68 👣

238 8 0
                                    

" thieyrah. Kau yakin ke ni xde orang? " soal Rianna sedikit cuak memandang rumahnya yg baru sahaja di beli bersama Afnan.

" yakin. Xkan la dia nak duduk sini sorang2 kan. Kau tengok tu semua gelap. " ujar Thieyrah sambil menunjuk ke ruangan rumah yg gelap gelita.

" takut la. Nanti dia ada macam mana. " adu Rianna.

" aishh kau ni. Jom la aku teman. " pujuk Thieyrah lalu keluar daripada perut kereta bersama Rianna.

Mereka memandang sekeliling sebelum melintas jalan menuju ke rumah tersebut.

Rianna membuka kunci pagar lalu menghidupkan lampu ruangan luar rumahnya.

" dah. Jom masuk. Dalam lagi gelap. " arah Thieyrah.

" kau ni tau2 je. Kau pernah masuk rumah aku ke? Dulu aku ajak sikit pun kau xnak. " soal Rianna.

Thieyrah mengetuk kepala Rianna perlahan.

" kau ni bengong la. Korang xmatikan suis ke kalau dua2 xde kat rumah? Kaya sangat kot bayar bil. Ehh memang kaya pun. Gempoukk gempoukk " bebel Thieyrah.

" merapu je kau ni. " balas Rianna lalu mengusap kepalanya yg di ketuk tadi.

Setelah membuka kunci pintu rumahnya, Rianna segera berlari anak menuju ke belakang pintu untuk menghidupkan lampu dan semua yg sepatutnya di hidupkan di dalam rumah itu.

" TV tu xyah la buka. Kau nak kemas baju ke nak santai duduk rumah? " perli Thieyrah.

" ouh xpayah ke? Aku ingat kau nak duduk tengok tv. Memandangkan kau dah duduk dulu. " sindir Rianna kembali apabila melihat Thieyrah yg duduk bersila di sofanya.

Mereka berdua tertawa.

" mcm xbiasa pulak. " jawab Thieyrah.

Mereka berdua menaiki tangga menuju ke bilik Rianna.

" ehh aku boleh masuk bilik kau ke ni? " soal Thieyrah ragu2.

" kenapa xboleh pula? " soal Rianna pelik.

" dh ni bukan bilik kau sorang je. Bilik laki kau sekali. Mcm xelok je aku main rempuh masuk. " jawab Thieyrah yg masih berdiri di muka pintu bilik tersebut.

" eihh masuk je la. Cepatt. Tolong aku kemas apa yg patut. " arah Rianna.

Thieyrah mengangkat keningnya.

" okeyy. "

Thieyrah memasuki bilik tersebut lalu duduk di bangku berdekatan dengan rianna yg duduk di birai katil.

" kau yakin ke ni nk angkut semua barang2 kau? " soal Thieyrah.

Rianna terdiam seketika.

" aku. Nak jauhkan diri dari dia. " jawab Rianna sambil menunduk.

" kau pasti ni? Kau masih bini dia tau. Hal cerai2 semua kat tangan dia. Kau nak pegi mana2 pun kena minta izin dia lagi. " ujar Thieyrah memberi peringatan.

" aku. Nak minta cerai dengan dia. " ujar Rianna.

" weyhh siss. Xyah la sampai cerai berai ni semua. Kau tenangkan diri kau dah la. Jangan sampai bercerai. Xkesian ke dekat dia? Dah la dia xtau apa2 pasal kau. Ni bila dah tau. Dia nak minta maaf nak betulkan semua kau xnak pula. " ujar Thieyrah.

" tau. Aku bukan xnak. Tapi aku dah bagi peluang kedua kat dia. And peluang tu pun dia dh sia2kan. Xkan nak bagi yg ketiga pula. Nanti jadi benda lain apa lagi? " jawab Rianna keras kepala.

" heyy youu. Dia bukan sia2kan peluang kedua tu tau. Dia cuma xtau kau ni spa kan. Kau pun xtau dia sapa. So whatt. There's nothing to say yg dia sia2kan peluang yg ada. " pujuk Thieyrah.

" kenapa dia xbgtau aku sapa dia sbenarnya? Kalau dia boleh jujur dengan aku. Aku pun boleh bagitahu awal2 sapa aku. Klau dia dengan geng lain xpe. Aku boleh fikir kan lagi. Aku boleh maafkan tapi ni dengan Dead Shadow thila. DS. Org yg pernah nak bunuh abang aku. Sapa je xkecewa. Pastu misi dia nak bunuh aku. Aku ni sapa? Aku ni isteri dia. " adu Rianna.

Matanya mula berkaca2.

" ye tau tu. Tapi kau pun tau yg dia xtau sapa Queen kan. Kalau dia tau Queen tu bini dia sendiri kau rasa dia akan laksanakan misi dia tu juga ke? Fikir la sikit rian. Dia dh buat macam2 kat kau. Xkan kau nak tinggalkan dia sampai nk bercerai ni semua. " ujar Thieyrah.

" hmm aku pun xtau la. Aku xnak cakap pasal ni dulu. Aku nak pergi dari sini. Itu je. Biar la aku ambik masa lama mana sekali pun. Kalau dia betul2 sayang aku. Dia akn tunggu. Dia akn cari. Kalau x. U know the answer. Dah la. Jom tolong aku kemas. "

Rianna mengambil bagasi yg ada di atas almari.

Pakaian dan barang2 nya semua di masukkan ke dalam bagasi.

" dah? " soal Thieyrah.

Rianna mengangguk.

" okeyy jom. " ajak Thieyrah.

Bagasi tadi di tarik oleh thieyrah menuruni tangga.

" aku keluar dulu tau. Nanti kau kunci semua ni. " pesan Thieyrah.

Rianna mengangguk.

Rianna memerhati rumah tersebut buat kali terakhir.

" xsampai sebulan tinggal sama2 dah jadi macam ni. Xpe la. Kalau ada rezeki kita jumpa lagi. Rian syg anan. Tapi rian xnak jmpa anan lagi. " bisik Rianna perlahan.

Kertas yg mempunyai permohonan maafmya yg d tulis di letakkan di atas meja. Berharap agar Afnan membaca dan memaafkannya.

Rianna keluar daripada rumah tersebut lalu mengunci pintu dan pagar.

Setelah puas memandang rumah tersebut, rianna menuju ke kereta Thieyrah yg di berada di hadapan rumahnya.

" dah. Jom. " arah Thieyrah.

Mereka berdua memasuki perut kereta dan memecut laju menuju ke lapangan terbang.

" kau tolong tengok2 kan ayah, mama dengan Eiysma sekali tau. Afnan lagi. Jangan bagitahu diorang aku kat mana. Aku xnak buat dorang risau. " pesan rianna.

" ye. Aku pegang janji aku. " ujar Thieyrah.

" kau kata sana elok2 tau. Kalau ada apa2 call je aku. "

Rianna tersenyum lalu mengangguk.









Hyee guysss how are you? Stayy safee stay at homee wokehh. For f5 promaxx. Wuuu goodluckk for ur spm!! ♡ thanks for supporting this storyyy. Roaddd to 2k? ('∀`)♡ aaaaa thankyou so muchh!! ♡ dont forget to voteee masyehh ♡(∩o∩)♡

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now