MMG

458 67 27
                                    

A/n : i is terlupa nak bagitau yang ni adalah cerita 3 tahun selepas Aira bersalin...sekian
Lino : hashtag author korang banyak makan semut

"Yahh!!! Lee Young Chul!!" Jerit Felix.

Youngchul berlari ke arah ibunya yang sedang memasak di dapur. Kaki Aira dipeluk erat sambil ketawa.

"Heyy Youngchul. Kenapa ni?" Soal Aira. Felix sampai di dapur lalu bercekak pinggang.

Tergelak Aira dibuatnya apabila muka Felix penuh dengan contengan.

Mesti dia ambil pen dengan marker atas meja kerja Felix.

"Itu lah. Anak ajak main dia pergi tidur. Kan dah kena" Kata Aira sambil ketawa kecil.

Kalau ambil gambar lepastu post dekat ig mesti viral.

"Wajah Lee Felix iaitu CEO termuda yang berjaya dipenuhi dengan hasil seni anaknya Lee Youngchul"

Pap! Terpampang muka Felix dekat merata tempat.

Youngchul ketawa melihat muka Felix.

"Muka appa macam raksasa dalam cerita ultraman!" Kata Youngchul sambil tergelak. Comel.

Aira menggosok rambut Youngchul.

"Raksasa ye?? Sini!! Raksasa ni nak makan Youngchul!" Kata Felix sambil berjalan seperti raksasa sambil mengejar Youngchul.

Kaki Aira terus menjadi mangsa pelukan Youngchul.

"Heyy!! Omma nak masak lah" Kata Aira lalu mematikan api dapur. Badan Youchul didukung.

"Hah cepat. Youngchul bertukar jadi ultraman" Arah Aira. Youngchul terus bertukar seperti dalam cerita kartun yang selalu dia tonton bersama Felix.

Habislah Felix.

*****

Aira menyapu ubat di tangan Felix. Kesan gigitan masih kelihatan.

"Appa. Youngchul sorry. Youngchul tak sengaja" Kata Youngchul sambil menunduk.

Dengan tangan kebelakang. Mulut muncung sambil bercakap.

Anak siapa comel sangat ni??

Aira tersenyum. Felix tersenyum penuh muslihat.

"Appa taknak maafkan Youngchul" Kata Felix. Youngchul dah dongak pandang Felix.

"Wae?" Soal Youngchul sebak. Felix masih lagi menahan senyuman.

"Kenapa pandang appa macam tu? Tau tak tak baik buat appa macam tu. Nak jadi anak derhaka ke?" Soal Felix pura pura garang.

Bibir Youngchul sudah bergetar ingin menangis. Air matanya sudah bertakung dan-

"Huwarghhh!! Appa jahat!! Appa tak sayang Youngchul!!" Jerit Youngchul sambil menangis.

Aira terus menekan bekas gigitan anaknya di tangan Felix. Menjerit Felix sebab sakit.

"Suka sangat buat budak tu nangis. Kalau dah lapar sangat, tu kat dapur ada makanan. Makan anak buat apa?" Marah Aira sambil cuba memujuk Youngchul.

"Bila masa saya makan dia-" Tak sempat Felix nak bantah, Aira dah bagi pandangan maut.

"Shhh dah Youngchul. Appa joke je tu" Pujuk Aira. Youngchul masih lagi dengan sisa tangisannya.

"Youngchul hate appa. Taknak kawan appa" Kata Youngchul lalu memeluk Aira.

"Aik- mana boleh tak kawan appa" Kata Felix. Youngchul tidak memandang wajah Felix.

"Alaa Youngchul. Kalau Youngchul tak kawan appa, siapa nak teman Youngchul tengok cartoon?" Soal Felix cuba memujuk.

"Omma ada" Kata Youngchul polos.

"Omma kan ada banyak work" Kata Felix. Youngchul masih lagi tidak termakan dengan kata kata pujukan Felix.

"Ermm. Kalau Youngchul tak marah appa lagi, nanti appa beli Youngchul gula gula banyak banyak. Nak?" Soal Felix.

"Nak nak!!" Jerit Youngchul teruja.

"Tapi jangan banyak banyak sangat. Nanti Youngchul takde gigi" Kata Aira sambil mencuit hidung Youngchul.

Youngchul terus menutup mulutnya sambil menggeleng comel.

"Youngchul janji takkan makan banyak banyak" Kata Youngchul. Felix dan Aira tersenyum.

Felix menggosok rambut Youngchul lalu membawa Youngchul dalam dukungannya.

"Jom kita makan!!" Kata Felix teruja sambil mendukung Youngchul di atas bahunya.

"Yeayy!!"


Tamat-

K tak saje je.

K bye. Vote ye guys. Love you *cough*

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now