9 👣

444 23 0
                                    

-di airport

" ayah.. Rian nak tanya something boleh x? " soal Rianna gugup.

Ayahnya mengangguk.

" kenape ayah kahwinkan Rianna dengan ma- err afnan tu? " soal Rianna.

Akhirnya soalan lama yang telah berlegar2 di dalam otaknya terkeluar juga

" nanti Rianna tahu lah. Ayah xkahwinkan anak ayah ni suka2 hati. Ade sebab. Dan sebab tu ayah xboleh bagitahu sekarang. Rianna tunggu je lah afnan terangkan nanti. Ayah buat semua ni sebab ada benda yang ayah perlu lakukan. Dari dulu lagi. Waktu abang kamu habis sekolah tapi ayah silap. Jadi kamu lah yang ayah kahwin kan. Semua ni ada kaitan jugak dengan BS (Blackswan) . Harap kamu faham lah. Kalau nak tahu lebih terperinci. Tunggu mase yang sesuai okay? Kamu jangan benci sangat dengan afnan tu. Sebab orang tua2 dulu kata, benci dan marah2 tu tanda sayang. " terang ayahnya panjang lebar.

" ihh ayah nii. Xnak aaa sayang lelaki macam tu. " jawab Rianna menayangkan wajah geli.

" kenape? Riann xpernh cuba lagi kan bukak hati tu untuk afnan. So why not? Kalau Rian suka dia. Maknanya Ni pun first time Rian jatuh cinta. " kata ayahnya sambil tersenyum nakal.

Rianna diam.

' ayah xtau sebab kenapa Rian xnak jatuh cinta dengan sape2. Termasuk dia. Sebab dia. Dia lah lelaki yang first bukak hati Rian tapi xrela nak jaga hati Rian. Dia cuma tinggalkan nama dia. Pastu blah. Rian terpaksa kunci hati Rian dengan nama tu sekali. Susah nak bukakkan untuk dia lagi. ' jawab Rianna di dalam hati.

" haa jom lah " ajak ayahnya.

Rianna mengikuti langkah ayahnya menuju ke private flight.




Afnan menyelak beberapa fail yang bertimbun di meja nya.

Rringg

" helo? "

' hello TK? Kita ada emergency. Pablo ask you to come here. '

" okay. " jawab afnan pendek.

Afnan menutup semua fail yang ada di depannya.

Afnan menuju ke parking lot lalu menhidupkan enjin keretanya.

" err mama. Afnan ade hal kat luar negara ni. Mama xkeberatan ke kalau afnan tinggal mama sorang2 ni? " soal afnan risau.

" xde ape lah.  Mama ok je. Lagipun esok mama dah nak holiday dh. Btw afnan pergi luar negara buat ape? " soal mama mentuanya ingin tahu.

" kawan afnan minta tolong something. So i have to help him tho. " jawab afnan.

" ouh. Okay lah. Bila nak pergi sane? " soal mama

" err maybe malam nanti? " jawab afnan.

" awalnye. Xpe lah. Pegi lah. Hati2. " jawab mamanya lalu menyambung kerja nya. *packingg lahhh

Afnan mengangguk lalu menuju ke biliknya. Ehh bilikk isteri tercinta. Bilik isteri bilik dia lah kan. Uhukk

Afnan hanya membawa beberapa helai baju dan seluar.

Bingkai gambar Rianna di pandang sekilas. Lalu menyambar gambar tersebut dan di sumbat ke dalam beg nya.

' takut rindu hmm '

Afnan memandang sekelilingnya lalu mengunci pintu.

Baju istimewanya di sumbat sama ke dalam bagasinya.

*perghh author jarang2 tengokk lelaki packing barang HAHAHAHA okok sorry kepada lelaki2 di luar sana ehekk

Afnan siap mengemaskan barangnya.

Matanya tertangkap satu surat di atas meja.

Afnan mencapai surat tersebut lalu di buka.

" ni bukan gambar aku dengan dia 3 tahun lepas ke? " soal afnan sendiri.

Afnan tersenyum penuh makna.

" ade chance ni. " ujar afnan lalu memasukkan gambar2 tersebut ke dalam bagasinya

Malam kini berlabuh.

" mama afnan gerak dulu. Assalammualaikum " ujar afnan.

" haa ye lah. Hati2 waalaikummussalam. " jawab datin mulyani.






Guysss macam biasaa vote comment and followww muuahhh ♥♥(♥ω♥*)

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now