87 👣

205 11 0
                                    

Rianna meletakkan cawan ke dalam singki.

Matanya fokus melihat ke arah keluarganya yg berada di halaman belakang.

' lamanya tak nampak diorang ketawa2 cam ni. '

Rianna mula bercakap dengan diri sendiri.

" aku rasa last aku tengok diorang ketawa cm ni masa aku kahwin dulu. Hmm lamanya. Dah 6 tahun aku tak balik rumah ni. Tak banyak pun yg berubah. Agak2 sekarang ariel, kakak, adik kembar aku tu cam mana ehh? Mana la diorang ni sekarang. " ujar Rianna dengan suara yg cukup di dengarinya sahaja.

Rianna kembali menatap wajah anaknya.

" afriz. Kakak tau ke pasal afriz? Adik beradik aku yg lain kenal ke afriz ni? " sambung Rianna.

Terbit satu idea bernasnya.

" kalau aku jumpa kakak kat rumah dia. Agak2 kakak terkejut tak? Hehehehe ni yg nak kenakan ni. " senyuman nakalnya mula bersinar.

Kemudian, tangannya laju mencuci semua pinggan dan cawan yg kotor sambil menyanyi kecil.

Nyanyian All I Ask by Adele mula bergema di ruangan dapur itu.

Tanpa sedar, dirinya di perhati dari belakang.

And all i ask is if..
This is my last night with you.
Hold me like im more than just a friend.
Give me a memory.
Than i can use....

Tiba2 pinggang rampingnya di rangkul dari belakang.

Tangan seseorang yg amat di kenalinya kini melingkari pinggangnya.

" eihhh lepasss lahhh!!! Aku ketuk kau nanti guna sudip ni! Kau lepas sekarang! " marah Rianna.

Pantang aku ni tengah sedap2 nyanyi dia pegi peluk2. Sumpah aku siapkan nisan untuk orang ni.

" taknak. " jawab insan di belakangnya lalu meletakkan kepalanya di bahu rianna.

" Anan rindu Rian. " ujarnya tepat di telinga Rianna.

Rianna terdiam.

Keluhan berat di lepaskan.

" lepas. "

Afnan menggeleng.

Rianna membasahkan tangannya dengan air lalu merenjiskan ke wajah Afnan.

Afnan yg terkejut terus melepaskan pelukan lalu undur ke belakang.

Rianna meneruskan kerjanya seperti tiada apa yg berlaku.

Nyanyian tadi di sambung semula.

Afnan mengambil tempat duduk di meja makan untuk menunggu Rianna.

Setelah menyelesaikan kerjanya, Rianna hendak berlalu menaiki tangga tapi sempat di halang oleh Afnan.

Tangan Rianna di genggam erat.

" rian. Taknak ke duduk dengan Anan dulu? " soal Afnan.

" buat apa? Saya banyak lagi kerja nak kena buat. "

" kerja apa? Anan tengok semua kerja kat rumah ni dah selesai. " jawab Afnan.

Rianna mengeluh.

" saya nak keluar dengan afriz. "

Rianna cuba untuk melepaskan genggaman di tangannya tetapi gagal kerana genggaman Afnan begitu kemas.

" nak ikutt. "

Rianna menjeling Afnan.

" takpayah sibuk2 boleh? Tu anak saya. " jawab Rianna.

" Anan pun nak claim yg Afriz tu anak Anan. Dah jom siapp. " ujar Afnan lalu menarik tangan Rianna menaiki tangga.

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now