Hoofdstuk 39: Kampioen🏆

528 21 0
                                    

Ener laatste hoofdstuk alweer, maar er komt een vervolg!!! Een fijn weekend alvast, ik moet dit weekend gewoon werken en we kunnen de wedstrijd psv-ajax natuurlijk niet missen dus daar zitten we zondag om half 3 gewoon klaar voor.

Groetjesssss van mij💞

Vandaag was de dag dat Frenkie zijn laatste wedstrijd ging spelen voor ajax, het mooiste aan deze wedstrijd was dat ajax nu officieel kampioen kon worden. De knvb-beker hadden ze al gewonnen en ze waren op het nippertje uitgeschakeld in de halve-finale van de champions league.

"Goedemorgen!" begroette Frenkie Amber met een kus, "Goedemorgen!" begroette Amber haar vriend terug. Amber had net een volle verhuisdoos in de berging gezet want over een week zouden ze definitief in Barcelona wonen, ze waren nu al bezig met wat spullen in te pakken zodat dat al oververhuisd kon worden.

"Beetje zin in vanavond?" vroeg Amber, Frenkie had om half 8 zijn wedstrijd. "Tuurlijk!" zei Frenkie enthousiast.

Om 4 uur moest Frenkie vertrekken, "Succes en ik zie je straks-" "Met de schaal!" maakte Frenkie Amber's woorden af. Amber grinnikte en plantte een kus op zijn lippen daarna vertrok Frenkie richting de club om vervolgens met het hele team naar Doetinchem af te reizen, Amber zou later met de rest van de spelersvrouwen richting Doetinchem gaan.

Amber zette de laatste verhuisdoos in de berging en vertrok daarna richting de toekomst, Amber en Frenkie hadden besloten om hun appartementje in Amsterdam te houden zodat als ze in Nederland waren ze nog steeds een eigen plekje hadden.

De wedstrijd was al een tijdje bezig en na een half uur spelen kreeg Frenkie een grote kans alleen jammer genoeg wist de keeper deze tegen te houden, 10 minuten later kwam uiteindelijk wel de 0-1 op het scorebord door een doelpunt van Lasse Schöne. Maar niet veel later werd de 1-1 gescoord door de graafschap en stond het weer gelijk, uiteindelijk werd de 1-2 vier minuten later gemaakt en stond ajax weer voor.

In de rust kletste Amber met nog een paar spelersvrouwen en natuurlijk met Belle, Chloë en Estelle. Nadat de rust voorbij was ging de wedstrijd weer verder, na een minuut spelen trapte Matthijs per ongeluk over de bal waardoor de graafschap een grote kans kreeg. Gelukkig wist André de bal tegen te houden en zorgde Daley Blind ervoor dat de bal weg getrapt werd.Toen de wedstrijd iets langer dan een uur bezig was maakte Frenkie een dribbel naar voren, toen hij iedereen voorbij had gedribbeld werd hij door en tegenstander vanuit achter naar de grond getrokken. De scheidsrechter floot en gaf een penalty, ook werd de tegenstander gestraft met een gele kaart. Tadic nam de penalty en deze werd snoeihard in de goal geschoten, de 1-2 was nu veranderd in een 1-3. In de 87ste minuut scoorde hij nog een keer waardoor het kampioenschap nu heel erg dichtbij was omdat het ook de laatste minuten van de wedstrijd waren, Amber zag nog hoe Frenkie naar de scheidsrechter toe liep en iets vroeg aan hem.

Nadat de 3 minuten blessuretijd erop zaten was het het einde van de wedstrijd en werd ajax kampioen, alle spelers rende het veld op en Carel sprong bij Matthijs op z'n rug. Ze liepen naar het uitvak en vierde daar met de supporters feest, nadat het podium was opgebouwd ging iedereen terug naar de kleedkamer om daar hun kampioensshirt aan te trekken.

Frenkie had zich al best snel omgekleed en liep vervolgens naar de spelerstunnel, hij wist dat alle spelersvrouwen daar nu waren dus dat gaf hem de gelegenheid om even naar Amber te gaan.

"Hey kampioentje!" begroette Amber haar vriend enthousiast, Frenkie glimlachte trots en drukte een kus op de lippen van zijn vriendin. Daarna moest hij het podium op en werd de schaal uitgereikt.

❌❌❌

Het was alweer de volgende ochtend, Amber werd langzaamaan wakker van de vroege ochtendzon die op haar gezicht scheen. Ze keek Frenkie aan die ook net wakker was, hij glimlachte en verstevigde de grip op zijn vriendin.

Na een kwartiertje was het toch echt tijd om op te staan, Frenkie en Amber zouden zich om half 1 moeten melden op de club om samen met Frenkie's team en alle spelersvrouwen te lunchen. Daarna werden de hoogtepunten van het seizoen uitgebreid besproken en om 4 uur was de huldiging op het museumplein. Amber besloot nog om snel een foto te plaatsen op haar Instagram.

 Amber besloot nog om snel een foto te plaatsen op haar Instagram

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

@frenkiedejong, @finndewit_ en 1.493.768 anderen vinden dit leuk

@_Amberdewit_: Goodmorning Amsterdam 🏆❤

18.729 reacties:
@frenkiedejong: 🥵😍❤
@Chloë_Charon: Knappie😍
@finndewit_: Sissss😍💫
@ajaxfan020: 😍

Om 4 uur stond het hele team op het podium voor een overvol museumplein, alle spelersvrouwen stonden op een apart stuk voor het podium. Amber zag hoe alle spelers het podium opkwamen en dat Frenkie samen met Carel was, ze keek achter zich om naar de fans te kunnen kijken maar zag niks door alle rook die van de fakkels af kwam. Ze richtte haar blik weer op het podium waar de spelers op gehuldigd werden.

Na een tijdje was het Frenkie's beurt hij kreeg de schaal in zijn handen gedrukt en liep naar voren, daar liet hij de schaal met een trotse glimlach zien, nadat alle spelers gehuldigd waren werden er wat prijzen uitgedeeld.

De huldiging op het museumplein zat er al bijna op, het laatste nummer werd nu gedraaid voordat de spelers terug gingen naar de arena om alles verder te vieren met familie en vrienden. Amber zag aan Frenkie dat hij het er toch lastig mee had dat hij de club ging verlaten, maar hij wist zelf ook dat dit een mooie kans was in zijn carrière en dat hij moest gaan genieten van zijn laatste dagen hier bij Ajax.

Toen Frenkie het podium verliet samen met nog een ander deel van het team liep Amber ook naar achter, toen de twee elkaar eenmaal gevonden hadden begroetten ze elkaar met een kus en een omhelzing. "Frenkie je kado's!" zei Edwin die Frenkie's kado's bij zich had gehouden op het moment dat hij op het podium stond, "Dankjewel!" zei Frenkie terwijl hij alles aanpakte. "Je hebt hier een een mooie tijd gehad." zei Amber, ze keken naar een fotolijst die Frenkie had gekregen met allemaal speciale momenten erop. Frenkie trok zijn vriendin dichter tegen zich aan, "Zonder jou had ik dit allemaal niet gekund." zei hij lief.

@careleiting, @mdeligt_ en 1

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

@careleiting, @mdeligt_ en 1.786.993 anderen vinden dit leuk

@frenkiedejong: 👸🏼 + 🏆 + 🥇= triple❤

27.521 reacties:
@_Amberdewit_: Proud❤❤❤
@careleiting: 🏆🏆🏆
@donnyvdbeek: KAMPIOENEN🏆🥇
@davidneres: ❌❌❌

When everything changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu