Hoofdstuk 5: Eerste date

1.1K 33 7
                                    

"En heb je haar nummer gefixt" riep Carel door de kantine toen hij Frenkie aan zag komen. "Wie heeft wiens nummer gefixt?" vroeg Joël die op het groepje af kwam lopen. "Frenkie zou Amber's nummer fixen" legde Matthijs Joël uit. "En wie is Amber?" vroeg Joël lachend. "De nieuwe fix van Frenkie." lachte Donny. "Is dat zo Frenk?" lachte Joël. "Misschien." glimlachte Frenkie. "En dat vertel je niet even aan mij?" lachte Joël, "Ja Carel kon zijn mond weer niet houden" lachte Frenkie terwijl hij naar de kleedkamer toe liep. "Maar heb je haar nummer nu gefixt?" vroeg Donny op het veld, " Ja ik heb haar nummer gefixt" zei Frenkie en begon aan de warming up.

Na de training gingen de jongens omkleden, "Hey Frenk, vraag Amber anders een keer mee op date. Wat dacht je van hardlopen in het Amsterdamse bos, ze hield toch van hardlopen?" vroeg Matthijs. "Moet je doen." vond Carel. "Wat nou als ze geen gevoelens heeft voor mij." zei Frenkie onzeker. "Dat is niet zo Frenk, niet zo onzeker ze vind jou ook leuk dat weet ik zeker." steunde Donny zijn vriend. "Dus als je straks thuis bent stuur je haar meteen een appje." zei Donny.

Thuis aangekomen besloot Frenkie het advies van Donny op te volgen en Amber te appen.

Frenkie:

Hey, ik ben klaar met trainen. Ik heb morgen vrij, heb je zin om morgen te gaan hardlopen in het Amsterdamse bos?

X Frenkie

"AMBER!" schreeuwde Chloë door het appartement heen. Zo snel als Amber kon kwam ze naar de woonkamer "Wat is er" vroeg Amber bezorgd, Chloë stond met de grootste glimlach die je maar kon bedenken en had Amber's telefoon in haar hand. "Je lover heeft volgens mij geappt." zei ze lachend, omdat Amber zo bezorgd was. "Gek, ik schrok me dood ik dacht dat er iets ergs aan de hand was." zei Amber opgelucht en pakte haar telefoon. Gelukkig kon Chloë het bericht niet lezen, want anders ging ze allemaal vragen stellen en daar zat Amber niet op te wachten. Ze liep naar haar kamer en opende het gesprek met Frenkie.

+31 6 12345678:

Hey, ik ben klaar met trainen. Ik heb morgen vrij, heb je zin om morgen te gaan hardlopen in het Amsterdamse bos?

X Frenkie

Amber glimlachte en zette Frenkie in haar contacten, ze las het Whatsapp berichtje nog een keer door. Een X? Waarschijnlijk een typfoutje dacht Amber, of zou hij dan echt op haar zijn? Daar kwam ze later wel achter, want als Frenkie daadwerkelijk op haar was zat hij nu in spanning te wachten op een appje van haar. Dus besloot ze maar snel te reageren

Amber:

Hey, lijkt me leuk! Hoe Laat?

X Amber

Frenkie:

Zal ik je morgen om 13.30 ophalen?

Amber:

Ja, is goed!

Na nog een lang gesprek met Frenkie riep Chloë "Am het eten is klaar!"

Amber:

Ik moet gaan, Chloë heeft het eten gemaakt en dat kan ik niet laten afkoelen. Zie je morgen!

Frenkie:

Ga maar snel, ik denk dat ik zo ook even ga eten. Zie je morgen!

Snel liep Amber naar de woonkamer waar de tafel al gedekt was, "En?" vroeg Chloë met een glimlach. "We gaan morgen hardlopen in het Amsterdamse bos en hij komt me ophalen." bloosde Amber. "Oeh een date dus." concludeerde Chloë, "Ik denk het." zei Amber voorzichtig.

Het was de volgende dag en Amber stond er al helemaal klaar voor en het was pas 13.15, wat betekende dat Frenkie er pas over een kwartier zou zijn. "Zenuwachtig?" vroeg Belle aan haar beste vriendin "Niet echt, ik denk meer zin." zei Amber. Amber had een klein tasje gepakt om haar huissleutels en telefoon in te doen, ze zou het tasje wel in de auto laten liggen.

Na een tijdje kreeg ze een appje van Frenkie.

Frenkie:

Ik ben er!

Amber:

Ik kom eraan, tot zo!

Ze gaf eerst Belle een knuffel en daarna Chloë, "Wel gaan genieten hé." zei Chloë voordat Amber de deur opende "Ga ik zeker doen!" stelde Amber de meiden gerust. "Doeg Am." zei Belle, "Doeg" riep Amber en sloot de deur. Ze liep naar de auto en stapte in, "Hey" begroette Amber Frenkie terwijl ze haar gordel vast maakte. "Heb je er een beetje zin in?" vroeg Frenkie terwijl hij weg reed. "Tuurlijk!" was het antwoord van Amber.

Toen ze aankwamen bij een open plek, namen de twee even een pauze. Op de open plek was een grote vijver met een fontein, "Het is mooi hier hé?" zei Frenkie. "Ja!" zei Amber genietend.

Na het hardlopen bracht Frenkie Amber weer thuis, "Bedankt voor deze dag." zei Amber tegen Frenkie. "Geen probleem, jij ook bedankt voor de gezelligheid." glimlachte Frenkie.

"Het was gezellig " zei Amber, "Heb je misschien zin om volgende week uit eten te gaan?" vroeg Frenkie terwijl hij wat ongemakkelijk achter zijn hoofd krabde. "Tuurlijk, app maar hoe laat." glimlachte Amber verrast, "Zal ik doen, tot volgende week!" zei Frenkie opgelucht. "Tot volgende week!" zei Amber voordat ze naar de deur liep, ze opende de deur en zwaaide nog een keer naar Frenkie terwijl ze naar binnen liep.

Zoals beloofd vandaag weer een nieuw hoofdstuk, hopelijk vervelen jullie je niet al te veel in deze tijd. Een goed oplossing is om ons boek te gaan lezen :). Vergeet ook zeker niet om even te stemmen op ons boek en dan komt dinsdag weer een nieuw hoofdstuk! 

Groetjes van ons!

When everything changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu