Aira turun ke ruang tamu. Felix yang sedang duduk di ruang tamu terus memandang ke arah Aira apabila mendengar bunyi tapak kaki.
"Awak nak pergi mana pagi pagi ni?" Soal Felix lalu memandang ke arah jam dinding yang baru menunjukkan jam 10 pagi.
"Takkan nak pergi cafe. Kan harini hari cuti" Sambung Felix.
"Saya tak bagitau awak ke?" Soal Aira. Felix hanya menggeleng.
Bila masa eh?
"Saya nak keluar dengan Mella. Lama tak jumpa dia" Kata Aira. Felix menganggukkan kepalanya.
"Habistu Youngchul?"
"Ouh Youngchul tengah tidur lagi. So awak tengok tengokkan dia tau" Kata Aira.
"S- saya?" Soal Felix tidak percaya. Aira menggumam sambil menganggukkan kepalanya.
"Ok lah. Saya pergi dulu. Bye" Kata Aira lalu mencium pipi Felix sekilas. Dia berjalan keluar dari rumah.
Felix dah terkaku. Ok jujur memang dia terkaku sebab ciuman Aira tu. Tapi yang buatkan dia lebih terkaku ialah anak. Dia kena jaga sorang??!!!
"Baik aku call Changbin" Kata Felix. Telephone di atas meja diambil.
No telephone Changbin segera didail.
"Hello hyung!!"
•••
"Babe!!!!" Jerit Aira dan Mella di dalam mall itu. Orang sekeliling hanya memandang tanpa menegur. Geleng kepala je lah.
"Wei. Mana anak kau?" Soal Mella.
"Aku suruh Felix jaga" Kata Aira.
"Anak kau mana?"
"Mak Changbin jaga. Dia nak jaga. Kononnya nak bagi kitorang rehat" Kata Mella. Aira tergelak kecil.
"Dia nak suruh korang tambah lagi satu tu" Kata Aira. Mella terus memukul lembut bahu Aira.
"Memang tak lah! Sorang pon tak terjaga" Bantah Mella. Aira tergelak kecil.
"Jom minum. Aku belanja" Kata Aira. Dari tadi diorang berbual tengah tengah mall tu.
"Duit kau?" Soal Mella. Aira menggelengkan kepala membuatkan Mella mengangkat keningnya.
Aira terus menunjukkan sekeping kad di tangannya.
"Ommo. Jangan cakap kad suami kau!" Kata Mella terkejut. Aira hanya tersengih sinis.
•••
"Mana pula kad kredit aku ni" Kata Felix sambil menggaru kepalanya.
Sedang dia mencari, tiba tiba seseorang menarik perlahan bajunya.
"Ouh Youngchul. Dah bangun sayang?" Soal Felix lalu mendukung anaknya itu.
Soalan tu tak boleh bodo lagi ke?
Tiba tiba loceng rumah Felix berbunyi. Youngchul yang berada di dukungannya terus diturunkan. Pintu utama dituju lalu dibuka.
"Hyung!!" Laung Felix apabila ternampak wajah Changbin di hadapan pintu.
Changbin hanya tersenyum. Acah cool giteuww.
"Mana anak kau?" Soal Changbin.
"Ada kat dalam" Kata Felix. Dia mengajak Changbin masuk ke dalam rumah.
"Nah aku ada bawa makanan sikit" Kata Chnagbin sambil menghulurkan makanan pada Felix.
"McD?"
"Appa!! Youngchul lapar!!" Laung Youngchul. Bangun bangun terus makan. Patut pipi tembam.
"Ok ok. Jom makan!" Kata Felix sambil membawa makanan ke dapur. Changbin hanya ikut dari belakang.
Sekali lagi loceng rumah Felix berbunyi. Baru dia teringat yang dia ada jemput lagi sorang. Terus dia pergi buka pintu.
"Sampai pon hyung" Kata Felix. Siapa lagi kalau bukan Lino. Lino hanya tersenyum. Nasib harini dia tak bertugas.
"Jom lah makan dulu" Kata Felix. Lino hanya mengangguk.
•••
"Wei. Aku rindu nak jalan jalan macam dulu" Kata Mella. Aira hanya mengangguk.
"Rindu zaman anak dara dulu" Kata Aira pula. Mella mengangguk menyokong kata kata Aira.
"Shopping jom" Ajak Aira.
"Mentang mentang lah kau rembat kad suami kau" Kata Mella. Aira tersengih.
"Well. Alang alang tu belanja lah aku"
"No problem babe" Kata Aira. Mereka berdua terus bergerak menghabiskan duit Felix.
YOU ARE READING
My Mr Gay || L.Y.B
Random[The series of Mr Gay] Bagaimanakah telatah Felix dan Aira setelah lima tahun berlalu? Tambahan pula,mereka sudah bergelar ibu bapa hampir 4 tahun. Mampukah mereka menjadi ibu bapa yang baik? Start : 141120 End : Rindu mereka? hah tekan lah button r...