MMG

222 34 19
                                    

Dua minggu telah berlalu sejak Aira dan Felix berbulan madu. Kini, Felix, Aira dan anak mereka, Youngchul sedang dalam perjalanan ke rumah ibu Aira kerana mempunyai makan-makan memandangkan kakak Aira sudah pulang dari luar negara kerana mempunyai pekerjaan di sana.

Setelah tiba di rumah tersebut, Youngchul berlari keluar dari kereta apabila kereta tersebut berhenti di halaman rumah ibu bapa Aira.

Youngchul menjerit memang atok dan neneknya itu. Pintu diketuk berkali-kali kerana teruja.

Beberapa minit kemudian, pintu dibuka oleh Minho. Tidak sempat dia ingin menyapa Youngchul, budak lelaki itu sudah berlari ke dapur mencari neneknya.

"Eh eh budak ni. Salam takde. Tegur pon tak. Dia main lesaappp je" Bebel Minho.

"Nasib anak sedara sendiri" Minho menggelengkan kepalanya dan disambut gelak tawa dari Aira dan Felix.

"Biasa lah tu hyung. Excited nak jumpa nanny dia" Kata Felix lalu bersalaman dengan Minho.

"Dekat rumah lagi dia dah melompat bila dengar nak pergi rumah nanny dengan atok dia" Kata Aira sambio menggelengkan kepalanya perlahan. Dia juga menyalam tangan Minho seperti yang dilakukan oleh Felix.

"Hah masuklah. Akak kau belum sampai lagi. Dia dah otw dari airport katanya tadi" Terang Minho. Kedua pasangan kekasih itu mengangguk sebelum masuk ke dalam rumah.

Hampir 20 minit berlalu, akhirnya terdengar bunyip dengan enjin kereta di hadapan rumah. Aira dan Minho berlalu ke arah pintu utama untuk menyambut kakak yang tak disayanginya itu.

"Eonnie!!"
"Hyerim!! My noona!"

Tersebut si kakak apabila diserbu sebaik sahaja pintu rumah terbuka.

"Balik juga kau. Aku fikir kau dah lupa jalan balik" Perli Minho. Si kakak yang bernama Hyerim itu menjeling Minho.

"Aku busy ok" Kara Hyerim sambil menjeling Minho. Pelukan Aira di balls. Rindu dengan adiknya yang seorang itu.

"Asal kau tak uruskan butik kat sini je?" Soal Minho. Hyerim melepaskan pelukannya dengan Aira.

(So nak bagi detail, Hyerim ni fashion designer. Minho pakar bedah. Aira pula ada cawangan cafe)

"Ibu kan ada"

"Ibu dah tua lah" Marah Minho. Tiba-tiba terdengar deheman kecil di belakang mereka.

"Ibu muda lagi ok"

"Ibu!!" Rainy Hyerim kemudian berlari ke arah si ibu. Badan si ibu dipeluk erat.

"Lagipon kalau aku uruskan butik kat sini, siapa yang nak jaga boyfriend aku kat sana" Hyerim berkata selepas selesai berpelukan dengan si ibu.

"Kau dah ada pakwe kak?" Soal Aira tidak percaya. Sekarang baru mereka sedar ada seseorang sedang mengangkat barang di kereta.

"Ofc lah. Aku bukan macam abang kau. Single sampai tua" Perli Hyerim. Kalau balik rumah tak cari gaduh dengan adik lelakinya itu memang tak sah.

"Eh hello!! Aku mencari yang boleh memahami diri aku ni. Plus aku memberi laluan pada yang tua untuk kahwin dulu" Minho membuat wajah menyakitkan hati.

"Hello? " Sapa seseorang lebih kepada menyoal. Sudah lah datang rumah orang, kena tinggal pula tu.

"Hel- Hyunjin?" "Aira?"

"Lah korang kenal ke?" Soal Hyerim.

Felix yang selesai berbual dengan bapa mertuanya itu berjalan ke ruang tamu apabila banana isterinya tidak kelihatan.

"Sayangg- Hyunjin?"

"Felix!" Sambut lelaki atau lebih tepatnya teman lelaki Hyerim.

"Kejap aku tak faham. Macam mana korang boleh kenal?" Soal Hyerim keliru.

"Ala noona. Haritu kan Hyun pergi bercuti dekat France masa noona busy. Tiba-tiba bertembung dengan diorang ni" Terang Hyunjin. Hyerim mengangguk faham.

"Kak. Aku tak sangka taste kau ni orang muda. Dia sebaya dengan Felix kot" Kata Aira tidak percaya. Ingin sahaja si kakak mencarut namun melihatkan ada buah hati di situ, dia membatalkan niatnya.

"Serious lah kak? Takkan dia jadi abang ipar aku? Dia lagi muda kot! Kau pon satu. Nak cari pasangan tu cari lah yang sexy and lawa. Ni yang tua juga kau pilih" Bebel Minho. Memang tak lah dia nak panggil budak lagi muda dari dia tu abang ipar.

Hyunjin di depan pintu terkaku. Bukan salah dia. Si Hyerim tu yang goda dia. Hyerim yang beria pikat dia. Lagipon jodoh tak boleh ditolak.

"Eh biar dia lah nak pilih siapa pon. Sebab ni lah kau tak kahwin-kahwin lagi. Memilih sangat" Perli Hyerim.

"Btw Hyun. Diorang dua tu adik noona. Aira tu yang paling bongsu and lelaki yang tak handsome tu pula adik noona, abang kepada Aira. Naman dia Lee Minho"

Hyunjin menganggukkan kepalanya.

"Hyunjin. Hwang Hyunjin" Hyunjin memperkenalkan dirinya. Si ibu berjalan ke arah Hyunjin.

"Aww~ hellloookkk bakal menantu ibu sorang ni. Pandai kau pilih kak" Puji si ibu sambil mencubit pipi Hyunjin.

Felix buat-buat tidak nampak perlakuan si ibu. Sejujurnya, dia sudah alami apa yang dirasai open Hyunjin. Cuma bezanya, Hyunjin sewaktu pertama Kali berjumpa manakala Felix selepas bergelar menantu.



My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now