33

1.3K 63 7
                                    

Délután sikerült leráznom Annát és baseball sapkában indultam meg otthonról. Már távolról láttam, ahogy Ati jön velem szemben, mire elkezdtem szaladni felé. Kapucnit felhúzva lépett elém, mikor a nyakába borultam.
- Bocsi. - léptem egyet hátrébb mikor rájöttem, megint kicsit sok vagyok. - Mármint...
- Én is örülök, hogy látlak. - mosolygott halványan, majd odahajolt egy csókért.
Sétálva indultunk meg a mozi fele, miközben szorosan fogtuk egymás kezét.
- Na és mit nézünk meg? - kérdezgettem.
- Milyen kíváncsi vagy. - biccentett felém.
- Tudom. - húztam ki magam. - Akkor nem árulod el?
- Nem.
Egy óvatos mosolyt véltem felfedezni az arcán, majd befordultunk az egyik utcába.
- Kedves volt, mikor kimentettél a pácból. - tettem gyorsan hozzá.
- Tudom, hogy ki nem állhatjátok egymást Flórával.
- Nagyon köszönöm... - rúgtam odébb egy kavicsot zavartan. - Állandóan csak megköszönök mindent...
Ekkor Ati lelassított és felém fordult, mire én totál lefagytam. Reméltem, hogy semmi rosszat nem csináltam, vagy mondtam.
- Ne feszülj be ennyire! Feleslegesen idegeskedsz annyit. - ölelt meg oldalról.
- Tudom, csak... - nyeltem egyet. - Mindegy is.
- Lilla?
- Mi van?
Ismét megálltunk.
- Mi van veled?
- Semmi. - vontam vállat.
- Ugyan. Veled mindig van valami.
- Jó, csak... - adtam be a derekam. - Nem tudom... nem tudom, hogy mikor vagyok túl sok neked. Lehet csak teher vagyok a válladon vagy mittudomén.
- Lilla ez nevetséges. - húzott közelebb magához. - Nem vagy teher. És nem vagy túl sok sem. Ne gondolj ilyenekre! Oké?
- Oké. - öleltem meg megint.
Egy kevés séta után megérkeztünk a plázába, ott is a mozi elé.
- Haverok harca? Vígjáték? - nevettem, mikor megláttam a plakátot.
- Van jobb ötlet?
- Igaz. - bólogattam.
Miután megvette a jegyeket, elindultunk popcornt venni, de ekkor megláttam néhány ismerőst. Nagyon közeli ismerőst.
- Az ott... - kérdezte volna Ati, de beelőztem.
- Igen. Marci az. - bólogattam hevesen.
- Mi legyen? - nézett rám, miközben a haverja pont azelőtt a terem előtt nyomta a telefonját, ahova nekünk is szólt a jegyünk.
- Ne is nézzünk oda, hátha nem vesz észre minket. - fordultam a pulthoz.
- Mit adhatok? - kérdezte kedvesen a hölgy.
Megvettük a popcornt és a kólát, majd a mosdó felől megláttam Annát.
- Édes jézusom... - sokkolódtam le. - Nekünk annyi.
- Ne ess pánikba! - mondta Ati. - Én odamegyek Marcihoz, azt fogja hinni Anna, hogy vele jöttem.
- És mi lesz Marcival?
- Elintézem. Te menj oda hozzá! Reménykedj, hogy nem egy teremben leszünk.
- Szorítok. - mondtam idegesen, majd Anna felé léptem. Bőrdzseki volt rajta, haját pedig összefogta.
- Szia! - intettem neki a kisujjammal, mert nem volt szabad kezem.
- Öö... szia! - lepődött meg. - Te hogy hogy itt vagy? Nem anyukádnak segítesz?
- Gondoltam mozizok egyet. Azt mondta  el kell halasztania munka miatt. - nevettem idegesen.
- Ahaaa. - bólogatott, majd ismét a telefonjába bambult.
- Te is megnézel egy filmet? - kérdeztem, majd végre eltette a mobilját.
- Igen, azt terveztem. - bólogatott.
- És melyiket? - kérdeztem reménykedve.
Elővette a zsebéből a jegyet és felolvasta.
- Haverok harca? - nézte. - Te?
Teljesen lefagytam mikor rámnézett.
- Ugyanez. - nevettem. - Micsoda véletlen.
- Igen. Főleg, hogy nem számítottam rád...
- Ahogy én se... - mondtam, majd elhalkultunk. Kezdett nagyon kínossá válni a helyzet.
Muszáj volt valamit mondanom, ezért a fiúk felé mutattam.
- Nézd ők is itt vannak. - tettettem meglepettséget.
- Marci... és Attila? - pislogott. - Ez nekem gyanús.
- Tényleg? Nekem is. - hazudtam.
- Hihetetlen mikre nem képesek... - indult meg feléjük.
Odamentünk a helyiség másik felébe, ahol a fiúk kedvükre nevetgéltek.
- Helló. - állt meg előttük Anna. 
- Sziasztok! Ti is itt erre a filmre jöttetek? - kérdezte Attila.
- Milyen véletlen. - nézett a barátnőm Marcira. - Nem igaz? Marcell.
- De az. - helyeselt a fiú.
- Te tényleg egy tapló vagy. - fordult be a terembe. - Gyere Lilla!
Mielőtt utána mehettem volna még pislogva néztem a két fiúra.
- Ez mi volt?
- Anna dühösen elviharzott. - vont vállat Marci.
- De nem, mármint... - akartam volna rákérdezni, de Anna visszajött értem.
- Gyere! - húzott be a terembe.
Nem volt választásom. Beültem mellé a 10. sorba. Csendben hagytam, hogy mindenki irányítsa a történéseket.
- Ugye nem Ati hívott el? - nézett rám gyorsan.
- Nem? - pislogtam furán. - Miért tette volna?
- Nem tudom. Mert olyan kedves veled. Lehet be akar hálózni. - vett a popcornomból. - Nem tudhatod.
- Hát, pedig egyedül jöttem. - vontam vállat. - És te?
- Én? - forgatta a szemét. - Hagyjuk is. Hosszú sztori. És elég nevetséges.
- Oké. - bólintottam.
Nem akartam kihúzni belőle inkább csak az előzeteseket néztük. Nem sokkal később Ati és Marci beültek mögénk, ami feldühítette Annát. Hátrafordult.
- Ez mind a te műved ugye? - morgott Marcira.
- Mi? Ez? - nézett körbe. - Nem tudom mire gondolsz.
- Utállak. - fordult vissza hozzám.
Nem tudtam miről beszélnek vagy, hogy egyáltalán mi történik. Rezegni kezdett a telefonom. Gyorsan ránéztem. Ati írt némi magyarázatot az elhangzottakkal kapcsolatban.

Kétségeim (Azahriah ff.)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant