Keesokan harinya, di pagi yang indah, Aira mengejut anaknya untuk bangun dari tidur.
"Youngchul baby. Bangun sayang. Kita nak pergi rumah TokMummy dengan TokDaddy. Nanny dengan Atok pon ada dekat sana. Bangun cepat" Kata Aira.
Youngchul mengeliat sambik bibirnya dimuncungkan. Anak siapa lah yang comel sangat ni.
"Morning Omma" Bisik Youngchul lalu tersenyum kecil.
"Aww morning baby. Come! Kita mandi lepastu pakai lawa lawa boleh jumpa Atok, Nanny, TokMummy and TokDaddy"
A/n : psst- Lino! Cepat lah! *bisik*
Lino : *terkejut* huh- oh- uh- *betulkan cermin mata* ehemm ok so kepada yang keliru-
Bangchan : aku tak rasa ada yang keliru-
A/n : shh- diam lah! Aku just nak bagi Lino buat kerja
Lino : *jeling a/n* kepada yang keliru, TokMummy and TokDaddy tu mak ayah Felix and Atok serta Nanny tu mak ayah Aira. Tu je."Yay yay!! Jumpa TokMummy dengan Nanny!!" Jerit Younchul sebelum masuk ke bilik mandi.
"Aik- TokMummy dengan Nanny je? Atok dengan TokDaddy tak rindu?" Soal Aira sebelum mengikuti anaknya ke bilik mandi.
"Rinduuu~" Kata Youngchul sambil memuncungkan bibirnya. Aira tersenyum sambil membantu membukakan pakaian anaknya.
Ya lah, baru tiga rahun kot. Takkan nak suruh buka sendiri eyy!
"Hmm habistu. Kenapa sebut nama TokMummy dengan Nanny je?" Soal Aira. Youngchul membuat wajah berpikir.
"Sebab Nanny pandai masak sedap sedap and TokMummy pandai buat biskut!" Kata Youngchul dengan teruja. Aira tergelak kecil melihat kecomelan anaknya itu.
Sejak lahir lagi Felix dan Aira sudah mengajar Youngchul bercakap seperti biasa. Mereka tidak pernah cuba bercakap pelat seperti ibu bapa lain cakap pada anak mereka.
Dan disebabkan itu lah Youngchul pandai bercakap seperti biasa walaupon umurnya baru 3 tahun.
Selesai sahaja memandikan Youngchul, Aira mengambil tuala yang tergantung untuk mengeringkan tubuh anaknya itu.
Aira mengambil baju Youngchul dalam almari. Anak dia tu nampak je kecil, tapi cerewet lain macam. Dah lah cerewet, tamak pula tu.
Almari dia je dah penuh dengan baju mengalahkan Felix dengan Aira. Kecik kecik dah pandai bergaya. Dia dulu waktu baya Youngchul cuma pakai je apa yang ada.
Kadang tu setakat pakai seluar track dengan t-shirt biasa. Yang selalu dandankan dia pon ibunya.
"Handsome or comfy?" Soal Aira. Youngchul membuat wajah berfikir. Sekali lagi-
Pagi ni je dah dua kali dia berfikir. Budak budak memang banyak berfikir eh?
"Comfy please. Youngchul nak nampak cute depan TokMummy dengan Nanny!" Kata Youngchul degngan teruja.
Aira tersenyum sebelum mengambil pakaian untuk anaknya. Nasiblah bapa dan bapa mertuanya itu dilupakan.
Tapi tu lah. Anak dia bukan boleh percaya sangat. Nnati sampai sana, dua orang tu juga yang dia tuju dulu. Kenapa? Sebab nak mainan.
Haih budak budak. Nasib anak.
"Siap. Aww cute dah anak omma ni" Kata Aira sambil mencubit perlahan pipi anaknya. Youngchul tersengih mendengar pujian ibunya itu.
"Now, omma nak tengok appa pula. Youngchul tunggu kat bawah boleh? Nanti kita sarapan sama sama" Kata Aira. Youngchul mengangguk laju sebelum keluar dari biliknya.
Aira bangun berjalan menuju ke biliknya. Sampai sahaja di bilik, dia dapat melihat pemandangan yang menyakitkan hati.
Felix yang masih lagi tidur dengan gaya menyiarap. Baju yang hilang entak ke mana.
Setahunya tadi, sebelum ke bilik Youngchul, dua sudah pastikan suaminya sudah bangun and baju STILL ada.
"Oh my- anak dah selesai. Bapak pulah buat hal" Bisik Aira pada dirinya sendiri.
Dugaan.
Padahal semalam dia yang beria ajak Aira melawat orang tua mereka. Sekarang? Rasa macam Aira pula yang beria.
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
Random[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...