22. Cum oaia se integreaza in echipa: Alianta Animalelor Domestice la Oras

7 0 0
                                    

Mamusha nu si-a dorit niciodata macel. Singurul motiv pentru care se razboia cu alte haite pentru teritoriu era doar pentru ca nu mai era alta sansa de supravietuire. Insa acum, cu oaia, totul era diferit!

***

In timpul crizei Mamusha infiintase o organizatie care sa combata criza: Alianta.
Din dorinta de a se ajuta reciproc, formase acest grup de mici animale domestice care traiau aproape de oras: gaini, porci, iepuri si care acum erau la mare cautare, dar si in mare pericol.

Asta le-a spus Mamusha, oii si haitei lui Lupu cand cele doua haite rivale – Lupii si Latosii- s-au intalnit in zorii zilei urmatoare.
– No bine! Suntem mici, insa daca formam o coalitie putem avea o voce unitara, putem sta la masa cu autoritatile si putem sa ne cerem drepturile, continua aceasta maiestuos.
Mamusha se uita la audienta ei formata din caini jegariti si pricajiti, infometati, raniti si fara adapost. Trebuia sa-i convinga sa i se alature. Asta era singura sansa a tuturor.
– No, dupa cum stiti, din cauza crizei s-a instalat o noua ordine sociala care imparte animalele din oras in doua categorii: animale Profitabile- folositoare si animale Costisitoare- nefolositoare. Oamenii pretuiesc doar animalele care dau oua, lapte, branza si restul, care nu produc nimic pentru ei, devin paraziti si sunt lasate in voia sortii sau mai rau, vanate pentru ultima categorie de hrana: carne. Cei in minoritate si vulnerabili sunt vanati si haituiti si sunt in pericol sa fie prinsi, transati si vanduti ca hrana pentru oamenii care au mancare din ce in ce mai putina. Aici intra toate animalele care au venit in oras cautand o viata mai buna si le ies in cale: iepuri, pisici, caini...oi.
No, dar noi putem schimba asta! Alianta Animalelor Domestice la Oras este modul prin care putem incepe o noua viata. Cu cat suntem mai diversi si mai multi, cu atat putem schimba ceva. Impreuna putem face diferenta!
– Cine mai e in Alianta? intreba Lupu' sceptic.
– No am pornit cu haita noastra si in fiecare zi ne propunem sa ne marim numarul, declara Mamusha.
.
.
.
– Adica sunteti doar voi?! Doar Latosii? confirma Lupu'. Vorbeai de: gaini? vaci? Nu e nici un asa-zis „producator" in aceasta Alianta?
– No, acum da! Acum avem Oaia! Cu ajutorul Oii, putem convinge si alte animale domestice din oras sa ni se alature. Cu siguranta mai sunt in oras animale care au venit aici cautand o viata mai buna si acum sunt in pericol din cauza crizei: gaini, rate, capre, iepuri. No, ce trebuie sa facem e doar sa-i gasim si sa-i unim prin aceasta Alianta!
– Auzi stii ce !? se infirebanta Turbatu'. No- in sus, No-in jos! Ai venit aici sa ne minti pe fata! De doi ani va razboiti cu noi pentru teritoriu. De ce sa avem incredere in voi, in Latosii?
– No ...Ahem...vezi bine, continua Mamusha inghitind in sec: Daca crestem Alianta, putem vorbi cu Asociatia Fermierilor si negocia cu ei joburi si conditii mai bune pentru noi toti. Imaginati-va o lume in care nu traiti pe strazi, ci fiecare in casa lui, in care nu cautati in gunoaie dupa mancare, ci fiecare are mancare pe masa in urma muncii sale. Impreuna suntem mai puternici! Astfel nu va mai fi nevoie sa concuram unii cu altii. Ar fi destul pentru toti. E drept ca momentan nu avem diversitate, suntem doar caini,
insa, daca avem oaia sa ne uneasca,
putem sa crestem Alianta!
Pana acum celelalte animale domestice nu ni s-au alaturat deoarece nu ne-au crezut intentiile, neavand un animal domestic intre noi. Insa acum e diferit. Acum avem o speranta!
– Si care ar fi diferenta? Si noi suntem animale domestice! spuse Patatu'.

– No treaba sta asa: Fermierii cauta produse, animale Profitabile. Dar noi, cainii, de unii singuri nu putem aduce aceasta valoare. Insa cu oaia vom avea ceva: vom avea lapte! Asta ne va salva! spuse Mamusha cu incredere.
– Lapte?! tremura oaia luata prin surprindere.
– No da! Cu oaia vom incepe productia de lapte, o afacere prin care putem sa ne aratam valoarea in societate. O afacere cu care putem cumpara un loc la masa negocierilor.
Cu oaia vom atrage si alte animale domestice in Alianta: gaini, capre, rate...
Cu oaia vom avea: oua, branza, lapte...
Cu oaia vom avea putere de convingere si pentru animalele domestice si pentru Fermieri.
Cu oaia putem crea pacea intre noi si cu restul lumii!
No, oaia e salvarea noastra!

Toti incepura sa vada valoarea planului propus de Mamusha.
Cu oaia in Alianta lor aveau lapte pe care sa-l dea Fermierilor si sa ceara in schimb protectie, acces la joburi si conditii mai bune.
Multi dintre ei traisera atat de mult in mizeria din spatele garii, incat nici macar nu-si puteau inchipui cum e sa traiesti in conditii mai bune.
Cu oaia puteau sa puna bazele Aliantei si puteau sa inceteze luptele pentru teritoriu.
Cu oaia puteau sa aiba pace!
Privirile cateilor incepura sa se insufleteasca, uitandu-se la oaie ca la eroul lor.

– No spuneti: nu vreti sa traiti toata viata aici, nu-i asa? continua Mamusha. Eu pot sa va facilitez intrarea la sedinta Asociatiei Fermierilor, insa pana luna viitoare la reuniune, trebuie sa gasiti cat mai multi participanti in Alianta. Mergeti cu Oaia si convingeti lumea sa se alature.
– Da! Da! Cateii se bucurara la gandul ca in final vor avea o viata linistita, fara grija zilei de maine.
Toata lumea se bucura ca Oaia ii va salva.
– Dar laptele...spuse oaia firav...
– No desigur! Vom avea nevoie si de un produs demo al afacerii noastre. Asa ca sa ne grabim sa facem un prototip frumos al produsului nostru „Cutie de lapte!"
Aplauze pentru campioana noastra: Oaia!

Pentru prima data Oaia primea urale si era acceptata in echipa. Pentru prima data nu era judecata ca fiind diferita, ci iubita. Pentru prima data existenta ei avea o semnificatie.
Insa tot pentru prima data se simtea ... falsa.

Oaia tremura
in mijlocul aplauzelor entuziaste ale celor doua tabere.
Era o singura problema cu planul Mamushei care i-a unit pe toti,
problema pe care oaia nu indraznea sa o mentioneze in public, in vazul tuturor:

ea, oaia, nu dadea lapte.

Va urma...

Oaia PierdutaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum