MMG

473 63 21
                                    

Felix berjalan masuk ke dalam rumahnya dengan senyap. Kenapa? Sebab sekarang sudah jam 2 pagi.

Dia tak sangka yang dia berketja terlebih masa. Ini semua Eric punya pasal.

Ada ke patut dia tidur?

Aira sudah lama berhenti bekerja dengan Felix sejak bergelar ibu. Tetapi Aira tidak duduk sahaja menunggu Felix memberi duit.

Dia hanya membuka cafe sendiri. Itupon guna duit Felix.

Felix berjalan ke dapur disebabkan kehausan. Peti sejuk dibuka dan botol mineral diambil.

Dia duduk di hadapan peti sejuk yang terbuka sambil minum air.

Aira turun ke bawah untuk pergi ke tandas. Dia ingin membasuh mukanya kerana dia baru sahaja selepas memakai skincare.

A/n : skincare ape wei yang lepas pakai kena basuh?
Bangchan : kalini bukan aku yng buat script. Lino okey
Lino : aku hentam je.

Boleh je sebenarnya dia nak cuci muka kat bilik tidurnya. Macam lah takde bilik air. Menipu sangat kalau rumah besar tapi takde bilik air kat dalam bilik tidur. Cuma dia nak turun ke bawah sebab dengar bunyi pintu terbuka.

Sampai sahaja di dapur, Aira ternampak pintu peti sejuk terbuka. Penyapu di tepi dinding di ambil. Manalah tu peyangak ke kan?

"Yahh!!" Jerit Aira. Felix tersentak. Perlahan dia pusing menghadap Aira.

"Arghhh!!!! Hantuu!!!!" Jerit Felix apabila ternampak wajah Aira yang tak nampak macam Aira.

A/n : apekah ini?
Lino : erk-

Aira dah menghembus nafas lega apabila orang yang disangkakan penyangak rupanya suami dia sendiri.

"Ampun!! Jangan makan aku! Aku tau aku salah sebab balik lambat!! Hiks!!" Aira dah pandang Felix semacam.

Boleh tak bukak mata tu luas luas. Isteri dia yang cantik bagaikan lawa ni dipanggil hantu.

"Yahh!! Bukak lah mata tu dulu!!"

"Taknak!! Nanti kau makan aku!! Kasihanilah anak bini aku cik hantu!! Hiks!" Aira yang kegeraman terus mengetuk kepala Felix dengan perlahan menggunakan batang penyapu.

A/n : rasaen lo
Lino : *annoying face*

Felix terus membuka matanya sambil menggosok perlahan kepalanya yang diketuk dengan batang penyapu.

"Eh sayang!!" Hah baru nak bersayang? Aira sudah bercekak pinggang memandang Felix.

"Awak tak tidur lagi ke?" Soal Felix sambil tersengih. Perlahan dia bangun dari duduk.

Ada feel macam kat syurga sebab duduk depan peti ais. Lepastu hampir termasuk dalam peti sejuk sebab terkejut.

A/n : itu bukan syurga woi!! Ambang maut tu namanya.
Bangchan : cuba lah jangan kacau orang.

"Baru nak balik? Kenapa balik lambat?" Soal Aira sambil membuka lampu dapur.

"Hee terkerja overtime" Kata Felix sambil tersengih.

"Awak kenapa tak tidur lagi?" Soal Felix.

"Anak awak tu lah. Banyak sangat karenah" Kata Aira. Felix menganggukkan kepalanya.

"Ouhh. So Youngchul dah tidur lah ni?" Soal Felix. Aira menganggukkan kepalanya.

"Awak lapar tak? Kalau kapar saya panaskan lauk-"

"Ermm takpe lah. Saya rasa better awak pergi basuh muka tu. Seram pula saya tengok" Kata Felix. Aira hanya menjeling Felix.

Ala jeling jeling manja gitu.

P/s : anak diorang lelaki









Uhuk! Hye

K bye

Lino : gila
Bangchan : makwe kau kan




My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now