LK : so berdirinya aku di sini... sebagai pengganti a/n. *tengok kiri kanan* ekhmm
BC : BUAT LAH CEPAT!
LK : YA NAK BUAT LAH NI! ISH TAK RETI SABAR! DASAR HALF 50!
BC : YAHHH!!!Petang itu, Felix keluar dari biliknya dengan wajah berseri-seri. Aira yang berada di dapur itu dihampirinya. Tangannya dibawa ke pinggang Aira untuk dipeluk dari belakang.
Aira yang sedang memasak itu terus terkejut dan hampir ingin memukul manusia yang memeluk dirinya secara tiba-tiba itu.
"Dah baik dah?" Soal Aira setelah 3 hari Felix terbaring sambil berulang-alik masuk bilik air sebab loya.
Felix menganggukkan kepalanya mendengar soalan dari Aira. Tangan Aira diambil lalu belakang tapak tangan gadis itu diletakkan di dahinya.
"Hmm dah tak panas"
"Tapi loya sikit je pagi tadi" Felix mengadu kepada Aira. Aira tergelak melihat kecomelan Felix apabila manja kerana sakit.
A/N : aku terimagined dia peluk chan masa all-night SKZ-
LK : bukan kau busy ke?
A/N : aku... singgah je- *hilang*"Awak buat apa?" Soal Felix sambil memang Aira yang sedang memasak-
"Maksud saya awak masak apa?" Soal Felix kembali sambil tersengih comel. Malu sikit bila soalan dia macam tak kena.
Mood Felix sangat baik hari ini jadi Aira tidak pelik sangat. Entah lah. Sejak dah ada anak ni, makin manja pula suami dia itu.
"Dah pergi lah kejut anak awak tu. Saya nak pergi tengok cafe kejap lagi" Beritahu Aira.
"Saya baru baik demam and now awak nak tinggalkan saya?" Soal Felix dengan wajah seperti dikhianati.
You betrayed me!~ *Lagu latar*
"Tak payah nak mengada. Kejap lagi Eric datang. Saya tak tau dia nak buat apa so nanti saya bawa Youngchul pergi cafe" Terang Aira.
"Ala~ Awak tak payah lah pergi. Kesian baby dalam perut tu nanti sebab awak banyak bergerak" Felix cuba untuk memberi alasan.
"Felix sayang~ Saya pandu kereta lepastu duduk dekat pejabat saya je. Bukannya saya pergi sana jalan kaki lepastu angkat benda berat-berat" Beritahu Aira.
"Lagipon saya tau apa yang saya buat. Ini bukannya first time saya pregnant"
Felix masih lagi tidak puas hati. Dia baru je berniat nak manja-manja dengan Aira.
"Fine! Pergi lah sana! Hmph!" Felix menjeling Aira lalu berjalan sambil mengehntak kaki dengan kuat menuju ke bilik Youngchul.
Aira hanya mampu menggelengkan kepalanya melihat kelakuan suaminya yang semakin lama semakin pelik.
Atau, perangai dia tu ada kaitan dengan bayi dalam perut tu? Harap tidak lah. Dia tidak sanggup kalau ada sorang lagi yang manja dalam rumah tu.
Youngchul dan Felix je dah mampu buat dia pening kepala. Kalau perlu tambah seorang lagi, dia tak tau apa jadi dengan dirinya itu.
Tak lama kemudian, Felix turun bersama Youngchul yang masih lagi mamai. Sekarang masih lagi waktu cuti, dan biasanya Youngchul akan bangun pada pukul 9 atau 10 pagi.
Jadi tidak hairanlah jika dia kelihatan penat kerana sekarang baru sahaja pukul 8 pagi.
"Good morning sayang~" Tegur Aira dengan ceria.
"Good morning omma~" Balas Youngchul dengan mamai sambil menggosok matanya.
"Youngchul je? Saya?" Soal Felix.
"Tadi kam dah" Kata Aira sambil memindahkan nasi gorengnya tadi ke dalam bekas.
"Bila?" Soal Felix dengan wajah keliru.
"Tadi yang awak peluk-peluk tu"
"Itu peluk je! Saya nak good morning kiss" Kata Felix. Aira memandang Felix pelik.
"Takkan depan anak. Dari tadi taknak minta" Kata Aira kemudian mengabaikan Felix.
"Youngchul sayang~ Youngchul nak ikut omma pergi cafe or tinggal dengan appa?" Soal Aira.
"Nak ikut omma!" Jawab Youngchul dengan ceria.
Sekali lagi Felix tunjukkan wajah terkhianati yang dia tunjukkan pada Aira tadi.
"Tak payah nak buat muka macam tu. Dah jom sarapan" Ajak Aira.
Felix menganggukkan kepalanya sambil memuncungkan bibirnya.
Youngchul memandang Felix kemudian mengikuti gaya mulut Felix.
Aira yang melihat perkara itu, hampir sahaja tergelak. Comel je diorang berdua tu.
Aira menggelengkan kepalanya. Bapak borek, anak rintik. Hah kena lah tu.
Mereka bertiga duduk di meja makan dan makan dengan tenang-
Tidak sebenarnya. Takkan tenang kalau makan dengan Youngchul. Terutamanya kalau si bapa pon naik kepala sekali.
"Ouh sayang! Awak duduk dekat cafe tu nanti berapa lama?" Soal Felix. Aira membuat wajah berfikir.
"Tak pasti lagi. Kalau kerja dah habis nanti saya balik lah" Beritahu Aira. Felix menganggukkan kepalanya.
"Jangan lama sangat tau" Felix mengingatkan Aira. Aira yang baru sahaja ingin menyuapkan nasi goreng ke dalam mulutnya itu terhenti.
"Wae?" Soal Aira.
"Nanti saya rindu" Kata Felix dengan nada gedik. Aira memandang Felix lalu mengabaikannya.
Memang makin pelik suaminya itu.
A/N : dun dun dance~ dun dun dance~ dun dun dance~
LK : just dance~ just dance~
BC : ...... kau dah lah hilang 2 bulan. Lepastu datang boleh nyanyi-nyanyi bagai.
A/n : nak buat macam mana? Aku...busy?-
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
Random[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...