Mikor kinyitottam a szememet, még mindig fájt mindenem. Főként a szívem – megint Moore-nál voltam. Pucéran feküdtem egy hatalmas, kétszemélyes franciaágyban.
Megpróbáltam felülni, de visszaszédültem. A fejem szörnyen nehéz volt. Ráadásul az arcomat elengedve a kezemet vér borította.
Csak bámultam a piros foltot a tenyeremen, mikor...
- Már szóltam Nabokovnak. Amint ideér, ellátja a sebeidet – szólalt meg hirtelen valaki.
Ijedtem kaptam fel a fejem.
Moore az ággyal szemközt, egy széken ült és engem figyelt.
- Oké. Kösz – néztem félre, zavartan magamra húzva a takarót, hogy eltakarjam meztelenségemet. Mondjuk fölösleges volt, tekintve a hátterünket Moore-ral és a tényt, hogy már nem borított sár tetőtől talpig.
Csönd volt. Őrjítő csönd.
Moore még mindig engem figyelt. Rá-rápillantottam, de nem mertem a szemébe nézni. Az arca haragot sugárzott és rémisztő volt.
- Mondd csak, szívem, nem akarod megmagyarázni a történteket? – kért számon.
- Hogy érted? Mégis mit? – adtam a hülyét.
- Azt hiszed, nem ismertem fel a környéket meg a fickót? Mégis mi a faszt kerestél te ott már megint?
- Hát, nem önszántamból mentem oda, azt elhiheted! – feleltem szemtelenül.
- SHAPE! – ordított rám fegyelmezően.
- Csak egyetlen egy adagot akartam! – tört ki belőlem a mentegetőzés.
- Minek?
- Mert kikészültem a te kis szívességedtől! – vágtam a fejéhez.
Elhallgatott.
- Teljesen betett nekem az a két nap és... csak kellett egy kis löket, hogy ne akarjak végezni magammal.
- Igazad van. Ebben az esetben tényleg teljesen elfogadott még egy olyan egy éve tiszta függőtől is, mint te, hogy „csak egyszer" – figurázott ki – belője magát.
- Basszus Moore, ez kurvára a te hibád! – vádoltam könnybe lábadt szemekkel.
- Basszus, Shape, ez engem kurvára nem érdekel! – pattant ki a székből. – Mert végül így is, úgy is nekem kell majd téged összekaparni! Mert senki más nincs, akit érdekelne a szaros kis életed!
Csak pislogtam tágra nyílt szemekkel, szaporán szuszogva.
- Ez nem igaz – tagadtam visszafojtva a sírást.
- Akkor miért engem hívtál? – kérdezte teljesen jogosan.
- Mert ők... nem tudják, mire vagyok képes, és nem ismernek annyira, mint te... és ez jobb is így – húztam fel a térdem magamhoz ölelve.
- Tök mindegy – akart témát váltani. – Tudod, hogy most mi következik.
- Nem. Nem tudom – ráncoltam a szemöldökömet.
- Nem akarom, hogy még egyszer arra a környékre tévedj!
- Emiatt nem kell aggódnod.
- Azt hiszem, más véleményen vagyunk.
Kopogtak. Moore ajtót nyitott.
- Ha Nabokov rendbe szedett, öltözz fel! Lent várlak! – utasított komoran és szigorúan.
YOU ARE READING
Alakváltó
Science FictionA társadalomban talán mindig uralkodó tényező volt a szépség. Hangoztathatják oly sokan, hogy ami belül van, az számít igazán. A legtöbb ember azonban mégsem tud elszakadni a külső látványától. Épp ezért ki ne vágyna a tökéletes külsőre? Ki ne akarn...