19 👣

353 17 0
                                    

Rianna dan Thieyrah menuju ke mall di sebelah funfair tadi.

Mereka rambang mata melihat kraf tangan yg berbaris di depan setiap kedai.

Thieyrah memandang sekeliling.

' tadi diorang ckp msuk sni xde pun nampak batang hidung. ' bisik thieyrah.

Matanya meliar memandang sekeliling.

Rianna menyiku lengan thieyrah.

" cari ape? "

" xde pape. Jom lah. " ajak thieyrah lalu meninggalkan rianna di belakangnya.

' aku tau bukan senang nak lupakan org yg kau sayang kan. Xpe. Aku ada dengan kau. Ape2 pun. Kau tetap kawan terbaik aku. Sedalam mana kau cuba tahan sakit hati kau. Kau tetap xboleh lawan dengan paksaan aku nak kau luahkan semua. Don't worry thilah. As long as u believe in me. There's nothing would be between us. ' bisik Rianna kecil.

Thieyrah dan Rianna berjalan2 di dalam mall dengan beg2 di tangan mereka.

Setelah memasuki 5 buah kedai, mereka bercadang ingin berehat di restoran terdekat.




" nak pesan ape ni? " soal thieyrah.

" aku xnak mkn makanan berat. Nak desert je ni. " ujar Rianna.

Thieyrah mengangguk.

" kau? "

" same lah. "

Seorang waiter datang mendekati mereka.

" Hola. Como estas? What can I get for you? "

" oh hola. Urmm can we get 2 set of desert here? "

" ofcourse. Anything else? "

" owh and 2 more Blue Sky Drinks. "

" okay. That's all? "

" yeah. That's all. Gracias. "

Waiter tersebut meninggalkan meja mereka.

" so. Bila nak balik malaysia? " Soal Thieyrah.

" hmm aku xtau lah. Aku rancang nak bagi ayah balik dulu. Aku nak tenangkan fikiran kat sini. "

" habistu laki kau macam mana? "

" entah lah. Aku xtau. "

" maksud kau? "

" aku xtau ape yg aku nak. Aku xtau nak cakap macam mana pasal dia. Aku.. Entahlah. Speechless. "

" kau kena ingat. Walau macam mana pun kisah korang. Dia tetap laki kau yg sah. Dia ada hak ke atas kau. Kau tanggung jawab dia. "

" aku tau tapi aku perlukan masa nak hadap semua. Bukan senang thilah nak lupakan dia. Sebab dia aku jadi anti-lelaki. "

" pehal? Kau lesbian ke? "

" kepala otak kauu! Bukan lah. Aku jadi takut nak percaya lelaki nak terima lelaki nak bagi hati aku kat lelaki. Aku. Trauma. "

" tu dulu Rian. Mase tu kau kecewa sebab dia reject mentah2. Tapi sekarang lain. Walaupun kau yg reject dia sekarang. Dia tetap ade dengan kau. Kau xboleh buang dia jauh2. Sebab dia laki kau. Yg akan bimbing kau ke syurga. Dia yg akan jaga kau. Dia yg akan mengimamkan setiap solat kau. Ingat tu. Jangan benci sangat. Nanti jadi sayang sangat. Mane lah tau. Dia dapat bukak hati kau balik. "

Rianna mengeluh.

" dah. Balik2 aku je. Kau macam mana? "

" macam mana ape? "

" kau ok ke x? Ye lah nampak crush dengan perempuan lain sape je x sakit hati. "

" hmmm aku...... "

Rianna berdebar menunggu jawapan Thieyrah.

" aku xtau jugak lah "

Rianna mendengus.

" baik aku xpayah tanya kalau aku tau ni jawapan kau. Buat penat je. "

" haha xde lah. Aku entah lah aku rasa macam aku tiba2 nak move on. Ye lah lame kot aku tunggu dia habis belajar sampai aku sendiri dah habis belajar. Sampai sempat ambik latihan jadi assassin ni. Sampai lah aku jadi Princess assassin BS. Tapi bila dah jumpa balik. Xsangka pulak dia dengan perempuan lain. HAHAHA lawak pulak aku rase. Aku ingatkan dia ade perasaan kat aku. Rupanya bertepuk sebelah tangan je. Hahaha " ujar thieyrah sambil mengekek ketawa.

" xpayah lah nak gelak palsu depan aku. Aku tau kau sedih. " ujar Rianna.

Belum sempat Thieyrah mengatakan sesuatu, order mereka telah sampai.

Mereka menjamu selera sehingga larut malam.





" haa baru balik. Kau pergi mane tadi? " soal Eiysma yg tiba2 menerjah Rianna dan Thieyrah di depan pintu.

" OH MAK KAU MELOMPAT!! " jerit thieyrah kecil.

" kau ni xpandai bagi salam ke? " sindir thieyrah sakit hati di kejutkan.

" hehe Assalammualaikum wahai Princess. " ujar Eiysma.

" waalaikumsalam. "

" dari mane ni? "

" dari funfair tadi pastu pegi mall. "

" amboii kau xtakut ke kalau DS hendap korang berdua? "

" ape pulak nak takut xnampak ke kitorang pakai mask ni. Bukannya nampak pownn "

" whateverrr " eiysma meninggalkan rianna dan thieyrah di pintu lalu melangkah menuju ke dapur untuk minum.







HOLAAAA GUYSSSS vote and follow. I see u. ◐.̃◐ hehe just kidding. Be joyful andd have some funnnn guysss its ur day. Everyday is ur dayy ╮(╯▽╰)╭

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now