35 👣

294 12 0
                                    

" huh? Keluar dengan perempuan lain? Bila? " soal afnan.

Rianna hanya menjeling.

" dah lah. Nak tido. " ujar rianna meninggalkan afnan yg masih duduk di bangku taman itu.

Afnan mula gelabah.

' ape aku dah buat? Aku salah cakap ke? Halamak mampus aku macam ni.. ' bisik afnan.

Afnan mengejar langkah rianna yg berada jauh di depan.

Afnan menarik tangan rianna lalu menghadapkan rianna ke arahnya.

" awak cuba cakap. Bila awak nampak saye keluar dengan perempuan lain?? " soal afnan semula sambil memegang bahu rianna.

Rianna tidak memandang afnan di hadapannya.

" cuba tanya diri sendiri. Bila awak keluar dengan perempuan lain. " jawab Rianna lalu melepaskan pegangan tangan afnan di bahunya.

Afnan bingung.

Rianna yg sudah jauh berjalan tidak memandang afnan langsung yg berada di belakangnya.





Afnan dari tadi hanya memandang Rianna yg keluar masuk tandas.

Kali ini Rianna keluar daripada tandas sambil memegang perutnya.

Afnan cepat2 mendapatkannya.

" awak. Awak ok x ni? Awak sakit perut??? " soal afnan risau.

Wajah Rianna yg pucat dan lemah di pandang dalam.

Rianna menggelengkan kepalanya.

" habistu kenape ni? Cakap lah dengan saye. Kenape? Sakit kat mana? " soal afnan lagi.

" tchh. Kalau saye bagitahu awak. Awak tau ke nak buat ape? " jawab Rianna sedikit badmood.

" sini kan ada nurse. Kalau awak bagitahu. Boleh lah saye tolong ape yg patut. Bagitahu lh saye. Kenape ni? Balik2 keluar masuk tandas. Awak keracunan makanan ke ape? "

" hisyy bukan lh... "

" habistu? "

Air mata rianna perlahan2 mengalir.

" halahh halahh jangan lah nangis. Saye ade ni kat sini. Awak bagitahu saye ye kenapa. Sakit ape. Saye tolong. Dah jangan nangis. Saye risau lah. " pujuk afnan yg terkejut melihat Rianna tiba2 menangis.

" saye... Tengah menstruation ... "

" haaa ape men????? Ape benda tu??? " soal afnan keliru.

" tchh period pain....." ujar rianna sambil menekan2 perutnya.

Afnan terkedu sebentar.

" errr saye belikan ubat? "

" xpayah lah. Hospital ni pn ada ubat. "

" err x. Biar saye cari ubat untuk period pain awak. "

Afnan segera keluar daripada wad itu.

' errr mane nak cari ni. Kat farmasi?? ' fikir afnan.

Afnan mundar mandir di depan kaunter.

Nurse yg sedang melihatnya juga keliru.

" ermm can i help u? " soal murse tersebut.

Afnan berfikir sekejap sebelum menyuarakan soalan yg di fikirnya tadi.

' ehh ni nurse yg haritu cakap on crush dengan aku!! Hmm nak tnya ke xnak. Tpi klau xtanya nanti aku bingung sorang2 dpn farmasi nanti. Kalau tanya. Nanti dia fkir aku lyn dia pulak. Ermmm '

" no thanks. I'm fine. " jawab afnan lalu meninggalkan kaunter tersebut.

Keretanya di hidupkan lalu memecut laju menuju ke farmasi berdekatan.







Rringg

Telefon Thieyrah yg berbunyi di pandang sedikit untuk melihat nama pemanggil.

Thieyrah segera mengangkat panggilan tersebut.

" hello? Haa kenape? " soal thieyrah.

' aku tanya ni. Kau jangan fikir pelik2 tau. '

" haa tanye lah. Kalau benda logik. Kira ok lh. Tapi kalau bab ilmu2 hitam semua aku xlayan. "

' ape pulak ilmu hitam? Bengap lh kau ni.  Takk. Nii kalau perempuan period, ape ubat nye ye? '

" halamakk pegi je lah farmasi. Cakap dekatt orang tuu nak ubatt period pain killer. Ape bangang sangat kau ni? "

' macam tu je ke? Ubat tu memang xde name selain nama tu? '

" ehh tak lah. Ade name. Nama dia Nur Syakila. Haa kau cakap dekat orang tu nak Nur Syakila. " jawab thieyrah geram.

' Ape pelik sangat nama ubat tu? '

" haa kan dah cakap. Kau ihhh pegi lahh  . Sebut je period pain killer. "

' haa ye lahh. Ok thankyou. '

Thieyrah mendengus kasar lalu mematikan panggilan.

" hisyy menyemak je. Xboleh ke google je? " marah thieyrah.

Matanya kembali tertumpu pada notification whatssap yg dari tadi tidak berhenti masuk.

Thieyrah mengeluh.

' kenape x dari dulu kau bagitahu aku semua ni? ' bisik thieyrah.

Telefonnya di matikan.








" dapat x? " soal isyraq.

" xdapatt weyhh macam mana niii " ujar raff gelisah.

Isyraq dan raff yg dari tadi tidak berhenti untuk mencari thieyrah masih di landa kebuntuan.

" hmm nak repot x? " soal raff.

" repot ape benda? "

" thieyrah. "

" ehh bengapp. Dia tuu lari dari kau je. Bukan kena culik bengong. " marah isyraq.

" kita berhenti kejap lah. Kepala aku dah sakit ni. Asyik tengok jalan je. Kau belikan aku ubat kat farmasi depan tu. " arah Isyraq.

Raff hanya mengangguk lalu segera leluar daripada kereta dan berjalan menuju ke farmasi yg di katakan oleh isyraq.

" ehh Afnan. " sapa Raff apabila ternampak Afnan yg baru keluar daripada farmasi.

" huh? Ouh haii. " jawab afnan lalu senyum seperti raff.

" beli ubat ape? Sape sakit? " soal raff.

" ubat untuk rianna. Dia errr sakit. " jawab afnan sedikit gagap.

" sakit ape?? " raff pula ingin tahu.

" errrr sakit belakang. Haa sakit belakang. Xde lah teruk sangat. Tu yg belikan ubat tu. " jawab Afnan.

" ouh.. Ok lah. Next time jumpa lagi. Aku nak beli barang japp. " ujar raff.

Afnan hanya mengangguk lalu segera menuju ke keretanya..












Helloww guysss
Jangan lupa vote and follow for followback okayy??
Thankyouu ❤❤

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now