" heyy gurll. Woahh u look stunning todayy! " puji Thieyrah dengan kuat sambil matanya tidak lepas memandang Rianna di hadapannya yg seperti Rianna 5 tahun lepas.
Rianna tersenyum malu.
" halahhh halahhh nak shy shy ton pula dengan aku. Menyampahh laa " Thieyrah membuat aksi flips hair di hadapan Rianna.
" banyakk la kauu. Ni kau pun sama. Kenapa tiba2 pakai ayu2 ni? Selalunya jalan dengan aku tak pernah pun pakai seayu ni. Siap pakai abaya bhaii asall? " soal Rianna pelik sambil mengamati kewujudan Thieyrah di hadapannya ini.
Thieyrah menekup mulutnya sambil memandang sekeliling.
" makcikk. Uhukkk i got surprise for youu. "
Rianna sudah tidak sabar.
" apa diaa? Bagitauu laa " gesa Rianna sambil merapati Thieyrah.
" I am...... Someone's fiance!!!!! " jerit Thieyrah kecil sambil menayangkan cincin di jarinya yg runcing.
Mata Rianna membulat mendengar ayat Thieyrah.
" WAITT WHATTT???!!! OMAIIIGODDD GIRLLLL!!!! "
Mereka berdua terlompat2 seperti anak kecil sambil berpegangan tangan.
" ni mesti Raff kan? " duga Rianna.
" ekhemm ofcourseee who else its gonna bee. Nampak tak penantian aku yg bertahun2 tu akhirnya membuahkan hasill. Welll hard work for the best result! " puji Thieyrah kepada dirinya sendiri.
" absolutely correction! "
Mereka berdua berjalan beriringan memasuki mall sambil berborak kecil.
Setelah memasuki beberapa kedai, Rianna dan Thieyrah berhenti untuk mengisi perut seketika.
" weyhh Raff dah jumpa parents kau ke? " soal Rianna kemudian menyedut minumannya.
Thieyrah mengangguk.
" cepatnya. "
" kau tau tak aku pun tak tau bila dia jumpa mummy dengan daddy. Semalam dia hantar aku, mummy yg sambut aku depan pintu pun dah tersenyum lebar tengok aku keluar dari kereta dia. "
" why? "
" dia cakap dia dah minta restu. And he alredi merisik tanpa pengetahuan aku. And mummy dengan daddy pun terima je sebab mummy tau aku suka dia dari dulu lagii. So i pun macam omaigodd bilaa?! Dia cakap masa aku kat Venezuela dulu. " sambung Thieyrah .
Rianna tersenyum
" berakal ehh diaa. Awal2 lagi dah merisik. And then masuk meminang terus lepas kau terima dia. Untung nyaa la kauu "
" elehh kau lagi untung tau tak. Dulu Afnan tu yg reject kau n then dia juga yg masuk meminang tiba2 lepas dapat tau kau dah balik Malaysia. Haaa tuu husband material tuu " puji Thieyrah melambung.
Rianna mencebik.
" but u know what? Dia cakap dia tak pernah niat pun nak reject aku. Dia cakap masa tu dia terpaksa. And dia bergurau sebab nak tengok reaction aku. "
Thieyrah memberikan tumpuan sepenuhnya kepada Rianna.
" and then dia cari aku bertahun2 juga. Aku terharu gila bila dia cakap macam tu. HAHAHAHAH "
Tidak lama kemudian, makanan yg di pesan tiba di meja makan mereka dan mereka terus menjamah dan mengisi perut.
Tanpa sedar, mereka berdua di perhati dari jauh sejak memasuki mall lagi.
" macam kebulur je. " bisiknya perlahan sambil memandang ke arah meja Rianna dan Thieyrah.
Matanya meliar memandang persekitaran mereka dan terhenti apabila ternampak kelibat seseorang.
YOU ARE READING
QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}
General Fiction" ayahh! Rian xnak kahwin awal lah! ape ni nak suruh rian kahwin dengan mamat ni pulak? keputusan rian muktamad! DIEYRIANA XNAK KAHWIN! " ~ Dieyriana Trisya " Kau dendam sangat ke dengan aku sampai kau xnak tengok aku langsung? macam tu sekali ke k...