"Felix~" Panggil Aira manja.
"Iyee!! Kenapa?" Soal Felix setelah tiba di depan Aira.
"Awak nak apa-apa ke?" Soal Felix.
"Saya nak Eric" Kata Aira sambil tersengih tidak bersalah.
"Hah?!" Jerit Felix terkejut.
"Call je lah! Baby nak tengok Eric" Marah Aira.
Dan di sini lah Eric sekarang. Sebelah tangan dia kena peluk dengan Aira. Dan depan dia ada Felix yang tengah bagi pandangan maut.
Dia pon tak tau macam mana dia boleh ada dekat sini.
Sampai-sampai je, terus kena peluk dengan Aira. Terkejut dia.
Sangat menyeramkan ya. Lagi menyeramkan bila Felix pandang dia macam nak bunuh dari awak dia masuk sampai lah sekarang.
"Bos! Ss- saya takde apa-apa hubungan dengan b-bini bos tau!" Beritau Eric.
Felix berpeluk tubuh sambil memperhatikan Aira yang masih lagi meneluk Eric.
"Aku tau" Kata Felix.
"Ha-habistu? Jj-jangan lah pandang macam tu~" Tangis Eric. Dia rasa macam nak terkencing tengok pandangan Felix tu.
Seram syial!
"Aira-"
"Eric~" Potong Aira. Menggelabah Eric bila kena panggil.
"E-eh i-iya?" Balas Eric tanpa pandang Aira.
Aduh! Sumpah, kalau baby dalam perut tu tak comel, dia bunuh diri.
Baby tu dah buat dia dalam masalah sekarang ni. Jangan lah sampai dia kena pecat nanti.
"Pandang lah sini" Arah Aira.
Hah mampos!
Eric pandang Felix sesaat, kemudian barulah dia pandang wajah Aira.
Seram nyah tengok muka Felix. Betul-betul cemburu tu.
Nak marah tak boleh. Orang mengandung ni sensitif. Kang tak pasal-pasal tak boleh dekat sampai seminggu (berdasarkan pengalaman).
"I-iya?" Soal Eric gugup.
Aduh! Dia tak boleh lah macam ni!
"Takde pape! Saje je nak tengok muka handsome ni" Kata Aira.
Tolong beritahu Eric reaksi apa yang perlu dia bagi. Nak blushing ke takut sekarang ni.
Yup dia malu plus bangga sebab ada yang puji dia handsome.
MASALAHNYA SEKARANG NI!! Dia boleh rasakan aura gelap dekat keliling Felix.
Kau paham tak? Dia macam cerita boboiboy yang si Fang tu. Dia kan kuasa bayang. So boleh buat tangan menjalar gitu kan.
Hah lebih kurang macam tu lah!
Dia rasa macam ada tangan dari aura gelap Felix tu tengah menjalar datang dekat dia dan nak cekik dia sekarang ni sampai mati.
Dia mengharapkan tahun ni merupakan tahun yang bertuah untuk diri dia. Tapi sekarang ni tuah dia terus kena tarik wei!
Yang si Aira ni pon. Dia tak rasa ke yang suami dia tengah cemburu tahap neraka sekarang ni.
'Oh tuhan! Kau selamatkanlah aku' Bisik hati Eric.
"Cik Aira-" Belum sempat Eric nak cakap, Aira terus tutup mulut Eric pakai jari dia.
Makin terbakar lah hati Felix.
"Panggil Aira je. Eric ni! Kan Aira dah bagitahu banyak kali" Kata Aira dengan suara yang manja.
Ok. Eric betul-betul rasa macam dekat neraka sekarang ni.
Kalau dia macam dekat neraka, Felix apa?
Felix lah nerakanya!
"Aira. S-saya ada b-banyak kerja ni. N-nak kena u-uruskan jadual untuk esok. E-esok dah kerja" Eric mula memberi alasan.
Aira memuncungkan bibirnya.
"Hmm ok lah kalau macam tu" Kata Aira. Perlahan dia mula melepaskan pelukan tersebut.
Dengan cepat Eric bangun lepastu bagi tunduk hormat dekat Felix. Laju je dia lari pergi keluar dari rumah tu.
Seram wei!
"Hah! puas dating?" Soal Felix sambil berpeluk tubuh.
Muka Aira yang tadinya ceria, kini berubah masam.
"Diam ah!" Marah Aira. Dengan laju dia jalan pergi bilik.
Pintu bilik dihempas dengan kuat. Terangkat bahu Felix sebab terkejut dengar bunyi yang kuat tiba-tiba.
"Hah mula dah perangai hempas pintu dia tu" Kata Felix dengan pasrah.
"Nasib baik lah Youngchul dekat rumah mommy" Kata Felix.
Dia risau Youngchul tak dapat kasih sayang yang cukup. Tapi nasib baiklah Youngchul cepat paham dengan keadaan Aira.
"Apa lah yang Youngchul tengah buat sekarang ni" Gumam Felix seorang diri.
Dia mula rindu kan anak dia yang seorang itu. Terlampau banyak layan mak, sampai lupa nak luangkan masa dengan anak.
Hailah nasib, nasib.
actually, a/n baru sedar yang a/n kehilangan banyak readers heh-
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
Diversos[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...