85 👣

221 8 0
                                    

" seriuss la??! Ummie tak marah ke nanti? " soal Afnan ingin tahu.

Afriz tersenyum lalu menggeleng.

" ummie tak pernah marah Afriz. Sebab ummie cakap Afriz bijak. Afriz boleh teman ummie walaupun selama ni ummie sorang2. Takde kawan. Kecuali Aunty Erin dengan Uncle Qimie. " ujar Afriz.

Afnan terdiam apabila mendengar nama yg di sebut oleh Afriz.

Otaknya ligat memikirkan siapakah Uncle Qimie yg disebut tadi.

' kalau ahli BS. Tak mustahil juga. Sebab Rianna sorang2 selama 5 tahun. Tapi.. '

Afnan memandang Afriz.

' tapi kalau Afriz ni anak dia macam mana? '

Fikiran negatifnya mula bermain2.

' ehh tapi muka dia iras aku kot. Takkan pula orang lain. Rianna tu isteri aku. Takkan dia nak curang belakang aku. Dia tau batas dia dengan lelaki lain. Kalau dia taktau. Takkan dia bikeh reject ramai lelaki sebab aku. '

Peluhnya yg menitik di lap.

Berdebarr wuhhh fikirr macam2 pasal bini sendiri.

' aaaa takde2. Aku nak buat DNA test juga. ' tegas Afnan kepada dirinya.

Afnan mengelus rambut Afriz dengan lembut.

" Uncle Qimie tu siapa? " soal Afnan ingin tahu.

" Uncle Qimie tu kawan Ummie. Dia yg selalu jaga Ummie, Aunty Erin dengan Afriz sekali. Uncle Qimie baik tauu. Dia selalu main dengan Afriz. Dia belikan Afriz macam2. Ummie cakap. Uncle Qimie pun Baba Afriz juga. " ujar Afriz sambil baring di pangkuan Afnan.

Mata Afnan membulat.

" NO. "

Afriz mengerutkan keningnya.

" maksud un-  errr Baba. Afriz sekarang kan dah ada Baba. So Baba sorang untuj Afriz. Taknak ada Baba banyak2. Afriz kan anak Baba. "

Afriz memandang Afnan dengan mata yg bersinar.

" betul ke Baba nak jadi Baba Afriz? " soal Afriz menginginkan kepastian.

Afnan mengangguk.

" tapi. Baba nak buat ujian sikit untuk Afriz dengan Baba. Boleh tak? " soal Afnan.

" ujian tu apa? " soal Afriz pelik.

" Ujian tu macam... Macam test la. Nak tentukan betul atau salah. " jawab Afnan menerangkan kepada Afriz.

" ouh. Cakap la test. Afriz tak pernah dengar ummie atau Aunty Erin sebut ujian. " jawab Afriz lalu kembali baring di pangkuan Afnan.

" ouh. Ye ehh "

Afriz mengangguk.

" Anak Baba mengantuk ke? " soal Afnan sambil mengelus rambut Afriz.

Sekali lagi Afriz mengangguk.

" okey. Tidur la. Baba teman. "

" baca doa dulu. " ujar Afriz mengingatkan.

" haah la. Hampir lupa. Hehe "

Afnan membacakan Doa tidur dan Afriz mengaminkan doa yg di baca.

Afnan menunggu Afriz lena dalam tidurnya sebelum mencempung tubuh kecil itu menuju ke bilik tetamu.

Pintu di pulas sedikit.

Afnan memandang ke arah katil yg menyelimuti seseorang.

Afnan tersenyum.

' dah tingga org 5 tahun. Mana boleh tido sorang2. ' bisik Afnan lalu meletakkan Afriz di atas katil.

Afnan memakaikan Afriz selimut lalu bergerak menuju ke sebelah Rianna.

" tepii sikit. " ujar Afnan lalu menaiki katil dan menempatkan dirinya di sebelah Rianna.

" eihh tido la tempat lain. Kenapa nak menyibuk sini. " marah Rianna.

Rianna kini yg berada di tengah2 antara Afnan dan Afriz mendengus kasar.

Afnan memusingkan tubuhnya menghadap Rianna.

Matanya memandang anak mata Rianna yg redup.

" apa tengok2? Pegi la tido tempat lain. Katil ni kecik tau tak. Nanti Afriz nak golek2 macam mana? Tak selesa nanti. " ujar Rianna sambil mencerlung tajam memandang Afnan yg masih tidak lepas memandangnya.

Afnan tergelak kecil.

" afriz nak golek2 ke awak? "

Rianna menjeling Afnan.

" org suruh tido dalam bilik sana taknak. Nak juga tido bilik ni. Orang dah cakap biar dia tido dengan Afriz. Still sibuk2 nak bawa tido dengan saya. Kalau saya tau baik saya check-in hotel. Takde la nak tengok muka awak yg tak berapa ni. Tak buat org happy pun. Buat org menyampah ada la. Sikit2 nak rapat2. Sikit2 nak dekat2. Suka buat org rimas. " bebel Rianna.

Afnan meletakkan jari telunjuknya ke mulut mungil Rianna yg tidak berhenti membebel.

" shh jangan bising. Nanti Afriz terbangun. Awak nak tidokan balik ke? Saya tengok dari gaya dia ni macam saya. Takleh bising2 kalau tido. Nanti tak lena. Susah nak tido. "

Rianna terdiam.

" mulut ni. Jangan la asyik membebel tak tentu pasal. Tak kesian ke kat saya. Saya jumpa awak sebab saya rindu sangat2 dengan isteri saya. Tapi saya dapat bebelan pula. Tak boleh ke awak mengaku yg awak rindu saya. Sekali je. Dah cukup. " ujar Afnan sambil mengelus lembut bibir merah Rianna.

Pipi Rianna mula berona merah.

Rianna menepis tangan Afnan tetapi sempat di sambut oleh Afnan.

" tangan ni pula. Saya nak tangan ni yg selalu saya genggam. Saya nak tangan ni yg dulu pernah salam saya lepas akad. Saya rindu tangan ni. Saya rindu semua pasal awak. " ujar Afnan lagi.

Rianna masih diam tidak berkutik.

Afnan menarik perlahan wajah Rianna untuk melihatnya.

Rianna hanya menurut.

" ni orang yg buat saya tak tido malam asyik fikirkan dia sorang je. Asyik risaukan dia kat mana. Dah makan ke belum. Sihat ke tak. 5 tahun sayang. 5 tahun awak takde depan mata saya. 5 tahun juga saya merana. "

Tubir mata Rianna mula berair.

Perlahan2 air matanya jatuh.

" saya tau saya salah. Saya minta maaf. Saya tak patut rahsiakan benda tu dari awak. Saya tak patut lepaskan awak pergi masa tu. Saya sepatutnya kejar awak. Saya kena kejar isteri saya. Saya kena kejar Queen. Bukan biarkan dia pergi macam tu je. " ujar Afnan sambil menyeka air mata Rianna yg mengalir.

" dahh. Taknak nangis2. Saya minta maaf sangat sayang. Saya tau salah saya. "

Afnan menarik Rianna ke dalam pelukannya.

' bukan salah awak sorang je. Saya pun tak patut rahsiakan diri saya yg sebenar. ' bisik Rianna tetapi tidak bersuara.

Rianna hanya diam di pelukan Afnan.

" dahh tido2. Saya tunggu awak tido. " ujar Afnan sambil masih memeluk Riamna.






Hye guys. Dont forget to vote amd follow thankyiuu ♡♡♡

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now