Rianna melihat jam di tangan.
' apesal pulak teksi ni lambat sangatt. Selalunya sampai tengah malam ade. Ni baru jam 4 kott. ' fikir Rianna.
Sesekali matanya meliar melihat persekitaran.
' seram sejuk pulak rasa bila xde sape. Ishh aku mnyesal ke sebab xikut mamat tu tadi? Aa xmungkin lah. Kalau xde teksi jugak aku kena call Eiys. Kalau x. Boleh tidur sini aku kalau macam ni. '
Setelah menunggu berjam2. Rianna akhirnya memutuskan untuk menelepon Eiysma.
Rringg
Eiysma melihat nama pemanggil.
" hello? Waalaikummussalam. Haa kenape? Kau ni asyik menyusahkan aku je. Ape kau nak ni? "
' tolong ambik aku jap kat busstop depan hospital ni. '
" ape guna driver tu? Kan tadi aku dah cakap sebelum aku jalan. Driver tu tunggu kat luar. Aku dah bagitahu afnan dah tadi. Dia xde bagitahu kau ke? "
Rianna diam.
' xpe lah. Bye assslammualaikum.'
Ttutt
Eiysma melihat telepon.
' bengap betul lah adik aku sorang ni. '
Rianna dengan perasaan marahnya segera menelefon Afnan.
Rringgg
Afnan tersenyum melihat nama pemanggil.
" hello? Kenape tu? Rindu ke? "
' kepala otak kau rindu. Apasal kau xbagitahu yg driver tu ada kat depan hospital? '
" ouh.. Aku dah suruh driver tu balik. Ye lah kan aku nak hantar kau balik. Tapi kau pulak xnak ikut. So what? Awak tu yg degil xnak dengar cakap suami ni. "
Rianna mendengus kasar lalu mematikan panggilan.
' ni yg buat aku makin marah dengan mamat ni. Senang2 je dia cakap aku nak ikut dia balik? Hehh memang x lah. Dalam mimpi. '
Kaki Rianna dengan laju menuju semula ke hospital.
Rianna membuka pintu wad Thieyrah.
" ehh apesal kau kat sini lagi? "
" amboii macam xnak je aku muncul depan kau ni. Asal? Kau xnak aku datang sini ke? "
" xde lah macam tu. Bukan tadi kau cakap nak balik ke? "
" mane ade aku cakap. Kau yg halau aku. "
" so why anda masih ada di sini? "
" xde teksi nak balik. Driver pulak afnan dah suruh balik. Bengong betul lah mamat tu. Suka2 hati je suruh balik. Menyusahkan betul. Kalau driver tu xbalik dri tadi. Mesti sekarang ni aku dah tengok comic. Dah lah comic tu tinggal sikit je nak habis. Lepas ni nak cari komik baru pulak. Sebab dia habis semua plan aku rosak. Cisss " rungut Rianna sambil mengambil tempat di kerusi yg berada di sebelah katil Thieyrah.
Thieyrah hanya memandang Rianna yg membebel.
" kau pandang aku macam tu kenape? Muka aku ada macam itik ke? "
" kau ni. Kau bukan nya macam itik tau. Dah memang itik sebenarnya. Kau je xtau. " bidas Thieyrah.
Rianna mencebik.
" macam mana afnan ada kat sini? " soal thieyrah memecahkan kesunyian.
" mane lah aku tau. Aku bukannya ada dengan dia. Dah dia yg tiba2 ade kat sini. "
YOU ARE READING
QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}
General Fiction" ayahh! Rian xnak kahwin awal lah! ape ni nak suruh rian kahwin dengan mamat ni pulak? keputusan rian muktamad! DIEYRIANA XNAK KAHWIN! " ~ Dieyriana Trisya " Kau dendam sangat ke dengan aku sampai kau xnak tengok aku langsung? macam tu sekali ke k...