29 👣

305 11 0
                                    

Rianna dan Thieyrah kini berada di atas pokok yg akan menjadi tempat untuk mereka melakukan aktiviti.

" so sape nak mula ni? " soal Thieyrah yg nervous.

" hmm satu je cara nak tentukan. "

Rianna dan Thieyrah saling berpandangan.

" obe cuss "

" yeahhhssssss kau dulu pastu aku. " ujar Thieyrah

Rianna hanya mencebik tanda tidak puas hati.

Thieyrah mengekek mengetawakannya.

" urmm. Sir. Slowly2 okay? I'm pretty scared now. Haha " ujar Rianna sekadar berbasa basi.

Lelaki yg memakaikan tali keselamatan itu hanya tersenyum lalu mengangguk.

Rianna bersedia untuk di tolak agar dirinya dapat sampai ke destinasi di depan. Kira check point lah tu.

" ARGHHHHH!!!!! " suara Rianna memenuhi segenap ruang di hutan itu.

Rianna memejamkan matanya seketika sebelum membuka semula untuk melihat keindahan alam yg terbentang luas di hadapannya.

Hutan tersebut mempunyai sebuah tasik yg membiru dan berkilauan.

Dari jauh mata Rianna sudah tertarik untuk melihat Tasik tersebut.

Tasik tersebut di kenali sebagai Rainbow Lake..

Rianna tersenyum gembira sambil menikmati keseronokan yg di laluinya sekarang.

Thieyrah memandang Rianna dengan perasaan yg takut.

Ye lah. Kot2 rianna jatuh ke. Xde lah.

Rianna kini sudah sampai je checkpoint 2 nya. Dan sekarang hanya menunggu ketibaan Thieyrah.

Checkpoint 2 kali ini agak tinggi berbanding yg pertama.

Rianna melihat sekelilingnya yg penuh dengan bunga.

" ARGHHHHHHH!!!!!! " jeri Thieyrah sekuat hati apabila dirinya kini sedang melumcur laju.

" bukak mate tuu! " jerit Rianna dari tempatnya.

Thieyrah yg terdengeran jeritan Rianna mencuba untuk membuka matanya perlahan2.

" wow. " ujarnya perlahan sekadar di dengari.

Matanya terpesona memandang pemandangan sekarang.

Hatinya berbunga2 melihat tasik di hadapan.

" fuhhh akhirnyaaa " ujar thieyrah setelah sampai ke tempat Rianna berdiri.

" weyhhh lepas ni jom turun pegi tasik tuu. " cadang thieyrah.

" ye ii. Aku pun nak pergi sana. "

" japp ii asal aku rasa makin tinggi pulak tempat kita sekarang ni? " soal Thieyrah terkejut.

" agaknye tiap2 checkpoint memang akan makin tinggi lah. " jawab Rianna.

" srs aa? Maknanya lagi 3 checkpoint memang tinggi2 lah kan? Bapakk aaahh aku first2 pun dah gayat. Ni nak tunggu 3 lagi. Boleh jatuh jantung aku kalau macam ni. " ujar Thieyrah ambil mengelap peluh yg berada di dahinya perlahan.

" xpe lah. Kau kan mane takut tinggi. Tadi pagi ajak aku buat skydiving lagi. Ni setakat pokok mcm ni kau takut ke? " usik Rianna.

" elehh mane ade. Aku saje je tanya. " jawab Thieyrah.

" haa ye lah ii. Dahh jom. Lepas ni kau  dulu. " ujar Rianna.

Thieyrah hanya mengangguk.

Mereka berdua menghabiskan masa dengan menuju ke setiap checkpoint yg ada.






QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now