Felix turun ke bawah sambil menguap. Dah tengah hari baru nak bangun.
Mentang mentang kah harini cuti.
"Sayang!!" Laung Felix.
"Ye!! Kat dapur ni!!" Laung Aira kembali. Felix tersenyum nipis lalu berjalan mendekati Aira yang sedang memasak.
Badan Aira dipeluk dari belakang.
"Baru nak bangun?" Soal Aira. Felix tersengih di belakang Aira.
"Manfaatkan cuti" Kata Felix sambil melentokkan kepalanya di atas bagu Aira.
"Pergi lah mandi. Bangun bangun terus peluk orang" Arah Aira. Felix menggelengkan kepalanya.
"Kejap lagi lah" Kata Felix. Suasana kembali senyap.
"Youngchul mana? Biasa waktu macam ni dia dah melompat atas katil suruh saya bangun" Aira tergelak kecil mendengar ayat Felix.
"Tadi my parents and your parents datang. Puas juga lah tadah telinga dengar diorang membebel sebab awak tak bangun lagi. Lepastu diorang bawa Youngchul keluar ambil angin" Kata Aira panjang lebar. Felix hanya mengangguk.
"So maknanya kita boleh dating lah harini?" Soal Felix sambil tersenyum comel.
"Dating apa nya? Nanti petang diorang datang balik" Kata Aira. Felix memuncungkan bibirnya.
"Ala lama lagi kan. Kita bokeh spend time berdua. Sejak ada orang ketiga ni susah betul nak dating" Kata Felix.
"Orang ketiga tu anak awak juga"
Felix hanya tersengih.
"Dah lah. Pergi mandi" Arah Aira.
"Ok. Tapi lepas saya mandi, kita dating dalan rumah ni. Tau?" Soal Felix ingin kepastian. Aira mengeluh perlahan.
"Iya lah" Kata Aira sambil menolak kepala Felix. Felix tergelak suka.
Pipi Aira dicium sekilas sebelum berlari naik ke atas.
Aira nak marah tapi tak jadi. Yang jadinya ialah dia blushing teruk. Haih.
*****
Petang tu diorang habiskan masa berdua. Jangan tanya apa yang diorang buat.
Ok actually diorang main kejar kejar. Daripada dapur sampai ke tingkat atas dekat kolam tu. Lepastu turun balik.
Dah jadi mak bapak pon perangai macam masih bujang.
Last sekali diorang terduduk depan tv dekat ruang tamu sebab penat.
"Rindunya zaman kita berdua dulu" Kata Felix memecahkan kesunyian. Aira tersenyum.
"Yeah. Saya ingat lagi masa kita gaduh sampai hempas hempas pintu" Kata Aira lalu tergelak kecil. Felix turut tergelak.
Nasib maid cuti sekarang ni. Lagipon diorang cuma ditugaskan untuk bersihkan rumah ni lepastu balik.
"Ingat tak yang masa kita buat kek berdua tu?" Soal Felix. Aira mengangguk laju.
"Bila kita nak buat lagi?" Soal Felix.
"Ermm tengok lah. Bahan pon takde lagi" Kata Aira. Felix memuncungkan bibirnya.
Remote tv di tangan Aira dirampas. Drama yang ditayangkan di tv kini ditukar kepada sukan.
"Yahh!!" Marah Aira. Remote tv itu diambil semula.
Maka, terjadi lah perang berebut remote.
Secara tiba tiba, Felix menarik remote itu dengan kuat hingga dia terbaring manakala Aira pula terbaring di atas badan Felix.
Mata bertentang mata-
Pintu di ruang tamu terbuka secara tiba tiba. Dan-
Next chapter ye guys *wink*
Lino : bengong punya author
Bangchan : bini kau kan-
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
De Todo[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...