100👣

215 11 5
                                    

" where is he? " soal Merelynn.

" police couldn't find him. Ada orang yg potong kereta dia and then dia tak sempat break. And kereta dia jatuh ke kaki bukit. "

Air mata Merelynn mengalir deras.

" dad can u pick me here? "

" i'll tell the driver to take u there. "

Setelah mematikan panggilan, Merelynn terduduk dan menangis semahu2nya.

Tidak lama kemudian, sebuah kereta menjalar masuk ke kawasan college dan Merelynn segera memasuki kereta tersebut dan menuju ke balai polis.

" daddy! Mummy! " panggil Merelynn setelah memasuki balai polis tersebut.

Merelynn memeluk erat tubuh ibu dan ayahnya.

" who told u this news? " soal Merelynn kepada mummynya.

" Pablo. He called me and told me that Zhypher got into an accident. " ujar mummynya.

" where's Pablo? " soal Merelynn lagi.

" I'm here Lynn. " jawab Pablo yg berdiri dari duduknya.

" where did u know he got into an accident? " soal Merelynn.

" I saw him. I followed his car since he told me to because he's on his way to take u from college. " ujar Pablo.

Merelynn memeluk mummynya dan menangis.

" lets just wait for an update for polices. " pujuk daddynya.

" daddy. Where's ur gang? Cant u just tell them to find Zhypher? " soal Merelynn.

Air matanya di seka

" i already told them to find Zhypher. " ujar daddynya.

Merelynn dan keluarganya hanya mampu menunggu khabar daripada polis dan orang bawahan daddynya tentang Zhypher.

Seminggu kemudian, Merelynn mendapat berita bahawa Zhypher sudah berada di hospital dan koma.

Selain itu, mereka juga di beritahu bahawa Zhypher akan lumpuh separuh badan.

Sudah sebulan abangnya terlantar di katil hospital dan sebulan itu juga Zhypher koma.

Merelynn dan keluarga gembira apabila mendapat khabar bahawa Zhypher sudah sedar.

Mereka semua bergegas menuju ke hospital kecuali Pablo yg katanya sedikit sibuk kerana ada sesuatu yg hendak di uruskan.

Merelynn mengambil masa 3 bulan untuk menjaga Zhypher di hospital.

" i can't even walk right now. Or maybe standing on my own. " gumam Zhypher yg seperti tidak menerima kenyataan bahawa dirinya lumpuh.

" no. I'll help u. I'll always be by your side no matter what. Cause u're my brother. " pujuk Merelynn.

Selang beberapa bulan, Merelynn dan Zhypher di kejutkan dengan berita kehilangan kedua ibu bapa mereka.

Merelynn menghabiskan masanya selama 3 tahun menjaga Zhypher di hospital.

Oleh kerana kesibukannya menjaga segala keperluan Zhyper, Pablo mengambil kesempatan untuk memindahkan semua harta yg ada ke atas namanya dan menjadi hak milik tunggal untuknya.

Merelynn mengatur langkahnya memasuki kawasan Dead Shadow.

Terdapat beberapa lelaki yg berpakaian hitam mengejarnya di belakang tetapi tidak di hiraukan.

QUEEN OF BLACK SWAN {[COMPLETED]}Where stories live. Discover now