Heyyyy, Happy new year!!! Ik hoop dat jullie ondanks alles toch nog een fijne jaarwisseling hebben gehad en om het nieuwe jaar goed te vieren is hier een nieuw hoofdstuk! Veel leesplezier en hopelijk wordt 2021 een mooi jaar!
Groetjesssss!!!!
Het was de volgende dag, Matthijs was bij Chloë blijven slapen omdat het dan makkelijker was om naar de wedstrijd van Amber te gaan. Haar wedstrijd werd om 5 uur pas gespeeld, dus de twee hadden nog veel tijd om met elkaar door te brengen. Amber's familie zou ook bij de wedstrijd aanwezig zijn net als Belle, Carel, Chloë, Matthijs en Frenkie natuurlijk.
"Goedemorgen, lekker geslapen?" vroeg Matthijs aan zijn vriendin die net allebei wakker waren geworden, "Ja hoor, jij?" vroeg ze terug. "Met jou altijd!" beantwoordde Matthijs de vraag, het was een standaard antwoord van Matthijs maar het maakte het wel meteen een goed begin van de dag. De twee kleedde zichzelf om en liepen daarna naar de woonkamer om te gaan ontbijten, "Morgu." zei Belle toen het stel de woonkamer in kwam lopen. Chloë en Matthijs begroette haar terug en gingen aan het keukeneiland zitten, toen Chloë haar telefoon opende tijdens het ontbijt schrok ze. Ze had heel veel meldingen van het nieuws en ook redelijk wat appjes binnen gekregen, als eerst bekeek ze de nieuwsmeldingen snel waarna ze al snel haar whatsapp opende om te reageren op haar appjes.
Amber:
Hey, was het de bedoeling dat alles
bekend is geworden na gister.
Heel het nieuws staat namelijk vol met
de foto van jullie.
Chloë:
Hey, ja we besloten
het bekend te maken.
Maar dat heel het nieuws
vol staat hadden we niet verwacht.
Amber:
Ah, oké. Proud of you
dat je het uiteindelijk
toch bekend durft te maken
na alles!!!
Na nog een heel app gesprek moest Amber gaan, haar laatste training voor haar wedstrijd zou zo gaan beginnen dus pakte ze haar spullen en liep samen met Freeke richting de verzamelplaats.
Ondertussen stond het hele team al op het veld, iedereen was bezig met een korte warming-up. Hierna zouden ze op 4 verschillende veldjes partijtje doen om zo het veld inzicht te verbeteren.
De groepen waren ondertussen gemaakt en Amber speelde samen met Kyra in een team, Freeke moest op een veldje naast hun spelen. Na een tijdje spelen hoorde Amber een harde kreet, het was Lieke hun vaste linksbuiten die het uitschreeuwde van de pijn. Ze was door haar enkel gegaan en daardoor verkeerd terecht gekomen op haar knie, met hulp van een aantal mensen kwam Lieke het veld af en werd ze naar het ziekenhuis gebracht. De andere teams hadden ondertussen gewoon door moeten spelen, maar je kreeg wel het een of het ander mee van de gebeurtenis. "Eva doet met het team van Kyra mee, Amber wil jij even mee lopen?" vroeg haar trainster, Amber gaf haar hockeystick aan de assistent trainer en deed haar bitje terug in haar doosje.
Amber zat nu samen met haar trainster in de besprekingsruimte, "Zoals je misschien wel gezien hebt is Lieke geblesseerd geraakt en daardoor zijn we onze vast spits kwijt, we hebben even overlegd en hebben besloten dat Freeke doorschuift naar de positie als spits en dat jij straks vanaf de eerste minuut linksvoor gaat spelen." legde Amber's trainster uit.
Nadat alles was besproken samen met de rest van het team, vertrok Amber naar haar kamer om haar spullen in te pakken en om zichzelf klaar te maken voor de wedstrijd. Een half uur voordat Amber de bus in moest stappen om richting het 'stadion' te gaan belde Frenkie haar, ondertussen was Freeke nog bezig met al haar spullen in te pakken. "Hey lieffie!" zei Amber toen ze opnam, "Hey babe, hoe is het?" vroeg Frenkie aan zijn vriendin. Amber legde uit wat er vanochtend gebeurt was en dat ze daardoor vandaag haar basisdebuut zou maken, "Ik ben trots op je, ik wist dat je je deze interlandperiode zou laten zien. Nu alleen nog de wedstrijd en dan weet heel Nederland hoe goed mijn meisie kan hockeyen." glimlachte Frenkie.
Het was een paar uur later en het duurde nog maar een uur voordat de wedstrijd zou gaan beginnen, Amber was samen met Freeke en de rest van haar team het veld opgelopen voor hun warming-up. Amber scande nog snel een tribune om te kijken of ze iemand van haar familie of vrienden kon zien, maar helaas was dat niet het geval.
Na haar warming-up werden de laatste puntjes nog door besproken en daarna was het tijd voor de wedstrijd, het team liep het veld op en vervolgens werd het volkslied gedraaid. Na het volkslied werd er een teamfoto gemaakt en daarna kon iedereen haar bitje en hockeystick halen bij de dug-out. Toen Amber klaarstond scande ze de tribunes nog een keertje, China de tegenpartij van de wedstrijd was nog bezig met alles uit te delen dus had ze lang genoeg de tijd om de tribunes te scannen. Toen ze Frenkie eindelijk gevonden had kreeg ze een knipoog van hem, ze kreeg spontaan een glimlach op haar gezicht toen ze Frenkie zag staan.
Na een goede aanval kreeg het team van Amber een strafcorner, Freeke nam de strafcorner en pushte de bal naar Amber die hem vervolgens heerlijk in de goal schot. Ze rende meteen richting Freeke en gaf haar een knuffel en niet veel later volgde ook de rest van het team, toen Amber terug liep naar haar eigen helft zag ze haar familie en haar vrienden met een trotse glimlach kijken.
In de rust zat het team in de kleedkamer de eerste helft te bespreken, "We weten dat een 1-0 gevaarlijk is, want er kan nog van alles gebeuren. Als we de druk hoog houden moet het wel goed komen, ik heb vertrouwen in jullie." sprak de trainster het team een beetje moed in.
Na het startsignaal begon het team dan ook zoals hun trainster het gevraagd had, hoge druk en veel passes. Nadat Amber een aanval van China onderschept had gaf ze een steekbal op hun rechtsbuiten die hem in de goal schoot. "Lekker meiden zo moet het!" riep Freeke trots, Amber glimlachte en liep weer terug naar haar eigen helft. Een 2-0 tegen China was een mooie prestatie.
Een half uur later klonk het eindsignaal, de wedstrijd was in een 2-0 geëindigd voor de Nederlandse dames. Er waren nog wel wat grote kansen geweest in de wedstrijd maar deze waren niet afgemaakt dus bleef de stand 2-0, Amber gaf de tegenstander allemaal nog een hand en liep daarna naar de dug-out waar ze haar bitje in haar bakje deed en ze gaf haar stick aan de materiaalman. Zo snel als ze kon liep ze naar Frenkie en haar familie toe, daar aangekomen plantte Frenkie gelijk een kus op haar lippen. "Ik ben niet normaal trots op jou!" glimlachte Frenkie trots waarna hij zijn vriendin zoende, na de zoen liet Amber haar hoofd tegen Frenkie's hoofd steunen. "Ik heb je gemist." zei Frenkie, "Ik jou ook!" bekende Amber. Ze gaf hem nog een kus voordat ze naar de rest van haar familie en vrienden ging om ze te begroeten, nadat ze daar was geweest liep ze terug naar Frenkie die ze een kus en een knuffel gaf voordat ze terug de kleedkamer in ging.
JE LEEST
When everything changed
FanfictionWanneer de drie beste vriendinnen Amber, Belle en Chloë verhuizen naar Amsterdam veranderd een heel groot deel van hun leven na die ene ontmoeting ❤️ Net zoals bij alle boeken zullen sommige er eerst door heen moeten komen, ik vind persoonlijk zelf...