" kau nii kan aku dah cakap jangan call aku lagi?! Dah lah lembap buat kerja. Ada hati nak habuan pulak. Lepas ni. Kau kacau aku lagi. Kau tau ape kau akan dapat! "
Ttuut
Azwa merengus kasar.
" sape tu? "
Azwa terkejut lalu menoleh ke belakang.
Eiysma berdiri di belakang azwa dengan tangannya di sumbat kemas ke dalam poket seluar.
" err xde sape. Salah nombor. U buat ape kat luar ni? Ehh jom lah masuk dalam. Sejuk ni. " pelawa azwa lalu memegang kemas lengan Eiysma dan menyeret eiysma masuk ke dalam rumah.
' dia fikir aku pekak ke? Hehe ' bisik Eiysma di dalam hati sambil tersenyum senget.
" King......... " meleret suara Rianna memanggil Eiysma.
Rianna muncul dari belakang pintu mini office Eiysma.
Eiysma memandang sekilas lalu tersenyum manis.
" ye? Kenape ni? " soal Eiysma lemah lembut.
Rianna memandang Azwa.
Wajah azwa merona merah .
' cemburu lerr tueww ' ejek Rianna kecil.
Rianna cepat2 menarik lengan Eiysma lalu menyeretnya menuju ke ruang tamu.
Azwa memandang gelagat manja Rianna.
' betina ni sape sebenarnya? Pakai mask dalam rumah bagai. Kalau aku nampak muka kau ni. Dah lama aku suruh budak2 aku carik2 kulit kau. Kuaja betul. Dasar perempuan murah!! ' jerit azwa di dalam hati memaki hamun Rianna.
Azwa menghentak kakinya lalu meloloskan diri daripada balkoni tersebut.
' malam ni. Siap kau! '
Eiysma menonjol kepala Rianna.
Rianna memandangnya tajam.
" ape?! " soal Rianna geram.
" thieyrah dah buat belum? "
Rianna tersenyum senget.
" tahu lah dia tu. Kau duduk je diam2. "
" oiitt Riann! " jerit thieyrah kecil memanggil rianna yg duduk di sofa.
Rianna menoleh ke arah thieyrah lalu mengangkat keningnya.
" settle. "
Rianna tersenyum riang.
1
2
3
" ARGHHHH!!!!!! " jerit seseorang dari tingkat atas.
" giliran kau pulak. " arah Rianna kepada Eiysma.
Eiysma segera menuju ke atas.
" ape kau teriak2 ni?! Boleh pecahh medula oblongata aku ni tau x?! Ape hal?! Kau dari sini. Aku dekat bawah pun boleh dengar suara katak kau tu teriak macam nak keluar kerongkong. Ape masalah kau?! " sergah Eiysma apabila melihat Azwa terlompat2 di dalam bilik air.
" mane datang katak2 niii?! Euwwww ihhh jijikk tau x? Tolongg lah bersihkann! Dengannn lintah nii macam mana boleh ade kat bilik air ni?! Tolongg lahh ihhh!! Geli tauu x?!!! Arrghhh!! " jerit azwa sekali lagi apabila seekor katak melompat ke arahnya.
Azwa cepat2 keluar daripada bilik air tersebut.
" katak je pun. Bukannye ular ke buaya. Pengecut betul lh kau ni. Penakut aaa semua lah kau. Memekak je. " ujar Eiysma lalu memandang Azwa yang masih merasa gelii.
" whatt?? U cakap katak je? Ehh helloo seumur hidup I. I xpernah tauu masuk bilik air yang penuh katak macam bilik air U ni tau x?! U xpandai jaga kebersihan ke ape?! "
" asal pulak aku kena bersihkan? Bibik aku ade je. Sebelum ni pun mane ade katak ke lintah ke dalam rumah aku. Tapi lepas kau datang sini. Haa bala lah tu. Kau tengok tu semua katak nak kat kau. Kalau kau xnak ade katak yg menganggu hidup kau. Kau blahh lahh. Menyemak je kerja. " jawab Eiysma lalu meninggalkan azwa .
Azwa terdiam.
' no. Aku xboleh keluar daripada rumah ni. Macam mana aku dapatkan info job dia? Ahh lantak lah katak pun katak lah. ' fikir azwa.
Azwa segera menuju ke biliknya.
Eiysma menuruni tangga menuju ke ruang tamu.
" korang kena tengok lah macam mana rupa dia tadi. HAHAHAHHA " ujar eiysma setelah sampai ke sofa yang di duduki oleh thieyrah dan Rianna
" lepas ni dia mesti takut punya. Kali ni terus angkat kaki chauw dari rumah ni. Hehehe " ujar thieyrah.
* nakal ye anak2. Jangan di contohi
" ingatkan dah berambus rupanya masih ade kat sini. " ujar Rianna apa bila melihat kelibat Azwa yang baru menuruni tangga
" awal pagi lagi dah memekak. Boleh x kau diam2 je? Xpayah nak sibuk2 hal aku. Suka hati aku lah nak tinggal berapa lama kat sini. Ni rumah Boyfriend aku. Kau tu yg xsedar diri menumpang. Entah sampai bila nak merempat kat rumah orang. " balas Azwa.
Azwa mengambil segelas susu dan mengambil sepotong sandwich yang berada di atas meja.
' sindir2 tapi still makan masakan aku jugak. HAHAHAHAH XSEDAR DIRI LAH LINTAH NI. ' bisik Rianna lalu tersenyum senget.
" ni aku nak tanya. Kau ni sape ehh? Kau xpanas ke pakai mask tu 24 jam? Xnak bukak? Ke takut nak bukak sebab tau aku cam. So boleh lah aku hantar spy suruh bunuh kau je terus. " soal azwa.
" lahh ye ke? Nak bunuh saye? Kenape xcakap awal2. Saye ni jenis yg bertolak ansur. Kenape xcakap awal2 nak tengok muka saye. Tapi sebelum tu. Saye nak tanya something boleh? Awak pernah nampak mak lampir ke? Nenek saye cakap. Kalau perempuan macam awak ni. Selalunya memang sentiasa nampak mak lampir. Bukan semua ye perempuan boleh nampak. Nak tahu x macam mana nak tengok mak lampir? " soal Rianna.
Azwa hanya memandang Rianna menanti jawapannya.
" cuba tengok cermin. Confirm nampak. Seiras sangat. Entah2 perangai pun same. Ok lah goodluck! Saye nak pergi dating dengan King kejap. Tataa! Oh yeah lupa. Saye terlupa nak bagitahu. Tadi ade cicak dalam susu tu. Lupa pulak nak buang. " ujar Rianna lalu mengangkat punggungnya meninggalkan Azwa keseorangan di dapur.
Mata azwa membulat lalu segera ke singki.
Azwa memuntahkan segala isi perutnya yg baru di isi tadi.
' kurang ajar punya perempuan! '
Helloo guysss! Tauu chapterr ni boring sikitt 😢 tapi jngn risauu trisss cuba buat story ni grand2 sikit. Support tauu. Jangan lupa vote! Tataa ❤
YOU ARE READING
QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}
General Fiction" ayahh! Rian xnak kahwin awal lah! ape ni nak suruh rian kahwin dengan mamat ni pulak? keputusan rian muktamad! DIEYRIANA XNAK KAHWIN! " ~ Dieyriana Trisya " Kau dendam sangat ke dengan aku sampai kau xnak tengok aku langsung? macam tu sekali ke k...