Hoofdstuk 2: Kwalificatie NK

1.2K 28 0
                                    

Het was zondag, een week na het kampioenschap. Vandaag had Belle de kwalificatiewedstrijd voor het NK en ze had er heel erg veel zin in. "Spannend hé?" vroeg Chloë om haar beste vriendin uit haar gedachtens te halen. "ja, maar ik heb er echt heel veel zin in." "Mooizo" zei Amber die net uit de keuken kwam. "Zullen we gaan" vroeg Amber aan de meiden. "Ja, is goed" zei Belle lichtelijk gespannen. Dit was haar eerste kwalificatie, want bij haar dansschool in Eindhoven danste ze niet zo hoog. Ze was blij dat ze nu in Amsterdam danste, zodat ze ook eindelijk haar niveau zou kunnen halen.

Eenmaal bij de dansschool aangekomen moesten de meiden afscheid nemen, omdat Belle zich moest voorbereiden op de kwalificatie met haar team. "Succes, je moet je niet te druk maken het komt allemaal goed. Gewoon gaan genieten, voor je het weet is het voorbij" probeerde Amber haar vriendin gerust te stellen. "Thanks Am!" zei Belle nu iets rustiger.

"Succes meid!" zei Chloë nog snel voordat ze de zaal in liepen. Belle liep rustig naar haar team, ze begroette haar coach vriendelijk en ging met haar team achter de schermen hun dans oefenen.

Na een half uurtje ging de kwalificatie beginnen. Belle wist dat ze als 7de aan de beurt zouden zijn, dat zou betekenen dat ze over drie kwartier  op moesten.

5 minuten voor de wedstrijd raakte Belle een beetje in de stress, wat nou als ik een danspasjes zou vergeten of wat nou als ik mijn enkel omzwik dacht ze. Zachtjes hoorde ze de woorden van Amber die ze in haar hoofd bleef herhalen en ze merkte dat ze langzaam rustiger werd.

"OMG WE HEBBEN GEWONNEN" schreeuwde Lis in Belle's oor. "GEFELICITEERD!" riep Chloë uitbundig. "Gefeliciteerd girl" zei Amber terwijl ze haar beste vriendin een knuffel gaf. "Dit gaan we vieren met een avondje Netflix" zei Chloë.

"We hebben niks lekkers in huis" riep Chloë vanuit de keuken. "Dat maakt toch niks uit" zei Amber. "Tuurlijk wel" riep Belle. "Kom Belle dan gaan we naar de supermarkt" zei Chloë. "En ja Amber we nemen ook iets gezonds voor jou mee." Amber was degene die van gezonde dingen hield zo ging ze ook elke ochtend hardlopen in het Vondelpark.

In de supermarkt vulde Belle het winkelkarretje vol met lekkere dingen. " Jezus Bell, niet zo veel dat kunnen we nooit met zijn tweeën op" zei Chloë. "Wat, je wint niet zo vaak een NK kwalificatie wedstrijd" was het tegenargument van Belle. "Met jou valt ook niet te praten" zei Chloë lichtelijk geïrriteerd. Bij het volgende schap aangekomen hoorde Chloë Belle roepen "NUTELLA!" Dit gaat echt fout dacht Chloë "Kijk daar die jongen bij de groente afdeling, zo hoort het als hij te koop zou zijn geweest had ik hem voor je gekocht. Misschien dat hij je eetlust verminderd" zei Chloë. "Nee, je weet toch hoe ik over jongens denk" zei Belle. "Ja, maar" probeerde Chloë "Nee Chloë" zei Belle. "Oké ik geef op, jouw mening over jongens gaat ook echt nooit veranderen hé" zei Chloë.

"En heel de supermarkt leeg gekocht" vroeg Amber lachend toen ze de twee meiden met de boodschappentassen binnen zag lopen. "Belle weer" lachte Chloë. Een onschuldig glimlachje was van Belle's gezicht af te lezen. "Netflix staat klaar" zei Amber snel om Belle te verlossen. " Wacht voordat ik het vergeet, ik heb iemand gevonden voor Belle" zei Chloë. "Oja Belle vertel eens" vroeg Amber aan haar vriendin. Belle rolde met haar ogen "Ja Chloë was weer bezig" zei ze snel. "Typisch Chloë weer" lachte Amber.

Na een tijdje Netflix besloot Amber richting haar bed te gaan, ondanks dat ze vakantie had wilde ze morgenochtend vroeg gaan hardlopen.

Vrijdag weer een nieuw hoofdstuk!!!

When everything changedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu