MMG

124 19 3
                                    

Abaikan typo.

Seminggu telah berlalu sejak kejadian Aira mengidam wajah tampan Eric.

Kini, Felix sedang memerhatikan anaknya bermain di halaman rumah.

Terkadang, Felix akan tersenyum melihat anaknya tertawa seorang diri. Entah apa yang lucu, Felix pon tidak tau.

"Sayang~" Panggil Aira. Felix menolehkan kepalanya memandang Aira yang berdiri di ambang pintu.

"Kenapa sayang?" Soal Felix. Aira jalan mendekat sambil tersenyum manja.

"Takde pape~ Saja panggil" Kata Aira dengan nada manja. Felix hanya mampu tersenyum.

Cringe tapi comel.

"Sayang" Panggil Felix.

"Hmm?" Gumam Aira sebagai sahutan.

"Kita pergi holiday nak tak? Berempat" Kata Felix.

Wajah Aira berubah teruja.

"Eh- Nak! Tapi- berempat?" Soal Aira pelik.

"Saya, awak, Youngchul and our unborn baby" Kata Felix. Aira menganggukkan kepalanya laju tanda mahu.

"Bila?" Soal Aira.

"This weekend. Kita pergi Jeju nak?" Soal Felix.

Aira mengangguk semangat. Mestilah nak. Siapa yang taknak pergi bercuti kan?

"Holiday?" Soal Youngchul ceria. Felix tersenyum kemudian mengusap kepala anaknya.

"Iya sayang. Kita pergi holiday. Tengok pantai. Youngchul nak kan?" Soal Felix. Youngchul menganggukkan kepalanya kemudian melompat gembira.

"Yeay yeay~ Holiday~ yeay yeay~" Youngchul berjalan sambil terkadang melompat gembira menuju ke mainannya yang terbiar tadi.

Felix dan Aira tersenyum melihat gelagat Youngchul.

Tak sangka. Sekejap sahaja masa berlalu. Serasa seperti baru semalam Felix memegang Youngchul yang baru lahir. Seperti baru semalam Aira melihat anaknya yang lahir selepas dia sedar.

Seperti baru semalam Youngchul mula membuat bunyi selain menangis. Seperti baru semalam Youngchul mula merangkak. Seperti baru semalam Youngchul mula memanggil nama panggilan mereka.

Dan sekarang lihatlah. Youngchul bermain dengan ceria dihadapan mereka. Sungguh tak terkata rasa syukur mereka.

Tapi ini bukanlah pengakhiran dari kisah mereka.

Kerana bab baru akan dimulai setelah lahirnya bayi di dalam perut Aira sekarang ini.















































































Tamat






















Tak aku gurau je-
















Felix membantu Aira mengemas pakaian untuk dibawa bercuti. Felix hanya mengikuti arahan Aira tanpa membantah.

Al maklumlah, dia kan suami mithali.

"Kita menginap kat mana nanti?" Soal Aira.

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now