45 👣

230 11 0
                                    

Sebuah kereta berhenti tepat di hadapan Thieyrah.

Thieyrah masuk ke dalam perut kereta.

" rajin kau ambik aku. " ujar Thieyrah.

" Queen suruh. Xkan xnak buat kot. " jawab Izhan.

" bila masa kau ade kat sini? " soal Thieyrah lagi.

" kan next week ada berkabung tuu. King cakap semua yg berjawatan tu kena datang. " jawab Izhan pelik dengan pertanyaan Thieyrah.

" iye ke? Asal aku xdengar ape2 pun? " soal Thieyrah sekali lagi.

" banyak jugak bunyi kau ni kan. Kau xde mase meeting haritu. Tapi ade budak tu dah cakap yg dia dah inform kan kat kau. "

" ooo aku xde kena inform ape2 pun. Wait meeting? Bila pulak meeting ni? " Thieyrah semakin di timbuni perasaan ingin tahu.

" minggu lepas. King cakap yg berjawatan semua kena datang and protect Queen sebab ni first time Queen akan masuk line . Selalunya King je yg hadir. Sekarang Queen kena ikut sekali sebab ni kan kes mafia terbesar. King takut nanti maklumat pasal Queen terbongkar. " terang Izhan.

" habistu aku? " soal Thieyrah.

" haaa you as a Princess. You also kena lindung nanti. And you'll wear almost the same thing like Queen. So basically kau akan dekat je dengan Queen. "

" ouwwhhh cam tuu.. "

" yeshhh and make sure be safe sebab kat situ nanti semua mafia2 akan berkumpul and risiko you guys untuk cedera soo highh. " terang Izhan lagi.

" so kau lah ni yg in charge for everything pasal aku dengan Queen? "

" haah. Kira macam tu lah. Nanti ada apa2 kau kena bagitahu aku. " ujar Izhan.

Thieyrah mengangguk.

Izhan memandang Thieyrah melalui cermin kereta.

Wajah Thieyrah yg serius seperti memikirkan sesuatu di pandang dengan perasaan pelik.

' ape lah budak ni fikir sampai muka macam gigit biji mangga je. ' bisik Izhan perlahan.

Mereka meneruskan perjalanan menuju ke BS Hall.

Setelah sampai, Izhan memberhentikan kereta di hadapan pintu Hall.

Thieyrah turun dan bergegas menuju ke bilik Rianna.

Tanpa meminta izin , Thieyrah terua merempuh masuk.

Rianna yg sedang duduk termenung di atas kerusinya terkejut.

" amboii fikir bilik kau ke? Xde bagi salam pun. " sindir Rianna.

" ahh abaikan lah tu. Ni aku nak tanya sikit. King ada cakap apa2 x pasal next week tu? " soal Thieyrah

Rianna menggeleng.

" kau ade x masa meeting minggu lepas? "

Rianna menggeleng sekali lagi.

" asal kite dua xde kena inform lamgsung ehh? As I know. Izhan cakap yg main peranan nanti is kita dua. " ujar Thieyrah.

" okay... So what? " soal Rianna tidak faham.

" don't you think that someone is kinda suspicious here? " soal Thieyrah.

" no i don't see that. Tell me. " ujar Rianna.

Thieyrah memang suka berfikir ke hadapan.

Hampir 78% tekaan dia semuanya betul.

" look. Isn't we are the one who should be know about that meeting since we're in charge for the day? And bayangkan kalau Izhan xbagitahu aku tadi. Ape yg kita kena hadap kat majlis tu nanti? What kind of dangerous we'll face? Andd guess what. Izhan ada cakap. Ada budak yg dah bagitahu dia yg budak tu dah inform kan kat aku dengan harapan aku akan inform kan kat kau. But loom. I don't even get any information. Isn't that boy is kinda creepy and sekali gus macam secret agent or something for one of those mafia gang? " terang Thieyrah.

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now