MMG

259 47 17
                                    

Kini Felix dan Aira sedang berjalan tanpa kasut sambil berpegang tangan di pesisir pantai.

Felix dan Aira bergelak ketawa seperti pasangan yang ceria tanpa sebarang masalah membuatkan semua orang yang berada di pantai itu iri dengan kebahagiaan mereka.

"Felix. Apa yang terlintas dalam fikiran awak setiap kali nampak saya?" Soal Aira. Felix berhenti berjalan. Kedua tangan Aira digenggam lalu dia menatap kedua mata Aira.

"My happiness" Ucap Felix romantik. Aira tertawa perlahan. Hidung Felix dicuit sebelum mereka menyambung perjalanan.

"so cheesy" kata Aira. Felix tergelak mendengar balasan Aira.

"What about me? Apa yang awak fikir tentang saya?" soal Felix. Aira membuat wajah berfikir. Aira melepaskan pegangannya pada tangan Felix membuatkan Felix memandang pelik.

"Mr Gay" kata Aira lalu berlari meninggalkan Felix sambil tertawa besar.

"I- YAHHHH!!" Jerit Felix lalu mengejar Aira yang sudah berlari. Aira ketawa melihat reaksi Felix sambil berusaha untuk memjauhi Felix.

Apabila sudah dekat, Felix terus menggendong badan Aira.

(korang tau tak menggendong tu apa? ala yang biasa orang tulis 'bridal style'. Ha tu namanya menggendong. Well a/n tak tau ejaan dia but keyboard ni cakap tu ejaan dia so yeahh)

Felix membawa badan Aira mendekati air pantai lalu badan Aira dilepaskan. Felix kemudiannya meninggalkan Aira keseorangan membuatkan Aira menjerit memanggil Felix.

Sudahlah dia memakai baju kemeja berwarna putih beserta baju dalam berwana hitam. Kemeja itu melekat pada badannya kerana basah membuatkan para lelaki di pantai dapat melihat bentuk badan Aira.

Felix yang sudah dipesisir pantai itu memusingkan badannya semula lalu melihat ke arah Aira. Tanpa sengaja, dia terpandang sekumpulan lelaki sedang melihat tubuh Aira.

Aira yang perasan akan pandangan sekumpulan lelaki itu terus merendamkan badannya di dalam air pantai.

Felix berjalan ke arah Aira semula lalu tubuh Aira digendong. Aira segera menyembunyikan wajahnya di dada Felix sambil tangannya melilit leher Felix.

Felix memberi renungan tajam pada sekumpulam lelaki tersebut. Mereka semua segera membuat hal masing-masing setelah terpandang renungan Felix.

"Takde kerja pandang wife orang" Kata Felix cemburu. Aira tergelak kecil.

"Siapa suruh awak campak saya dekat situ?" Soal Aira gurau. Felix memuncungkan bibirnya.

"Saya tak campak ok? itu namanya revenge. Siapa suruh panggil saya gay lagi" Kata Felix merajuk. Aira tergelak kecil melihat wajah Felix.

"Ye lah ye lah. Saya salah" kata Aira lalu mencium sekilas bibir Felix. Felix tersenyum setelah mendapat ciuman daripada Aira walaupon cuma sedetik.

"tapi awak pon salah!! Saya baru cadang nak tengok senja" Marah Aira. Kakinya dihentak-hentak walau masih didalam dakapan Felix.

"Tengok je lah. Apa yang susahnya?" Soal Felix. Aira menjeling Felix tajam.

"How? Tell me how? Awak nak ke lelaki tengok isteri awak ni? Dengan basaha-basah macam ni" Kata Aira. Felix menggeleng laju.

"Nooooo~" Rengek Felix perlahan. Aira yang tadinya marah kini tergelak semula.

"Ok then. Now bawa saya pergi bilik kita semula secepatnya. Saya taknak terlepas senja dekat pantai ni" Kata Aira.

Felix mengangguk lalu berlari sambil membawa Aira menuju ke hotel mereka. Takitupa juga dengan kasut mereka yang ditinggalkan di pantai itu.

***

Sekali lagi,Felix dan Aira berada di pantai tersebut. Hanya duduk di pasir pantai sambil melihat keindahan matahari yang hampir tenggelam.

Aira meletakkan kepalanya di atas bahu Felix. Felix memeluk pinggang Aira sambil menatap senja di hadapan mereka.

Mereka berbual sambil bergelak tawa tanpa menghiraukan orang yang lalu-lalang di hadapan mereka.

Secara tiba-tiba mereka terdengar bunyi kamera dibelakang mereka. Kedua-duanya menoleh dan terlihat seorang lelaki sedang mengambil gambar mereka.

Lelaki tersebut menurunkan kamera dari wajahnya. Segera dia bangun lalu meminta maaf.

"i'm so sorry. I just take your picture because it look so good" Kata lelaki itu dengan menggunakan bahasa english yang tidak berapa tepat. Loghatnnya seperti dia bukan penduduk tetap di sini. Mungkin salah seorang pelancong juga.

"No no it's okay" Kata Felix. Lelaki itu membongkokkan badannya tanda minta maaf sekali lagi.

"Don't worry. But...can we look at the picture?" Soal Felix dengan lembut dan penuh hormat.

"oh yes yes. yes you can" kata lelaki tersebut lalu menunjukkan kameranya kepada Felix dan Aira.

"erm are you...Korean?" Soal Aira apabila melihat wajah lelaki tersebut. Lelaki itu memandangkan ke arah Aira.

"Yeah i'm korean. Why?" Soal lekaki itu pelik.

"oh my- we're korean too" kata Aira teruja apabila terjumpa orang yang sama negara dengan mereka.

"ouh really?!?!" Jerit lelaki itu. Dia juga teruja apabila dapat berjumpa orang Korea.

Felix hanya menggeleng melihat mereka berdua yang teruja seperti baru pertama kali jumpa manusia.


done done done. hah teka lah siapa lelaki tu. but i think korang tau kot hmm.

jangan lupa vote. vote tau haa. jangan minta je.

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now