Dupa cuvantarea celor trei: Agricultorul, Veterinarul si Botanistul,
sala s-a insufletit. Mamusha, Lupu si cei din haite sustin planul propus de ei si de oaie.
Ceilalti membrii ai Asociatiei Fermierilor prezenti in sala, il sustin pe Macelar si sunt sceptici fata de acesti nou veniti.Toti asteapta ca Presedintele Asociatiei Fermierilor sa ia decizia:
daca ii primeste sau nu?
daca le da o sansa sau nu?
daca planul Alpha – „Munca pentru toti" se aproba sau nu?***
Dupa ore de deliberare Presedintele si Membrii Consiliului se intorc in sala cu raspunsul.
Apasa greoi si demn, un om masiv in vesmant negru: Presedintele.Toata sala e in tacere asteptand verdictul acestei zile lungi de tensiuni.
De decizia lui atarna sperantele, vietile lor.
Daca nu accepta planul sunt pierduti.– Ati cerut o sansa, rosti Presedintele. V-am lasat sa veniti azi, aici, sa prezentati „Cutie de lapte", insa nu ati adus nimic. Tu, continua Presedintele catre oaie, ai mintit colegii si toti cei prezenti cu planul „Cutie de lapte". Nu dai lapte si ai ascuns asta.
Inseamna ca planul nu se aproba, gandi oaia.
Se intoarse catre cei trei: Patatu', Negrila si Micutu' erau laolalta cu haitele in partea dreapta a salii si ii faceau semne.
„Curaj!" sopti Micutu' catre ea.
De partea opusa, stateau membrii Asociatiei.– INSA, relua Presedintele catre restul salii, e adevarat ca sa nu dai lapte nu este o crima si nu ar trebui sa-ti fie rusine de asta. In plus, colegii tai sunt dispusi sa te sustina si sa te urmeze in ciuda acestor lucruri. Scopul tuturor este sa iesim din criza provocata de virus si
sa iesim bine cu totii intr-un timp cat mai scurt, folosind eficient toate resursele astfel incat sa ne fie bine pe termen lung.„Ce vrea sa spuna cu asta? O sa fie de acord cu planul lor?" soptesc cei din sala.
– Ce inseamna asta? raspunse Presedintele, inseamna ca planul „Cutie de lapte" nu se aproba.
„Nu se poate! Era ultima noastra sansa!" murmura Micutu' catre Negrila'.
„Nu neaparat, mai e si planul propus de cei trei", raspunse Patatu' linistit.– Apoi, ati schimbat subiectul, continua Presdintele, si ati cerut planul „Alpha – Munca pentru toti!" si ati spus ca nu vi s-a acordat o sansa. Pentru a putea macar sa fie luat in considerare ca un proiect fezabil, este necesar un obiectiv concret ceea ce planul vostru nu contine. Nu am auzit:
cifre,
prognoze,
termene de lucru,
pasi sau actiuni specifice,
resurse,
responsabili.
Nu ati adus un prototip.
Ati adus doar vise.„Inseamna ca planul nu se aproba", sopti Micutu' catre fratii lui. „Daca pierdem si asta, o sa ne ucida pe toti.„
– Ce inseamna asta? raspunse Presedintele, inseamna ca planul Alpha -„Munca pentru toti" nu este un plan fezabil pe care il putem lua in considerare.
Macelarul ranji satisfacut. Succesul batea la usa. Curand va avea toate haitele, toate strazile la cheremul lui. Salvarea nu va veni, erau terminati.
– INSA, va propunem altceva, continua Presedintele
.
.
.
ce ziceti de un Acord?– Un Acord? spuse oaia.
– Un Acord pentru Pace! Este adevarat ca avem nevoie de toti cei competenti si talentati pentru a iesi din criza provocata de virus. Este adevarat ca planul „Cutie de lapte" propus de o haita de caini si o oaie fara lapte, nu va pune in valoare pe deplin capacitatile. Sunt de acord ca avem nevoie sa va cunoastem adevaratele calitati pentru a gasi solutii. Repet: avem nevoie de toti cei competenti si talentati care vor sa ajute si noi, ca Asociatie a Fermierilor nu vom fi cei care va dau deoparte!„Ce inseamna asta? Inseamna ca ne accepta?" intreaba Micutu'.
„Suntem salvati!" rosti Negrila.– Atentie! Nu va dam la o parte, dar nici nu ne obligam sa va acceptam pe toti. „Munca pentru toti" – aceasta nu este posibil sa va garantam.
Cum adica? Ce vrea sa spuna?
– Ce ne asumam este sa garantam accesul egal la sanse atat pentru oameni, cat si pentru animale. Ceea ce inseamna ca fiecare sa-si dovedeasca meritele astfel incat sa obtina un loc de munca si sa-l mentina. Desigur, ne asumam sa asiguram instruire acolo unde este necesar. Avem nevoie de competenta pentru ca doar asa vom livra la cel mai inalt nivel cele necesare vietii. Astfel, ca semn de buna credinta si ca sa lucram impreuna pe viitor propun sa semnam astazi Acordul pentru Pace!
Ce spuneti?***
Consiliul a decis: SE APROBA! cu 9 voturi pro la 3 contra.
Macelarul este stupefiat! Nu ii vine sa creada..
Membrii Consiliului, toti cei 12 se apropie unul cate unul sa semneze Acordul.Sala vuieste in urale. Au invins!!! Toti sunt bucurosi.
Cainii sunt eliberati. Au biruit! Vor obtine Pacea!
Nu se vor mai lupta intre ei, vor avea locuri de munca, hrana, vor munci impreuna, vor avea speranta!Acum este randul Aliantei Animalelor Domestice la Oras sa semneze.
Reprezentantii haitelor: Mamusha, Lupu' si Oaia se apropie.
Toti semneaza...
Gata! S-a sfarsit!
Toti au semnat Acordul pentru Pace!
Toti...mai putin unul.Patatu' opri Oaia sa semneze foaia de hartie ce avea sa le schimbe vietile.
– Inainte de a semna, rosti Patatu'... Nu crezi ca ar trebui sa-ti ceri scuze fata de oaie?
spuse acesta catre Macelar.
– Sa-mi cer scuze?? Pentru ce?
– Chiar vrei sa rostesc motivul in fata acestei sali pline?Va urma...
CITEȘTI
Oaia Pierduta
AdventureIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!