Hoofdstuk 28: Avontuurlijk

568 26 9
                                    

Hey, hier weer een nieuw hoofdstuk. Momenteel ben ik op vakantie dus ga ik over een weekje weer verder met het boek, maar voor nu wil ik wel even genieten van mijn vakantie! Veel leesplezier!!!

Groetjesssss💕

De groep was aangekomen in het centrum ze zouden eerst een gezellig terrasje op gaan zoeken om te gaan lunchen, na de lunch zouden ze een museum gaan bezoeken om meer informatie over de geschiedenis van het eiland te weten te komen.

"Zullen we hier gaan zitten?" stelde Estelle voor toen ze bij een gezellig restaurantje stonden, nadat iedereen ingestemd had zochten ze een mooi plaatsje op en gingen er zitten. Ze bekeken de menukaart en nadat ze hun keuze gemaakt hadden gaven ze hun bestelling door. 

"Hoe lang duurt het nog voordat jullie avontuur bij de Nederlandse hockeydames gaat beginnen?" vroeg Estelle Chloë, "Voor mij precies vier weken maar Amber moet nog een dagje langer wachten, want zij beginnen een dag later en eindigen een dag later dan ons." antwoordde Chloë. "En zijn er ook andere uit jullie team geselecteerd?" vroeg Estelle oprecht geïnteresseerd, "Met mij gaat er een teamgenoot mee maar met Amber niemand." antwoordde Chloë. Estelle wilde nu eigenlijk gaan vragen aan Amber hoe ze het voor zich zou zien om daar zonder iemand te kennen naartoe te gaan, maar ze werd gestoord door de ober die de lunch kwam brengen.

Na de lunch vertrok de groep richting het museum, het was vanuit het restaurantje ongeveer 10 minuutjes lopen. "Ik had een vraagje." zei Amber tegen Belle en Chloë, "En dat is?" vroeg Chloë nieuwsgierig. "Hoe zouden jullie het vinden als ik na de zomervakantie met Frenkie ga samenwonen?" vroeg Amber, "Heeft hij het dan eindelijk gevraagd?" vroeg Chloë. "Ja, maar hoezo eindelijk?" vroeg Amber nu verbaasd, "Nou hij wilde het al een tijdje vragen maar wist niet wanneer en hoe, dus toen hebben wij hem even geholpen door voor te stellen om iets per koppel te gaan doen zodat hij het aan jou kon vragen." legde Belle uit. Amber rolde glimlachend met haar ogen, "Dus jullie vinden het goed?" vroeg Amber voor de zekerheid. "Tuurlijk, je moet je niet tegen laten houden door ons." zei Chloë glimlachend waarna ze naar Belle keek. "Ik vind het ook niet erg, wat zou je doen als je vriendje naar het buitenland kan gaan voor werk? Dan ga je toch ook mee." zei Belle, Amber en Chloë knikte. De groep was ondertussen aangekomen bij het museum, "Jullie zijn echt de allerbeste vriendinnen die ik maar kan wensen!" zei Amber tegen de meiden waarna ze elkaar een knuffel gaven. "Ik kom er ook bij!" riep Estelle terwijl ze aan kwam rennen en de meiden ook een knuffel gaf. Amber, Belle en Chloë schoten in de lach. Amber zag hoe Frenkie glimlachend haar aankeek, hij was blij dat Amber vriendinnen had die zo goed voor haar zorgde.

De rondleiding in het museum bleek toch korter te zijn dan de groep verwacht had dus besloten ze om de rest van de middag een beetje bij het zwembad te hangen, vanavond zouden ze uitgaan dus besloten ze nu ook maar rustig aan te doen.

Amber en Frenkie lagen op een ligbedje langs het zwembad, ze waren appartementen aan het uitzoeken die ze konden bezichtigen als ze terug in Nederland waren. Chloë en Matthijs lagen ook op een ligbedje langs het zwembad, "Mat, heb je mijn zonnebril ergens gezien want volgens mij heb ik die meegenomen." vroeg Chloë aan Matthijs terwijl ze nog steeds zoekend rond keek. "Lieve schat, die ben je vergeten mee te nemen. Hij ligt als het goed is op het nachtkastje." antwoordde Matthijs lief, "Oh dan ga ik hem even halen, ben zo terug." meldde ze voordat ze richting de kamer vertrok. Bij haar kamer aangekomen zocht ze haar zonnebril die inderdaad op het nachtkastje lag en smeerde ze zichzelf nog even snel in met zonnebrandcrème want anders was ze aan het eind van de middag verbrand en daar zat ze niet echt op te wachten, nadat ze helemaal klaar was liep ze de kamer uit en sloot de deur achter haar. Ze rende van de trap af maar na 7 treden stopte ze en liep ze achteruit de trap weer terug op, ze dacht dat ze Belle en Carel zag en de rest van de groep vroeg zichzelf net al af waar ze waren. Toen ze uiteindelijk boven was liep ze al snel weer terug naar beneden, ze had zojuist Belle en Carel betrapt op zoenen. Ergens wist ze wel dat ze dat deze vakantie kon verwachten eenmaal dat de twee gevoelens voor elkaar hadden, maar dat Belle zichzelf zo snel overgaf aan Carel was al heel wat. Het was überhaupt al heel wat dat Belle zo goed bevriend raakte met een jongen, maar Carel had haar standpunt weten te veranderen. Chloë had besloten dat ze het nu nog maar even liet rusten, ze zou er later wel een keer om vragen. Ze liep weer terug naar het zwembad en ging weer op haar ligbedje liggen.

Het was alweer wat later op de avond de groep was net aangekomen bij de club, Donny had voor iedereen wat drinken gehaald. "Nou proost, op een gezellige avond!" zei Estelle terwijl ze haar glas ophief en de andere glazen aantikte, nadat ze dat had gedaan nam ze een gulzige slok van haar drankje. Net zo als gewoonlijk waren Amber en Frenkie degene die geen alcohol zouden drinken, Amber vond het sowieso al niks om uit te gaan in het buitenland. In Nederland voelde alles toch wat veiliger en het was veel meer vertrouwd dan in het buitenland, ze was nu vooral blij dat Frenkie bij haar was zodat hij haar kon beschermen als dat nodig zou zijn. De groep was ondertussen de dansvloer opgedoken, door de muziek boxen klonk het liedje The Other Side van Jason Derulo.

Tonight, take me to the other side

Sparks fly like the Fourth of July

Just take me to the other side

Amber wist precies welke zin hierna kwam want ze luisterde dit nummer echt te vaak, ze draaide zich om richting Frenkie en keek hem in zijn ogen aan.

I see that sexy look in your eyes

Frenkie keek Amber glimlachend aan en zoende haar, ondertussen klonk de volgende zin.

So tonight kiss me like it's do or die

And take me to the other side

Amber glimlachte tegen Frenkie’s lippen aan, ze was zo blij met hem en ze kon niet wachten wat hun te wachten stond als ze terug in Nederland waren.

“Zullen we zometeen gaan?” vroeg Frenkie aan zijn vriendin, hij en Amber hielden niet echt van uitgaan maar ze gingen wel altijd even mee voor de gezelligheid. “Ja is goed.” antwoordde Amber op de vraag, het tweetal zocht de rest van de groep om te meldde dat ze terug gingen. Het zag er wel naar uit dat de rest van de groep nog wel een tijd zouden blijven, dus Amber was blij dat ze de beslissing had genomen om terug te gaan naar de villa. Amber en Frenkie vonden dat ze wel lang genoeg waren gebleven, de klok gaf dat ook al aan want het was al kwart over 1.

In de villa aangekomen besloot Amber om meteen te gaan slapen, Frenkie kwam naast haar liggen en ging met één hand door Amber’s haar heen. Hij appte nog even met zijn beste vriend Sander die toevallig ook nog wakker was, Amber merkte nog voordat ze in slaap viel dat Frenkie zijn mobiel weglegde en voorzichtig een kus op haar hoofd drukte. “Slaap lekker liefste.” fluisterde hij er zachtjes bij, hij sloeg een arm om haar heen en viel al snel in slaap.

When everything changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu