Planul Latosilor incepuse sa fie pus in miscare si toti lucrau de zor si insufletiti.
Lupii si Latosii, doua tabere inamice, acum lucrau impreuna pentru un scop comun:
„Cutie de lapte" se numea planul Mamushei.Insa,
era o singura problema cu planul propus:
ea, oaia, in care toata lumea isi pusese speranta,
nu dadea lapte.Cel mai bine ar fi sa le spuna adevarul, nu?
Dar...
ea era acum in centrul tuturor. Ea care era o straina, era acum cea mai acmalata si respectata dintre ei. Pana si Turbatu' incepuse sa o vada cu alti ochi si nu o mai maraia cand o intalnea.
Chiar era necesar sa le spuna ca nu da lapte? se gandea Oaia.Nu era alta solutie?
Cu siguranta in momentul in care vor aduce celelalte animale domestice in Alianta, aceasta nu va mai fi o problema. Vor avea produse si resurse de oferit pentru a negocia cu Fermierii.
Aceasta era o alternativa la fel de valabila. Era solutia care o salva.Tot ce trebuia sa faca era sa gaseasca alte animale domestice si sa le convinga, si va fi ok. In cel mai scurt timp va asigura suficiente produse necesare pentru afacere, incat a nu mai fie nevoie de prototipul pentru „Cutie de lapte".
Si in acel moment le va spune adevarul si nu va mai fi o problema.***
– pe strada, la iesirea din metrou -
– Vreti sa veniti in Alianta noastra?
– Haideti in Alianta noastra pentru un viitor mai bun!
– Nu dati gres cu Alianta noastra!
.
Oaia, Negrila si Micutu' au strabatut toate strazile metropolei in cautare de noi membrii pentru Alianta, impartind fluturasi si promovand planul lor.
.
– Nu merge. Nu vine nimeni, observa Micutu'.
– Trebuie sa schimbam abordarea, propuse Negrila. Mai zambaret! Mai aproape!
Din nou!
Negrila si Micutu impreuna in cor, imbratisati:
– Noi incercam sa va dam un viitor mai bun!
– Noi va dam speranta!
– Noi suntem solutia!
.
Au facut o campanie extinsa: au vorbit cu multi, au impartit fluturasi, au pus afise, au postat pana si pe retele sociale.
Insa gaseau foarte rar animale domestice la oras. Iar cand le gaseau erau deja angajate, deoarece erau la mare cautare produsele lor in timpurile acestea de criza si foamete si aveau deja conditii bune de lucru.
Nu aveau motiv sa se alature Aliantei.
.
– Nu merge...nu vine nimeni...spuse Micutu' dezamagit.
– Mai sus! Mai expresiv! il incuraja Negrila.
– Cred ca avem nevoie de ajutor...– La publicul vostru v-ati gandit? spuse Lupu, liderul insusi care venise sa-i sustina.
– La public? inganara cei doi.
– Una e ce stii ca vrei sa transmiti si alta e cum transmiti astfel incat sa inteleaga altii mesajul. Ca sa vinzi lapte trebuie ca ei sa cumpere lapte.
– ...? Lapte? inganara cei doi confuzi.
– De exemplu, continua Lupu', sa zicem ca ai lapte de vanzare: ca sa vinzi lapte, trebuie ca ei sa cumpere lapte. Da?
– Da, confirmara cei doi in cor.
– Dar ca ei sa cumpere lapte, trebuie sa stie ca ei vor sa cumpere, nu ca vrei tu sa vinzi.
Daca ai lapte de vandut, degeaba le spui ca ai lapte de vandut. Daca zici" Vand lapte" , ce o sa inteleaga lumea?
-...pai ca am lapte de vandut, raspunse Micutu'.
– Gresit! O sa inteleaga ca vrei sa ii convingi sa cumpere lapte. Adica, continua Lupu', cand zici „Vand lapte" ei stiu ceva despre tine si asta e destul cat sa-ti dea „Buna-ziua!" si sa-si vada de drum mai departe. Dar ca sa cumpere trebuie sa stie ceva despre ei.
Spune-le ca nu au lapte. Asta trebuie sa stie ei.
Ai inteles?
– Da....Dar ce legatura are cu gasirea de membrii pentru Alianta?...intreba Micutu' confuz.
.
.
.
– Mai bine pregatim un discurs. Sa spuna Oaia cateva cuvinte, propuse Negrila.
Din nou!– Asta e oaia , e ca voi! o prezenta Micutu' celor cateva animale care se stransesera in jur.
Hai spune ceva! soptira cei doi catre oaie si o bagara la inaintare.
– ...Avem nevoie de voi, incepu Oaia firav.
– Mai tare! Nu se aude! se auzi din multime.
– Am...Avem nevoie de voi! Haideti in Alianta! Cu noi e bine, mai bine! spuse Oaia scurt.
– Ce ai patit? Esti ok? Ii soptira Negrila si Micutu'. Mai cu tarie!Pare ca nici nu crezi in planul
„Cutie de lapte"...***
Sa le spuna sau nu? Ea nu putea sa dea lapte si audienta cu Fermierii era din ce in ce mai aproape. Poate ar trebui sa le spuna...
Dupa o luna de umblat, discutat si lasat fluturasi pe peste tot, tot ce aveau de oferit erau doar cinci noi membrii: doi cocosi, un magar si doi iepuri.
Nu aveau destui membrii in Alianta. Daca le spunea adevarul acum, va izbucni razboiul intre cele doua haite si va fi macel.
Poate ar fi mai bine sa mai astepte...– No, nu-i bai! Nu va descurajati! ii indemna Mamusha la adunarea generala. Avem oaia, ea ne va da lapte. Echipa de proiect a terminat de realizat recipientul si ambalajul pentru demo. Afacerea noastra e aproape gata. Mai e nevoie de lapte! spuse Mamusha zambind increzator catre oaie in timp ce ii inmana recipientul in vazul tuturor.
Toti se uitau altfel la ea nerabdatori si increzatori.
Chiar era necesar sa le spuna ca nu da lapte? se gandea Oaia.
„Cutie de lapte", asa scria pe speranta lor, o cutie din carton intr-un ambalaj alb cu verde, amintind de pajistile si prospetimea din munti.
Oaia se uita incurcata la lidera Latosilor. Inima ii galopa. Era timpul sa le zica adevarul:
ca nu ii putea ajuta, ca nu era ce credeau.
– Sa nu punem presiune pe reprezentantul nostru, interveni Patatu' vazand ca oaia se sfieste. Sa mergem sa ne odihnim. Maine e o zi importanta!Toti se dispersara degraba lasand oaia singura cu recipientul „Cutia cu lapte".
Maine trebuia sa mearga la intalnirea cu Asociatia Fermierilor programata.
Desi se framanta la gandul ca va trebui sa le spuna adevarul si sa renunte la planul lor,
totusi tragea nadejde ca vor mai veni animale direct la intalnirea de maine asa cum era invitatia de la flyere.
– Nu te framanta! Sigur vor veni direct maine! spusera cei trei: Patatu', Negrila si Micutu'.
– Esti bine? intreba Patatu'.
– ...
– Stiu ca nimeni nu te-a intrebat daca tu esti de acord sa participi in acest proiect.
Asa ca spune-mi sincer: tu, vrei sa faci asta?
-...nu...e ok. Vreau sa va ajut! spuse oaia incet dand sa plece,
insa Turbatu' ii taie calea.– Acum, ca am ramas singuri ne vei zice adevarul! spuse Turbatu iesind dintr-un colt de umbra.
Oaia inghiti in sec.
– Stiu ca ascunzi ceva! navali Turbatu'.
– De ce o acuzi mereu? Nu e vina ei, o apara Patatu'.
– E vina ei daca se reporneste razboiul cu Latosii. Totul depinde de ea.
– Nu, razboiul nu depinde de o singura persoana, sari Patatu'. Suntem toti responsabili sa mentinem pacea.
– Incetati! striga Oaia. Stiu ca nu ma vreti in echipa voastra, dar fiti fara grija, nu o sa va dezamagesc.
– Noi?! izbucni Turbatu'. Noi nu te vrem in echipa noastra?! Noi care te-am salvat de Macelar, care te-am ingrijit cand ai fost bolnava, care ti-am dat un job cand nu aveai nimic, care ti-am dat un loc cand ai ramas fara casa?! Noi care ti-am facut petrecere de bunvenit? Noi nu te vrem in echipa? Gandeste-te mai bine!
Tu esti cea care ne respinge, care sta retrasa, care nu ne spune nimic si care face totul de una singura, rasuna Turbatu'. Daca nu vrei sa fii aici, nu fii. Dar nu incerca sa dai vina pe noi daca nu te integrezi in echipa.
– ...
– Daca esti cu noi spune-ne adevarul.
– ...
– Asa ca spune: esti cu noi?Va urma...
CITEȘTI
Oaia Pierduta
MaceraIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!