MMG

385 56 22
                                    

Felix, Changbin dan Minho sedang berbual bual sedangkan Youngchul sedang menonton kartun kegemarannya.

Sedang mereka berbual, tiba tiba telephone bimbit Felix berbunyi menandakan mesej masuk.

"Bini kau chat ke?" Soal Changbin. Felix mengangkat bahunya lalu membuka aplikasi mesejnya.

"Ini....ini nombor kad kredit aku" Kata Felix terkedu.

A/n : a/n tak pernah guna kad kredit so a/n hentam je.

Felix membuka mesej tersebut dengan ragu ragu.

Hello. You have spent 20000 won at XXXX XXXX. Thank You.

Hello. You have spent 19000 won at XXX store. Thank you.

Hello. You have spent 40000 won at XXXX. Thank you.

Felix terus mematikan telefon bimbitnya. Tak sanggup nak baca yang seterusnya.

"Aira!!!!" Jerit Felix lalu jatuh terduduk. Changbin terus mengambil telephone Felix. Dia membuka mesej tersebut sambil dilihat oleh Lino.

Tergelak dua dua tu dibuatnya.

"Scandal ke wei!!" Gelak Lino. Felix dah menangis dibuatnya. Dia merampas telefonnya kembali.

"Apa kau buat ni Aira??" Tangis Felix. Dah lah kad kredit Aira ambil tu yang paling dia sayang.

"Bankrup aku macam ni" Gumam Felix. Sedang mereka gelakkan Felix, tiba tiba salah seorang dari mereka mendapat mesej. Terdiam semua.

"Bukan aku" Kata Lino sambil melihat tekefonnya. Single wei. Sedih hidup.

"Bukan aku juga. Operator ni dah berhenti bunyi" Kata Felix. Changbin pula terkedu. Telephone itu masih berbunyi tanpa henti.

Perlahan dia membuka telefon bimbitnya.

"Ini..." Dengan segera Changbin membuka mesej tersebut.

Hello. You have spent 25000 won at XXX XXX. Thank You.

Hello. You have spent 50000 won at XXXX. Thank You.

Changbin terus menutup telefon bimbit kesayangannya itu. Segera dia mencapai dompetnya.

Dia mengira semua kad kredit yang ada di dalam dompetnya.

"Wei. Kad kredit aku. Satu hilang"

"Mella!!!!!" Jerit Changbin. Kini giliran Felix pula mentertawakan Changbin. Lino sudah gelak tak ingat dunia.

"Nasib aku ni single. Selamat duit duit aku" Kata Lino.

"Single and unavailable" Kata Felix bersahaja.

"Heyy!!!" Marah Lino. Tiba tiba telefon bimbitnya berbunyi.

"Hah. Scandal chat??" Soal Changbin sambil tersengih sinis. Lino melihat telefon bimbitnya.

"Ibu!!" Jerit Lino sambil menghembus nafas lega.

"Asal? Ibu cakap apa?" Soal Felix. Lino mengangkat bahu lalu membuka mesej ibunya.

Minho. Ibu keluar dengan noona kamu. Nanti balik rumah order lah makanan. Oh ibu lupa nak bagitau. Tadi ibu nampak ada kad kredit sebelah phone kamu sebelum kamu keluar. So ibu ambil je tadi. Terima kasih

"Wait- whuttt!!!!"

"Biasanya kalau ibu ibu yang beli barang, lagi mahal dari anak anak" Kata Changbin. Felix mengangguk setuju.

~tingg~

Tersedu Lino sebab terkejut. Lino membuka mesej tersebut.

Hello. You have spent 253000 won at XXX XXX. Thank you.

"Wei!! Baru satu kedai wei!! Ibu dah guna 253000 won. Wei!! Mati lah aku!! Gaji tak masuk lagi macam mana aku nak bayar ni siot!!" Cemas Lino. Felix dan Changbina hanya mentertawakan Lino.

"Nasib lah hyung. Lain kali ketawakan orang lagi. Padan muka" Kata Felix. Lino dah pandang Felix macam nak makan. Nasib adik ipar.

"Hyung. Kalau kitorang scandal. So hyung girlfriend lah kan?? Or isteri??" Soal Changbin lalu mentertawakan Lino. Lino dah pasrah.

Menyesal pula mulakan dulu.


Abaikan typo. Ok tu je

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now