MMG

343 50 20
                                    

Aira masuk ke dalam rumahnya bersama Mella sambil bergelak tawa. Tak tahu apa yang diorang berdua gelakkan.

Gelak tawa mereka terhenti apabila ternampak Changbin dan Felix berdiri bercekak pinggang sambil memandang mereka dengan pandangan yang tajam.

Aira dan Mella hanya tersengih. Habis. Malaikat maut dah tunggu depan pintu.

"Saya baru teringat yang saya...saya tak siap susun baju tadi" Kata Aira lalu berlari naik ke atas.

Changbin memandang ke arah Mella.

"Ermm...saya...Aira...haaa tadi Aira minta saya tolong dia kemaskan bilik" Lari Mella membontoti Aira dari belakang.

Cepat cepat mereka berdua menutup pintu bilik lalu mengunci pintu bilik tersebut sebelum Changbin dan Felix menjerit.

"KORANG BUKAK PINTU NI SEKARANG!!!" Jerit Felix sambil mengetuk pintu biliknya dengan kuat.

"MELLA KAU INGAT AKU NI KAYA MACAM FELIX KE HAH??!!!?!? KAU NAK AKU BANKRUP KE?!?!??!" Jerit Changbin disebalik pintu tersebut.

Pintu bilik itu diketuk oleh Changbin dan Felix dengan kasar. Aira dan juga Mella hanya tertawa riang di dalam bilik tersebut.

Setelah setengah jam menjerit dan mengetuk pintu, Felix dan Changbin kepenatan. Mereka berdua turun ke bawah dan ternampak Youngchul yang sudah terjaga sedang duduk di atas peha Minho sambil bermain telephone Minho.

A/n : actually i don't know nak pilih between Lino or Minho. So yeahh ikut mood lh. Jangan tegur!

Di atas meja kopi, tersedia air teh panas di dalam jug. Cawan ii juga tersedia seperti menanti Felix dan Changbin untuk datang.

Minho mengalihkan pandangan daripada anak sedaranya apabila terdengar bunyi tapak kaki.

"Habis dah memekak?" Soal Lino sambil tersengih sinis.

"Diam ah hyung"

"Hyung tak rasa-"

"Kau jangan nak cakap aku x rasa apa yang korang rasa!! Aku kena lagi teruk woi!" Marah Lino.

"Uncle jangan lah marah hiks"

"Sorry sayang. Uncle tak marah Youngchul. Uncle marah appa dengan Uncle Binnie tu" Kata Lino lalu mencium sisi dahi Youngchul.

"Sambung tengok video tu" Kata Lino pada Youngchul. Youngchul mengangguk lalu tersenyum gembira.

Sweetnya~

A/n : masalahnya asal a/n senyum sorang ii ni? Hiks
Lino : aku tau aku sweet-
Bangchan : pft- kau ikut script je

"Hah duduk minum. Legakan tekak tu. Aku taknak esok korang dua datang hospital aku mengadu suara hilang" Kata Minho. Felix dan Changbin mengangguk membuat apa yang disuruh.

Aira dan Mella di dalam bilik memandang sesama sendiri.

"Nak keluar ke?" Soal Aira. Mella menggelengkan kepalanya.

"Jangan dulu. Biar diorang reda. Seram diorang tu kalau marah" Kata Mella. Aira mengeluh perlahan.

"Ok kita tunggu sekejap je pastu kita turun" Cadang Aira. Mella mengganggul pantas.

15 minit kemudian~

Aira dan Mella turun ke bawah dengan perlahan.

"Dah puas menyorok?" Soal Felix sambil mata menatao Aira dengan tajam. Aira tersengih.

"Ala Felix. Jangan lah marah. Saya guna sikit je. Awak yang taknak bagi saya pinjam kad tu" Aira memberi alasan.

"Memang lah saya tak bagi yang tu sebab yang tu je kredit banyak lagi" Kata Felix.

"Ala tapi awak sayang saya kan" Kata Aira sambil mengenyitkan matanya. Felix mengeluh perlahan. Nasib sayang.

Changbin memandang Mella.

"Hah awak nak bagi alasan apa?" Soal Changbin.

"Ala...awakkan kaya-"

"Kaya makcik awak. Saya ni tak sekaya Felix tau. Bankrup saya kalau awak guna banyak banyak. Haihh sabar je lah" Marah Changbin. Dah macam makcik makcik pon ada.

"Ala sorry lahh. Saya nak belanja Aira juga. Asyik dia je belanja saya" Mella memberi alasa. Nasib baik masuk akal.

"Ala rilek sudah ah korang ni. Aku lagi bankrup. Kau tak tengok ibu guna berapa banyak" Kata Lino dengan pasrah.

"Tapi hyung takkan bankrup. Hospital hyung kat korea je dah dua. Belum masuk yang luar negara lagi" Kata Felix. Changbin, Aira dan Mella mengangguk setuju.

"Haihh. Nasib single"

"AND UNAVAILABLE!"

"Woi!!"


Finally a/n update uyeahh

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now