84 👣

229 10 2
                                    

" xpe la uncle. Uncle duduk sini. Uncle dah tolong ubatkan ummi. Jadi. Ganjarannya ialah Afriz boleh benarkan uncle duduk sebelah ummi dengan afriz. " ujar Afriz.

Rianna tersenyum mendengar telatah Afriz.

Tangan Afnan masih di genggam erat tidak ingin di lepaskan sama sekali.

Afnan memandang Afriz lalu Rianna silih berganti.

" afriz duduk tengah. " arah Afnan.

Afriz melakukan hal yg di suruh.

Kini Afriz berada di antara Rianna dan Afnan.

Afnan mencuba menarik tangannya semula tetapi tidak berjaya.

Rianna memberanikan diri menyalami dan mencium tangan suaminya sendiri.

Afnan terkejut dengan perbuatan Rianna sebentar tadi.

Rianna menghadiah senyuman manisnya.

" uncle. Kenapa uncle xlepas tangan ummi Afriz dari tadi ni? Ni tangan ummi afriz tau x? " soal Afriz garang sambil menyeringai memandang Afnan.

Afnan terdiam.

" afriz. Panggil Baba. Bukan uncle. " ujar Rianna pendek.

Afnan yg mendengar perkataan yg keluar daripada mulut Rianna langsing menoleh ke arahnya.

" no. Tak payah suruh panggil saya Baba. Saya bukannya ayah dia. " ujar Afnan pedas.

Rianna tidak mempedulikan ungkapan Afnan walaupun ayat itu sakit di dengar.

" mana awak tau awak bukan ayah dia? Yakin? " soal Rianna mengujinya.

" 5 tahun bukannya sekejap. " jawab Afnan pendek lalu memandang ke tempat yg lain.

" jadi? "

" jadi macam2 boleh berlaku. Saya bukan ada dengan awak. Awak yg tinggalkan saya. Jadi tak mustahil Afriz ni bukan anak saya. " jawab Afnan lagi.

Rianna menahan hatinya yg sakit mendengar ayat Afnan lalu melepaskan tangan Afnan dari genggamannya.

' ya allah. Kau kuatkan hati ku. '

" awak taktau apa2 pasal dia. Jangan suka2 buat conclusion. Jangan suka2 jatuhkan tuduham tak bermaruah tu. " ujar Rianna perlahan cukup di dengari Afnan.

" maksud? "

Rianna tidak menjawab sebaliknya membuang pandangan ke arah yg bertentangan dengan Afnan.

Afnan memandang Afriz.

" afriz.. Afriz umur berapa? " soal Afnan.

" ermm tadi Afriz dengar mama dengan ummi bercakap yg Afriz akan masuk 5 tahun lagi 3 hari. " jawab Afriz sambil bermain mainan dinosaurs nya yg tadi di bawa bersama peti kecemasan.

Afnan tergamam.

Perlahan2 matanya memandang wajah Rianna yg keruh.

" nama penuh? "

" Afriz Nadim. " jawab Rianna.

" takde Bin? "

Rianna menggeleng.

" kenapa? "

" sebab saya boleh agak awak takkan percaya dia anak awak. So buat apa nak berBin kan awak kalau awak pun xsudi jadi ayah dia. " jawab Rianna lalu menjauhkan diri sedikit daripada Afnan dan Afriz.

Afnan terbungkam.

" sape cakap saya taksudi jadi ayah dia. Kalau dia dah memang anak saya. Saya dengan sukarelanya nak dia berBin kan nama saya. " jawab Afnan.

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now