erau declaratiile mele de dragoste, ca venisem doar pentru peste, din tufisuri ies Latosii: cinci namile fioroase gata sa sara pe mine! Se vede treaba ca era una de-a lor si
pesmne ca ajunsesem pe teritoriul lor...
si numai bine ca m-au inconjurat...
– Si? Ce ai facut?
– Ce credeti? Eu tanar, nestiutor, la inceput, fara arme, fara tehnica, unu contra tuturor!
-...? Ce ai facut?
– Tanar eram, dar curajul nu-mi lipsea, asa ca mi-am zis sa ma iau cu ei si sa le tin piept: sa-mi iau avant si sa trec printre ei. Ce-o fi o fi, ma aleg cu cateva lovituri, dar le dau si eu repede si scap. Asa ca ma dadui in spate sa-mi iau avant si...
– ...Si?
– Flop! Cazui in apa, ca doar eram langa lac..ha! ha!
-...
– Si au venit larand dupa mine Latosii, pe marginea lacului. Dar tocmai bine ca in urma cazaturii mi-a venit o idee!
– Spune-le ce ai facut! E buna asta!
– Am inotat pe sub apa, nici nu stiu cum am putut sa-mi tin respiratia atata si am iesit la suprafata mai incolo, plin de namol si ragalii. Asa ca m-am gandit sa ma deghizez mai bine,
sa nu ma vada si sa-i atac pe la spate sarind pe ei din umbra noptii.
Si m-am tavalit prin namol ca sa ma innegresc bine si sa ma fac nevazut. Dar cand sa-mi bag nasul in namol ...ce credeti?
-...
– Hat! Un rac m-a apucat de nas. Si nu numai de nas, altul de coada, altul de-o ureche si altul de ...! Si de n-am inceput sa racnesc de mama focului de s-a auzit ecoul in tot lacul si invartindu-ma nebuneste am inceput sa alerg de colo-colo.
Inchipuiti-va noaptea, in intuneric, o silueta neagra cu coarne, scotand ragnete si sarind si alergand bezmetic.
Cand au vazut cei cinci ca vine dracul dupa ei, n-au stiut pe unde sa iasa mai repede din calea mea, mai ales ca atunci cand am dat din cap ca un nebun racii au zburat chiar in ei, taxandu-i bine.
– Ha! Ha! Ha! Parca si acum ai nasul rosu, rase Scurtu'.
– ...Si asa am scapat de ei si am ocupat teritoriul asta!...
– Si asa ti-ai capatat porecla de Turbatu'!
– Si mi-am capatat porecla de Turbatu'!
– Sa bem! Hai Noroc!
– Noroc!

***

Toti sunt caini aici. Ea este singura oaie...
Nu e prima data insa cand a fost in minoritate fata de grup.
La jobul trecut a fost asa, la facultate a fost tot asa, ba chiar in turma ei, chiar daca era printre oi,
tot asa se simtea...singura.

Se uita in jur si nu cunoaste pe nimeni.
Ii zareste pe cei din echipa ei stransi laolalta si
porneste catre ei.

Dar ce sa le zica cand ajunge?
Tocmai ii refuzase sa mearga la brunch cu ei.
Poate daca ar gasi ceva in comun:
bautura?...ea nu bea
mancare?...aveau preferinte diferite
jocuri?...nu ii placea sa se invarta in jurul cozii...
concurs de trante?...nu era genul...
concurs de urlete?...nu avea voce...

Oaia se intoarce inapoi la locul ei.
Nu aveau nimic in comun...

***

O zarva mare se aude deodata in bar:
– Ce faceti voi aici?!! striga Turbatu urmarindu-si copilele navalind in bar.
Nu aveti voie in bar!! Imediat acasa!

Trei cateluse sprintene, de o schioapa dar cu priviri agere, se ivira deodata in bar facand taraboi si ignorand ordinele, spre surprinderea tatalui lor ingrijorat.

– O cautam pe Mitoasa! Este aici? strigara entuziasmate cele trei.
Mitoasa!!!

Vanzand oaia, cele trei se napustesc asupra ei ca niste capuse:
– Te-am gasit!
– Invata-ne pasul Tour en l'air.
– Mai ai ciocolata?

– Despre ce vorbiti? intreba Turbatu' bulversat de aparitia lor.
Toti se uitau nedumeriti cum copilele lui Turbatu' au napadit oaia in urale exaltate.

Va urma...

Oaia PierdutaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum