Oaia merge in continuare la interviuri, insa raspunsurile intarzie sa apara. Este deja o luna jumate de cand a pierdut jobul si inca nu a gasit ceva solid.
Cheltuielile incep sa se stranga si economiile facute nu ii mai ajung.
Oare ce o sa se intample cu ea? Oare nu o vrea nimeni?
Oare asta e valoarea ei? Doar o oaie care sa fie data la o parte...
Oare doar atat poate?
Astfel oaia cu increderea scazuta cade in disperare si se gandeste si la joburi pe care nu le-ar fi considerat pana acum...***
Oaia merge la interviu pentru Sofer de caruta.
Un agricultor dintr-un sat de langa metropola, care vinde in piata legume produse in gradina lui, are nevoie sa le transporte de la el, la punctul de vanzare.
Are caruta si a pus anuntul de recrutare pentru cai. Jobul presupune deplasari frecvente si program variat, chiar si in weekend, in functie de livrari.
Problema este ca locatia este foarte departe, la periferie. Doar ca sa ajunga acolo oaia va face doua ore pe drum dus si doua intors.
Insa in conditiile de fata, cand chiria si intretinerea ii bat la usa si mananca de trei zile dintr-o frunza de salata, distanta capata alt inteles. Chiar daca anuntul este pentru cai, oaia manata de nevoia de un job, orice job, este dispusa acum sa mearga pana acolo si sa-si incerce norocul.***
La interviu
Agricultorul se uita fix la ea.
– Sa stiti ca noi nu facem discriminari pentru aceasta pozitie, afirma Agricultorul increzator. Toti sunt bineveniti sa incerce: cai, bivoli, magari. Dvs. sunteti prima oaie care a venit, dar eu sunt un angajator corect, care ofera sanse egale.
– Ma bucur ca nu sunteti ca altii. Asta caut si eu, un angajator corect, spuse oaia bucuroasa.
– ...Da, pai sa incepem! Aveti cuvantul!
- Da, am lucrat inainte la
- Scuzati-ma ca va intrerup, dar de unde veniti?– Din centrul metropolei.
- Faceti cam o ora jumate pana aici. E cam mult... V-ati gandit cum o sa fie drumul asta pentru dvs. in fiecare zi?
-...Da. E ok. Imi place sa ma trezesc mai de dimineata oricum. Sunt o persoana matinala.
- Am inteles.Ma scuzati,continuati!
- Da, pai inainte am lucrat la
- Un moment doar, o intrerupe din nou Agricultorul. Vad in CV ca ati facut si facultate: Economie Agricola. Aceasta pozitie, de Sofer de Caruta, este pentru cei necalificati. Nu ar fi un pas inapoi pentru dvs. Ati fi demotivata?
-...Nu...Imi place sa lucrez in aer liber. Cred ca ar fi o schimbare binevenita pentru mine. Pana acum eram inchisa intr-un birou si nu-mi placea deloc.
- Nu va placea, dar ati stat trei ani... Va plateau bine? Sa stiti ca eu fiind agricultor platesc corect, dar in functie de cat vand. Asa ca e posibil sa varieze salariul. Nu e ceva fix...
-...Da...e in regula..
-... In regula? Credeti ca v-ati descurca cu incertitudinea asta? Agricultorul se uita lung si neincrezator la oaie.
- Da...nu am cheltuieli mari. Cu criza asta abia mai ies din casa, zise oaia pe un ton amuzant incercand sa destinda atmosfera.
- Da...asa e, zise Agricultorul zambind agreabil.
-...
-...De ce v-as angaja pe dvs. si nu un cal?
-...
- Cu un cal am mai lucrat, continua Agricultorul. Stiu sa lucrez si stiu ca da rezultate. De ce ar trebui sa am incredere in dvs. care nu ati mai lucrat pe un astfel de job sau in acest domeniu, dvs. care veniti oricum de prea departe in fiecare dimineata, dvs. care sunteti supracalificata pentru post si dupa doua zile cel mai probabil o sa renuntati pentru ca ati primit o ofera mai buna in alta parte, dvs. care chiar daca nu primiti o oferta de la altii veti cauta in continuare joburi mai bune deoarece sunteti demotivata de salariul care nu va ajunge pentru cheltuielile zilnice , dvs. care in aceasta stare mentala ii veti demotiva si pe cei cu care lucrati. De ce sa va aleg pe dvs. si nu un cal, care stiu ca s-ar potrivi pentru aceasta pozitie?
-...Oare cum ar fi fost daca ar fi raspuns la intrebare?
Chiar daca ar fi dat cel mai bun raspuns posibil, chiar daca angajatorul ar fi fost impresionat si ar fi sunat-o ca o accepta si chiar daca ea nu ar mai avea din ce sa traiasca de la o zi la alta, nu ar accepta sa lucreze pentru o astfel de persoana care injoseste lumea. O persoana care suspecteaza tot ce zici si nu are incredere in ceilalti! O persoana care nu vrea sa fie flexibila si care doar pretinde ca e deschisa, insa cand vine vorba sa incerce ceva nou, gaseste doar motive sa respinga.
O astfel de persoana nu este angajatorul pe care il cauta!***
Nici de la acest angajator oaia nu a primit raspuns.
Este oare asa de greu sa i se acorde o sansa?
Va urma...
Reclame
Câteodată, unii dintre vizitatorii tăi pot vedea o reclamă aici,
CITEȘTI
Oaia Pierduta
AdventureIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!