" ehh Rian. I mean Rianna. Tu bukan laki kau ke? " soal thieyrah sambil jarinya menunjuk ke suatu tempat.
Rianna menjeling sekilas.
' wahh dah kahwin pun still contact dengan gf ye. Tapi kau peduli ape Rian? Alahh tapi aku walaupun dah kahwin aku xcontact dengan bf aku tau. Elehh cakap xserupa bikin sedar diri sikit kau tu single je. ' bisik hati Rianna.
" pedulikan lah dia. Malas nak layan. " jawab Rianna acuh x acuh.
" kau ni pelik lah. Kalau aku lah jadi kau. Dah lama aku sepak terajang afnan tu. "
" so what. Aku xkesah pun. "
Rringg
" hello assalammualaikum. "
' waalaikummussalam. Well helloo my precious friend! Nii aku dah sampai kat malaysia ni. Ade mase kita keluar jalan2 nak x? ' soal lelaki tersebut di corong telepon
" xpenat ke baru balik terus ajak jalan ni? "
' kalau dengan kau mane penatnya. Ehh btw ajak sekali thieyrah tauu. '
" ye lah. Esok kau bagitahu je jam berape n kat mane. "
' okaysss byee '
Rianna mematikan panggilan.
" sape? " soal thieyrah ingin tahu.
" pakcik muda kesayangan kau. " jawab Rianna sambil menekan kan lagi perkataan ' kesayangan ' tu.
" elehh bengong kau. Sape je sayang dia. " jawab thieyrah menyampah.
" hmm agak2 kan. Bff dia pun balik same ke? " soal thieyrah.
" sape? Raff ? " nakal Rianna memperkuatkan lagi nama Raff.
" ehh kau jangan lah nak sebut kuat2. Aku gam kang mulut kau tu. "
" HAHAHAHHA ye lah. Aku pun xtau dia balik ke x. Esok lah kau tanya pakcik kau tu. " jawab Rianna.
" esok? "
" haah esok. Dia ade ajak jalan2 nnti. Xtau bila. . "
" well kalau macam tu. Aku join lah. "
" dh dia ajak same. Kau xpyh bagitahu dia pun dia tahu kau akan join. " ejek Rianna.
Sape xkenal perangai thieyrah ni. Kalau bab jalan memang nombor 1. Xpernah miss.
Rianna dan thieyrah menghabiskan makanan yang masih tersisa.
Setelah membayar bil mereka terus meninggal kan restoran itu.
Rianna menghantar thieyrah pulang ke rumah sementara Rianna menuju ke pantai.
' hmmm lame x datang sini. ' bisik Rianna.
- flashback -
Mata Rianna membulat memandang pantai yang luas terbentang di hadapan matanya.
Air yang membiru dan perkara yang paling dia suka kan ialah sunset.
" weyhh aku p beli aiskrim jap. Kau tunggu sini tau. " arah thieyrah.
" okayy babe. Cepat sikit tauu. "
Rianna berdiri dan mula berjalan2 di sekitar pantai tersebut.
Sekali sekala Rianna mengelak daripada ombak yang membasahi kakinya.
Dalam xsedar. Rianna terlanggar seseorang.
" ehh sorry2. Saye xsengaja. Sorry sangat2. " ujar Rianna sambil memohon maaf lalu memandang tepat ke anak mata lelaki tersebut.
" err xpe2. Xde ape pun.. Emm sorang je ke? " soal lelaki tersebut.
YOU ARE READING
QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}
General Fiction" ayahh! Rian xnak kahwin awal lah! ape ni nak suruh rian kahwin dengan mamat ni pulak? keputusan rian muktamad! DIEYRIANA XNAK KAHWIN! " ~ Dieyriana Trisya " Kau dendam sangat ke dengan aku sampai kau xnak tengok aku langsung? macam tu sekali ke k...