Het was de volgende dag en Amber werd wakker van Frenkie die haar allemaal kleine kusjes in haar nek gaf, Amber opende haar ogen en keek Frenkie aan die met een glimlach langs haar lag. "Ik wilde je eigenlijk niet wakker maken, maar we moeten wel als je het NK niet wilt missen." zei hij. "Dan ga ik me maar even snel omkleden." zei Amber waarna ze een setje kleding uit haar kast zocht.
"Heb je wel genoeg geslapen?" vroeg Frenkie bezorgd nadat ze waren omgekleed, "Goed genoeg om de dag door te komen vandaag." antwoordde Amber. Frenkie gaf Amber een knuffel en een kus op haar slaap, "Kom dan gaan we ontbijten." stelde Frenkie voor en liep samen met Amber naar de keuken.
Belle zat al aan het kookeiland te ontbijten, Amber en Frenkie gingen bij Belle zitten en begonnen ook met ontbijten. "En al een beetje gespannen?" vroeg Amber aan Belle, "Als ik zeg dat ik dat niet ben dan lieg ik." zei Belle lachend. De drie voerde nog een heel gesprek totdat Chloë binnen kwam lopen, ze maakte snel een ontbijtje voor zichzelf en ging bij de rest zitten. "En hoe voel je je?" vroeg Amber bezorgd, "Beter dan gister." antwoordde Chloë. "Fijn." zei Amber opgelucht.
"Amber, kunnen wij misschien even met zijn tweeën praten?" vroeg Chloë aarzelend, ze wilde de tijd die Amber en Frenkie samen waren niet afnemen maar ze wist dat als er iets was dat ze altijd bij Amber terecht kon. Amber keek Frenkie aan die haar een geruststellend knikje gaf, "Ja tuurlijk." antwoordde Amber. Ze liepen naar de slaapkamer van Chloë en gingen op bed zitten. "Ik heb nagedacht over het appje van mijn vader." begon Chloë, "Als ik gewoon zorg dat hij het niet door krijgt dan kan ik blijven omgaan met Matthijs zonder problemen te krijgen." ging ze verder. "Ik vind dat jij moet doen wat jij wilt of wat goed voelt voor jou en als dit voor jou de beste keuze is dan moet je dat zeker doen." zei Amber, "Thanks Am, maar hoe ga ik dit allemaal aan Matthijs vertellen?" vroeg ze onzeker. "Ik heb gisteren met Matthijs geappt, hij vroeg hoe het met je ging en ik heb toen gezegd dat het wel ging maar dat jij het hem zou uitleggen als je er klaar voor was." zei Amber. "Thanks Am, je bent de beste." zei Chloë tegen Amber waarna ze haar beste vriendin een knuffel gaf. "Kom dan gaan we naar de rest toe." zei Chloë na de knuffel. Chloë besloot om nog even te blijven zitten en Matthijs te appen.
Chloë:
Hey, het spijt me van gister ik heb
een fout gemaakt en ik leg het je
later wel een keer uit.
Maar ik wilde even vragen of
je nog mee ging naar het NK,
want ik wil niet dat je niet
mee gaat vanwege mij.
Matthijs:
Ik kom kijken, zal ik nu alvast
naar jullie komen?
Chloë
Is goed, tot zo!
Matthijs:
Tot zo!
Chloë liep snel terug naar de rest van de groep en luisterde naar het gesprek, na een tijdje ging de deurbel. "Ik doe wel open." zei Chloë en liep naar de deur, "Hey, kom binnen." zei ze toen ze de deur open maakte. Met Matthijs achter zich liep ze de woonkamer in, Amber glimlachte snel naar Chloë. Matthijs begroette iedereen en ging op een stoel zitten.
Na een tijdje vertrok de groep richting Almere, want daar werd het NK gehouden. Daar aangekomen moest de groep afscheid nemen van Belle, omdat ze met haar team zich moest voorbereiden. "Succes je kan het." zei Chloë, "Je kan dit, gewoon gaan genieten en je moet je niet te druk maken oké?" vroeg Amber. "Zal ik doen." zei Belle. "Thanks Am dat je er altijd voor ons bent om ons weer goed te laten voelen, je bent de beste." bedankte Belle Amber, Amber glimlachte en gaf haar beste vriendin een knuffel. "Dankjewel Belle." zei Amber. "Ik ga maar eens, anders ben ik dadelijk te laat." zei Belle, "Succes!" zei de groep.
Na een paar dansen was de dansgroep van Belle aan de beurt, Belle zocht snel naar haar familie en vrienden die vanuit Eindhoven naar Almere waren gekomen om haar te supporten, al snel had ze de groep gespot en al snel ging ze klaar staan.
"Dit ging zo goed." zei Lis tegen Belle, ze liep samen met Floor en Lis naar de backstage ruimte. "Meiden jullie hebben het echt super goed gedaan en de kans is groot dat we dit dik gaan winnen, pak nu maar even jullie rust en dan is over een half uur de einduitslag." zei de coach van Belle. Belle, Floor en Lis hielden nog een lang gesprek over de wedstrijd en na een half uur was het dan zo ver, ze moesten het podium op voor de prijsuitreiking.
"OMG WE HEBBEN GEWOON HET NK GEWONNEN." schreeuwde Lis, de meiden kregen allemaal een medaille en gingen achter het bord zitten waar een grote 1 op stond. Er werden een aantal foto's gemaakt en na de foto's liep de groep naar de backstage ruimte, "Gefeliciteerd allemaal, jullie hebben het echt super goed gedaan. Ik ben echt trots op jullie, jullie mogen nu snel langs jullie familie en vrienden en dan zie ik jullie dinsdag weer terug bij de dansschool." zei Belle's coach.
Belle liep als eerst langs haar familie, haar zusje kwam meteen op haar afrennen. Haar ouders waren de volgende die haar een knuffel gaven en haar feliciteerde, als laatst ging ze naar Amber, Chloë en de jongens. Chloë kwam als een gek op haar afrennen en gaf Belle een knuffel waardoor Belle bijna omviel, "Gefeliciteerd, je gaat gewoon naar het EK." zei Chloë toen ze terug was getrokken uit de knuffel. "I know, ik heb er nu al zin in!" zei Belle enthousiast, ze liep naar Amber en gaf haar ook een knuffel. "Gefeliciteerd meissie." zei Amber, "Thanks, maar zonder jou was dit nooit gelukt." zei Belle. Amber keek Belle verbaasd aan, "Hoezo, jij danst niet ik." lachte ze. "Jij krijgt mij altijd rustig als ik gespannen ben." legde Belle uit. Amber glimlachte, "Je weet dat ik er altijd voor jullie ben." zei ze.
Na een tijdje ging de groep naar huis, "Hoe laat heb je morgen training?" vroeg Amber aan Frenkie. "Half 2, dus ik kan blijven slapen als je wilt." antwoordde hij, "Is goed." glimlachte Amber zwakjes. Ze begon nu wel langzaam aan te merken dat ze geen goede nacht rust had gehad, Frenkie merkte nu ook aan Amber dat ze niet fit was. "Gaat het wel?" vroeg hij bezorgd, "Alleen moe en hele erge hoofdpijn." zei ze zacht. Frenkie legde voorzichtig Amber's hoofd op zijn schouder.
Thuis aangekomen adviseerde Frenkie Amber om op bed te gaan liggen, Amber luisterde naar het advies en na een paar minuten kwam Frenkie met twee paracetamollen en een glas water naar haar toe. "Hier, misschien helpt het." zei Frenkie terwijl hij het glas water en de paracetamollen aan Amber gaf. "Dankjewel." glimlachte Amber zwakjes, ze nam snel de paracetamollen in en legde daarna haar hoofd op Frenkie's borst. "Probeer maar wat te slapen." zei hij en al snel viel Amber in een diepe slaap.
Weer een nieuw hoofdstuk🎉
Dinsdag is er weer een nieuw hoofdstuk en dan is ook Frenkie jarig!!! 😍😍😍
Stem ook eventjes op ons boek want dat geeft ons weer extra motivatie.Groetjesss van ons💕
JE LEEST
When everything changed
FanfictionWanneer de drie beste vriendinnen Amber, Belle en Chloë verhuizen naar Amsterdam veranderd een heel groot deel van hun leven na die ene ontmoeting ❤️ Net zoals bij alle boeken zullen sommige er eerst door heen moeten komen, ik vind persoonlijk zelf...