57 👣

212 9 0
                                    

" Queen. Ni makanan yg dah order tadi. Makan lah dulu. Lagi 30 minit King akan sampai ambil Queen. " ujar Ikhwan sambil menayangkan beg plastik di tangannya.

Rianna mengangguk.

Ikhwan meletakkan beg2 plastik tadi di atas meja lalu beredar.

" ehh xnak makan sekali ke? " soal Rianna.

" japp. "

Rianna mengangguk lalu memerhatikan langkah Ikhwan keluar daripada situ.

Rianna menyelak beg plastik yg kecil.

" nice. " ujarnya setelah melihat pelbagai gula2 mexico di dalam beg plastik tersebut.

Rianna mengambil lolipop yg selalu menjadi kegemarannya lalu di makan.

Tidak lama kemudian, Ikhwan muncul bersama dua cup minuman di tangannya.

Rianna tersenyum.

" wahh sempat kau beli ehh " puji Rianna.

" manada aku beli. "

" dah tu? "

" aku order tadi. Alang2. Kalau xminun nanti tercekik. Sia2 kena berkabung 2 kali. " jawab Ikhwan selamba.

" amboii bukan berkabung ehh. Kenduri. " sambut Rianna.

Mereka berdua tertawa.

Ikhwan hanya melihat tangan Rianna yg ligat menghidangkan makanan.

" dah makan. " arah Rianna.

Mereka berdua mengisi perut sementara menunggu Eiysma datang.


" alhamdulillah.. " ucap Ikhwan.

" haa kemass " arah Rianna kepada Ikhwan.

" ye lahh. Aku buang ni. Kau tunggu sini tau. Aku rasa King boleh sampai bila2 masa je ni. " ujar Ikhwan lalu mengemaskan semua yg berada di atas meja lalu pergi menuju ke pantry untuk membuang sisa makanan.

Rianna melihat telefonnya sementara menunggu.

Pintu bilik ruangan tersebut di buka dari luar.

Rianna melihat ke arah gerangan yg membuka pintu.

" dah siap ke? " soal Eiysma yg muncul di balik pintu.

" xboleh bagi salam ke? Nasib baik aku xde sakit jantung tau. Ni kalau ada dah pegi menghadap Ilahi dah. " sindir Rianna.

" yo lahh Assalammualaikum. Dah siap ke? Kita nak gerak dah ni. Meeting tu dah xlama lagi nak mula. " terang Eiysma.

Rianna membetulkan kain kecil yang menutup wajahnya sedikit.

" dah. Jom. "

Rianna keluar daripada bilik tersebut.

" ikhwan mana? " soal Eiysma.

" dia pergi buang sampah kejap. " jawab Rianna.

Mereka berdua berdiri sahaja di depan pintu bilik tersebut menunggu kehadiran Ikhwan.

" haa tu. " tunjuk Rianna ke arah Ikhwan yg berjalan keluar daripada pantry.

Eiysma memandang ke tempat yg sama.

" kau dari mana? Asal xjaga Queen? " soal Eiysma garang.

" sorry King. Buang sampah tadi. " jawab Ikhwan sedikit gerun.

" ape kau marah2 ni? Period ke? Aku suruh dia buang sampah lah tadi. Nak marah2 orang pula. Aku bagitahu ayah kangg haaa padan muka kena bebel balik. " ugut Rianna.

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now